  • Data: 2013-05-09 15:03:31
    Temat: Re: Pelna klatka vs APS - fajne zestawienie dla poczatkujacych
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J.R." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A jak ma porównywać wynik?
    > Przecież GO zależy między innymi od przysłony.

    Od przesłony i skali odwzorowania czyli w tym przypadku wielkości matrycy.
    Wystarczy odpowiednio przemnożyć/podzielić i już wiadomo i ile mniejszą
    przesłonę należy użyć w mniejszej matrycy.

    > Żeby przy tym samym kadrze i odległości mieć jeszcze taką samą GO dla FF i
    > APS-C, musisz mięc obiektyw krótszy o 1/3 i otwarty o jedną działkę
    > bardziej.

    > Jeśli sobie przejrzysz wszystkie obiektywy takiego Canona, to nie dla
    > każdego obiektywu znajdziesz jego odpowiednik krótszy i jaśniejszy.

    A jeśli sobie przejrzysz obiektywy Sigmy nie dla każdego obiektywu APS-C
    znajdziesz odpowiednik FF tylko o jedną działkę ciemniejszy. Po prostu to
    nie jest tak że zawsze na FF uzyskasz mniejszą GO.

    Pozdrawiam
    Ergie