  • Data: 2024-06-08 14:07:40
    Temat: Re: Peltier
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 8 Jun 2024 00:48:56 -0000 (UTC), Arnold Ziffel napisał(a):

    > Moje spokojnie chłodzą, gdy napoje nie są jeszcze schłodzone. Choć zajmuje
    > im to trochę. Moc 60 W.

    > Ile to jest "prawie"? Ile ciągnie mocy, gdy kompresor chodzi? Ile
    > potrzebuje chwilowego prądu na rozruch kompresora? I w jakim cyklu ten
    > kompresor chodzi w normalnych, typowych warunkach, gdy już wszystko w
    > lodówce jest schłodzone do tych 2-3 stopni i trzeba to tylko podtrzymać?
    >
    > Bo może to byłaby jakaś opcja...

    Wg dokumentacji:

    Prąd znamionowy:
    12V/5A
    24V/2.5A
    100V/1.2A
    240V/0.5A

    Ona ma dość długi przewód do zasilania z instalacji samochodowej, wtyk do
    zapalniczki oraz zasilacz sieciowy 100-240V.

    Nie mierzyłem, czy prąd pobierany jest równy deklarowanemu.
    Nie mierzyłem też prądu udarowego w momencie startu, ale w aucie w
    rozdzielaczu zapalniczki mam dodatkowy bezpiecznik 10A (albo 12A) i
    przeżywa, obsługukąc dodatkowo ładowanie smartfonu i ładowanie kamerki nad
    lusterkiem.

    Natomiast jak dojdzie do temperatury zadanej, to co kilkanaście (od. 15 do
    20) minut przerwy włącza się na kilka minut. To w pokoju, gdzie jest mocno
    gorąco - jakieś 25-27 stopni, a w lodówce było kilka piw i kilka Coli -
    wypełnienie ok. połowy pojemności. Temperatura wnętrza była ustawiona na
    jakieś 5 może 6°C.

    W samochodzie nie wiem, kedy się włącza, jest dość cicha i siedzi w
    bagażniku.

    Jak jej używałem jako zamiennika lodówki, gdy kobita chciała domową
    rozmrozić i umyć, to przez kilka godzin też włączała się na krótko w
    cyklach co ok. pół godziny. Wypełnienie prawie pełne, ale ustawiona na
    +2°C.

    Ja jestem ogromnie zadowolony.

    Niebawem znów ją będę używał, to mogę zrobić pomiary, jeśli ktoś będzie
    zainteresowany.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam