  • 11. Data: 2013-05-09 14:50:41
    Temat: Re: Pelna klatka vs APS - fajne zestawienie dla poczatkujacych
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale pełna klatka nie zapanuje z innego powodu: masy i rozmiaru. To jest
    > przekroczenie tolerancji marketowych kupowaczy, nawet jeśli będzie tanie.

    Jest jeszcze grupa fotografów przyrody dla których mnożnik ma wymierne
    znaczenie w postaci niższej ceny i mniejszej wagi a i najczęściej większa GO
    jest zaletą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-05-09 14:55:47
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-09 12:07, atm pisze:
    > http://jedrak.com/format-fx-i-dx-wady-i-zalety/

    Czy ktoś zrozumiał punkt 4? Dlaczego punkt dla FX? Używam DX i to co
    widzę w wizjerze jest dokładnie tym samym obszarem jaki dostanę na
    zdjęciu. W czym więc rzecz?

    Punkty 5 i 8 są urojonym problemem. Aparaty DX i FX są inne, a te same
    ogniskowe "działają" w nich inaczej. Nie są to wady i nie są to zalety i
    tyle. To tak jakby powiedzieć, że młotek 5kg lepszy jest od młotka 1kg.
    Autor twierdzi, że zaletą FX jest mniejsza GO (bez wdawania się w
    szczegóły). Równie dobrze można nazwać to wadą FX. Zależy jakie autor
    zdjęć ma wizję na fotografowaną scenę. Zresztą różnice w GO nie są
    jakieś powalające na kolana. Jeśli kogoś rajcują pomiary fizyczne
    zamiast robienia zdjęć, to fakt - ma temat do rozmyślań, z których i tak
    nic nie wyniknie.

    Marek

  • 13. Data: 2013-05-09 15:03:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.R." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A jak ma porównywać wynik?
    > Przecież GO zależy między innymi od przysłony.

    Od przesłony i skali odwzorowania czyli w tym przypadku wielkości matrycy.
    Wystarczy odpowiednio przemnożyć/podzielić i już wiadomo i ile mniejszą
    przesłonę należy użyć w mniejszej matrycy.

    > Żeby przy tym samym kadrze i odległości mieć jeszcze taką samą GO dla FF i
    > APS-C, musisz mięc obiektyw krótszy o 1/3 i otwarty o jedną działkę
    > bardziej.

    > Jeśli sobie przejrzysz wszystkie obiektywy takiego Canona, to nie dla
    > każdego obiektywu znajdziesz jego odpowiednik krótszy i jaśniejszy.

    A jeśli sobie przejrzysz obiektywy Sigmy nie dla każdego obiektywu APS-C
    znajdziesz odpowiednik FF tylko o jedną działkę ciemniejszy. Po prostu to
    nie jest tak że zawsze na FF uzyskasz mniejszą GO.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-05-09 15:05:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "trolling tone" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Przy okazji, jak już wspomniałeś o T-S, to marzy mi się matryca z taką
    > funkcjonalnością. Byłoby to dostępne z dowolnym obiektywem, przy czym
    > tilt matrycy ma o wiele większy sens (brak ucieczki z pola obrazowego).
    > Technicznie nie byłby to wielki problem, trudno to jednak popchnąć
    > marketingowo.

    i technicznie też nie jest łatwo - co z migawką? Też ma się pochylać?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2013-05-09 15:24:17
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-05-09 15:05, Ergie pisze:
    > Użytkownik "trolling tone" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > i technicznie też nie jest łatwo - co z migawką? Też ma się pochylać?

    A co stoi na przeszkodzie?

  • 16. Data: 2013-05-09 15:59:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "trolling tone" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A co stoi na przeszkodzie?

    Na szybko widzę, dwa a pewnie jest ich wiele więcej:
    - Jest to dodatkowy kawałek sprzętu na który trzeba wygospodarować miejsce
    we wszystkich możliwych pozycjach czyli puszka nam dodatkowo puchnie
    - Trzeba by skonstruować jakiś mechanizm który z jednej strony będzie bardzo
    precyzyjnie pochylał matrycę o ułamki milimetra, a z drugiej ani drgnie przy
    zdjęciach seryjnych. Skoro migawka potrafi zatrząść całym aparatem stojącym
    na statywie to znaczy że przy jej pracy występują spore siły. Na pewno da
    się to jakość rozwiązać ale nie będzie to łatwe.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2013-05-09 16:09:57
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 09 May 2013 14:48:41 +0200, trolling tone wrote:
    > przy czym tilt matrycy ma o wiele większy sens (brak ucieczki z pola
    > obrazowego).

    Za to pojawia się problem z roznymi skalami odwzorowania AFAIR.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 18. Data: 2013-05-09 16:29:36
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-05-09 16:09, Michal Tyrala pisze:

    > Za to pojawia się problem z roznymi skalami odwzorowania AFAIR.

    To niekoniecznie musi być wadą. Paskudny obraz poza użytecznym
    polem obrazu jest wadą zawsze.

  • 19. Data: 2013-05-09 16:44:34
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 09 May 2013 16:29:36 +0200, trolling tone wrote:

    > To niekoniecznie musi być wadą.

    Oczywiscie. Aczkolwiek trzeba miec swiadomosc, ze to dosc konkretnie
    zmienia zawartosc kadru (pojawiaja się skroty perspektywy, tam gdzie bez
    majtania zadkiem ich byc nie powinno).

  • 20. Data: 2013-05-09 19:12:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > potrafi zatrząść całym aparatem stojącym na statywie to znaczy że
    > przy jej pracy występują spore siły. Na pewno da się to jakość

    hm... w sumie to w olku OM-D prawdopodobnie dało by sie taki myk zrobić,
    bo tam matryca jest zawieszona w przestrzeni na jakis siłownikach.

    w Olku jest peirwszy na świecie system stabilizacji 5 osiowej. matryca sie
    może poruszać na boki, pochylać i obracać. Zakres ruchów jest całkiem spory
    swoją drogą.