  • Data: 2012-05-19 20:59:27
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Bo furgonetka przed Tobą w takiej odległości zjedzie na lewy pas?

    nie wierze. Jestes zbyt doswiadczonym kierowca aby nie przewidziec:
    - ze za ciezarowka, gdzie nie masz widocznosci - moze cos byc
    - ze kierowca ciezarowki tudziez jakiegokolwiek innego pojazdu ma w dupie
    aby zasygnalizowac kierunkowskazem, ze bedzie wyprzedzał rowerzyste.

    Pytanie tylko ,czy to wina rowerzysty, czy kierowcy ktory:
    - nie przewidzi
    - nie uzywa odpowiednio kierunkowskazów

    > Przykład z autopsji, właśnie na Katowickiej.
    > Dojeżdżałem nią codziennie rano przez pół roku i dzień w dzień jakiś
    > dziadek popylał tam rowerkiem o tej godzinie.
    > Szarówa, mgła, nic go nie stresowało.
    > Ale za to ile pisków nagłego hamowania za nim słyszałem, to historia.

    trudno mi sie wypowiedziec, nie wiem jak był oswietlony.
    Ale z doswiadczenia za kółkiem - czesc kierowców to debile.
    So wierze, ze nie widza, nie przewiduja, nie sygnalizuja manewrów.
    A to w zupełności wystarczy, aby takie nagłe hamowania przed rowerzysta sie
    nie zdarzały.
    Zreszta, zapewne sam tak robisz (w sensie pokazujesz tym z tyłu, ze z
    przodu masz rowerzyste) wiec wiesz o czym mowie.
    Tak samo jak np. z [rzodu masz traktor czy autobus stojacy na przystankui
    bez zatoczki. Zakładam ze kazdy srednio rozgarniety kierowca powinien
    rozumiec i zapobiegac ryzyku wynikajacemu z takiej sytuacji.

    > Jak już zakładam że rowerzytsa, to od razu zakładam, że wieczorem nie
    > oświetlony.

    wiesz, osobiscie uwazam, ze nieoswietlony rowerzysta sam umniejsza swoich
    praw.
    Dlatego uwazam, ze na takich trzeba trabic. Powody sa dwa:
    - jak w czasie takiej wycieczki zatrabi na niego 100 samochodów, sam sie
    zreflektuje, ze to zadna przyjemnosc
    - zdarzaja sie przypadki (tak samo zreszta jak w samochodach) ze lampka
    nawali i rowerzysta o tym nie wie.
    Ergo - postuluje długie trąbienie na takich "batmanów"

    > Nie można, nikt nie mówi o jeżdżeniu 200 na jednopasmowej krajówce.
    > ;-)

    > A czytasz tylko co sam napiszesz?
    > Bo przecież powyżej masz odpowiedź na swoje pytania, więc po co je
    > zadajesz?

    ;-)
    punkt dla ciebie.
    Tyle tylko, ze jezdzenie rowerem na chodniku imo wrecz zwiekszy
    niebezpieczenstwo na drodze.
    Zmieni sięoczywiscie cel, bo obok rowerzysty w najwiekszym
    niebezpieczenstwie beda pieszy. Ale IMVHO ryzyko wzrośnie.
    Dlatego jestem przeciw.