    From: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Pendrive z blokada zapisu?
    Date: Tue, 19 Oct 2010 21:26:46 +0200

    Dnia Tue, 19 Oct 2010 14:34:44 +0200, Vituniu napisał(a):

    > Inna sprawa, ze jest to zabezpieczenie realizowane
    > programowo i nic nie stoi na przeszkodzie, zeby
    > jakis wirus potrafil to obejsc.

    Ale sporo (większość? wszystkie?) nie potrafi tego obejść.
    Jest jeszcze metoda, żeby pendrive nie był roznosicielem wirusów:
    Utworzyć katalog autorun.inf, a w katalogu spod linuksa utworzyć pusty plik
    o nazwie lpt2 (lub o innej "zastrzeżonej" przez windows nazwie).
    Wiele (większość? wszystkie?) wirusów nie jest w stanie zastąpić takiego
    katalogu własnym plikiem autorun.inf.
    Oczywiście ta metoda nie zapobiega przenoszeniu się wirusa na pendrive, ale
    zapobiega roznoszeniu go na niezabezpieczone kompy z windows.
    Warto jeszcze wyłączyć autostart dla dysków przenośnych w windows (ja to
    robię w Tweak UI z pakietu Powertoys for Windows XP).

    Swoją drogą mi też brakuje pendrajwów z blokadą. Dostrzegam tu pewien
    regres w stosunku do dyskietek.
    --
    GLaF