  • Data: 2024-06-09 06:29:08
    Temat: Re: Peltier
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.06.2024 o 02:29, Eneuel pisze:
    > "Rutkowski, Jacek"

    > Zasilacz 400W 12V albo 24V kosztuje 28.18 PLN
    Gdzie tyle kosztuje nowy?

    NDR-240-24MEAN WELL 240W 12V
    260zł
    SPV-300-12 Zasilacz impulsowy 300W 12V 25A
    to koszt 350-400zł

    TXH 240-112TRACO POWER 240W 12V
    650zł

    Używki Della serwerowe kupisz za grosze ale
    jak chcesz niezawodne rozwiązanie to nie
    5-15letnim zasilaczu.
> [...]
    > dużą sprawność COP? Chcę obniżyć temperaturę tylko o kilka do
    > kilkunastu stopni Celsjusza. Przy różnicy 42°C pomiędzy
    > najniższym i najwyższym otrzymam 7°C średnio na każdym? Gdy na
    > zewnątrz szafki będzie 35°C a wewnątrz 25°C -- zostanie trochę na
    > wymianę ciepła pomiędzy radiatorami i ich otoczeniami? Po 16°C na
    > każdy? 51°C na górze i 9°C na dole? -- trochę gorąco na
    > zewnątrz... Może 42°C na zewnątrz i 0°C wewnątrz?
    >
    > Przy 7°C różnicy na każdym ogniwie i niskim prądzie otrzymam COP
    > na poziomie co najmniej 4? Może z ciągłym poborem zmieszczę się w

    Zobacz na koszt prądu:
    lodówka 80kWh/rok
    Peltier 100W *24h*365dni=876kWh zakładając ze tyle wystarczy
    bo turystyczne lodówki z Peltierem biorą <100W.

    Prąd licząc obecnie po 50gr/kWh
    to masz lodówka 40zł
    Peltier 438zł
    Możemy założyć że w jesienią,zimą i wiosną nie będzie kłopotu a jedynie
    przez maj-wrzesień trzeba będzie chłodzić to wyjdzie
    ok 150zł/rok.

    Nie masz w zasięgu zwykłej lodówki?
    Leki w aptece te wymagające niższych temperatur trzymane są
    w lodówkach na 5-10 stopni nastawionych...
    --
    pzdr, j.r.