  • Data: 2024-06-08 01:32:47
    Temat: Re: Peltier
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 7 Jun 2024 23:52:42 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Gdzie to kupić i za ile?

    > Jaki?

    > Zasilacz czy radiatory?

    > Chcę schłodzić o kilka°C wnętrze szafki.

    > Więc Peltier jest niezbyt wydajny?
    > Przepompuje niewiele więcej niż weźmie?
    > Biorąc 60W przepompuje od 60W do 90W?
    > (...)

    Z własnego doświadczenia:
    Mam "lodówki" turystyczne na Peltierach, w tym dwie dość dobrych firm.
    Biorą prąd cały czas, skuteczność jest marna, w zasadzie tylko
    wystarczająca do podtrzymania temperatury schłodzonych napojów.

    Oprócz tego kupiłem stosunkowo tanią lodówkę YetiCool BX30, która prądu
    "prawie nie potrzebuje".
    W porównaniu z Peltierem to ... to w zasadzie nie ma co porównywać.
    Do Yeti wkładam testowo plastikową butelkę z wodą, ustawiam minus 15°C i
    niebawem mam lód w butelce.
    W aucie (bez pracującego silnika) mogę włączoną Yeti zostawić na cały dzień
    i akumulator tego praktycznie nie poczuje, natomiast przy Peltierze po
    kilku godzinach to już akumulator jest rozładowany.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam