  • 41. Data: 2012-06-17 13:49:08
    Temat: Re: Pecet składak dla laika?
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Nie widzicie, że Dyletant, to nie dytetancki troll?
    Robi to wyśmienicie.

  • 42. Data: 2012-06-17 13:51:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-17 10:56, Użytkownik Robert Winkler napisał:

    > Dobrze że nadal działa, tylko czy praca z nowymi programami jest na nim
    > wygodna?

    Strony www to Forefox, poczta i grupy to Thunderbird, torrenty
    to utorrent, na wygodę nie narzekam a jak na razie
    ten konfig jest szybszy od modnych ostatnio nettopów.

> [...]
    > aby robić jakiekolwiek przewidywania, ale spróbujmy.
    > Dziś absolutnym minimum dla nowego komputera jest 4 GB ramu
    > cześć zapobieliwych klientów już wybiera zestawy z 8 GB.
    > Pojawia się jednak problem, jest nim kontroler pamięci zintegrowany z
    > procesorem,
    > dla cześci procesorów 8 GB to maksymalna pamięć jaką są w stanie obsłużyć.
    > Można znaleźć procesory obsłufujące 16 a nawet 32 GB, ale są to już
    > droższe modele,
    > tak więc przy złej decyzji dziś, rozszerzenie RAM jutro
    > może wiązać się ze zmianą również procesora.

    Tu się zgadzam, przy zakupie trzeba myśleć co i na ile
    sie kupuje.

    > Za 10 lat 32 GB mogą stać się minimum, a dla wymagających użytkowników
    > może to nastąpić jeszcze szybciej.
    > Bedzie się to wiązało z konieczością dodania kolejnych kontrolerów pamięci,
    > gdyż w obecnej architekturze jeden kontroler to max. 8GB ram.
    > Dodatkowe kontrolery pamięci o konieczość zwiększenia liczby wyprowadzeń
    > procesora
    > czyli czeka nas nowy socket, i nowe płyty główne.

    To kupujemy zestaw obsługujący 32GB i wkładamy 8 lub 16
    w zależności na ile nas stać lub potrzebujemy.

    > Inny problem to części zamienne i eksploatacyjne.
    > Kto mógł 10 lat temu przewidzieć że w 2012 roku
    > tak trudno bedzie można kupić myszke z kablem RS-232C
    > albo klawiature PS2 (z końcówką DIN).
    > Problem z klawiaturą jest poważny, gdyż stare płyty nie obsługiwały
    > klawiatur USB w biosie.
    > Kto mógł w 2002r przypuszcać że dyskietki 3,5" bedą po dziesięci latach
    > kosztować ponad 25$ za paczke (10 sztuk)
    > albo jak trudno będzie kupić cooler dla procesora osadzonego w Slot 1

    Dlaczego chcesz kupować takie myszki i klawiatury nowe ?
    Albo jesteś przewidujący i robisz zapas w odpowiednim
    momencie albo szukasz używek.
    A gdybyś chciał trochę dyskietek to są poniżej 20$ za paczkę
    a w marketach trafiają się poniżej 10$.

    > A tak przy okazji, polecam porównanie cen pamięci DDR i DDR3 różnice są
    > spore,
    > rozszerzenie wiec pamieci w starym komputerze może być kosztowne

    Różnice cen znam, u siebie mam DDR2 a i tak dokupienia dwu "simów"
    jedno gigowych nie zachwiało moim domowym budżetem tak jak
    zrobiło by to kupno nowego komputera. Więcej nie potrzebuje
    bo przy 32bitowym systemie i tak rozsądnie nie wykorzystam.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2012-06-17 13:55:30
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 17 Jun 2012 00:22:54 -0700 (PDT), Dyletant napisał(a):

> [...]
    >
    > Na ile to wyceniasz (wyceniacie)?
    >
    > Znasz to?
    >
    > Programista rozmawia ze swoimi przyjaciółmi po fachu:
    > - Wczoraj w nocnym klubie poznałem świetną blondynę!
    > - Och Ty szczęściarzu!
    > - Zaprosiłem ją do siebie, wypiliśmy trochę, zacząłem ją dotykać...
    > - I co? I co?
    > - No a ona mówi: "Rozbierz mnie!"
    > - Nie może być!
    > - Zdjąłem z niej spódniczkę, potem majteczki, położyłem na stole tuż
    > obok nowej klawiatury...
    > - Nie pierd*l! Kupiłeś nowego kompa? A procesor jaki?

    Mało RAMu. Wyobraź sobie 1 miliard procedur, do tego 3 miliardy funkcji.
    Mało, a i z dyskiem bedą problemy, jak makro będzie miało While bez
    inkrementacji.
    Karm swoimi problemami chętnych do pomocy.:)

  • 44. Data: 2012-06-17 14:41:46
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "Jacek" ...
    > Nie widzicie

    Widzimy.
    I nie karmimy.

    --
    T.F.

  • 45. Data: 2012-06-17 18:37:42
    Od: Dyletant <d...@y...pl>

    On 17 Cze, 10:56, "Robert Winkler" <n...@n...org> wrote:

> [...]
    > Kto m g 10 lat temu przewidzie e w 2012 roku
    > tak trudno bedzie mo na kupi myszke z kablem RS-232C
    > albo klawiature PS2 (z ko c wk DIN).
    > Problem z klawiatur jest powa ny, gdy stare p yty nie obs ugiwa y
    > klawiatur USB w biosie.
    > Kto m g w 2002r przypuszca e dyskietki 3,5" bed po dziesi ci latach
    > kosztowa ponad 25$ za paczke (10 sztuk)
    > albo jak trudno b dzie kupi cooler dla procesora osadzonego w Slot 1
    >
    > A tak przy okazji, polecam por wnanie cen pami ci DDR i DDR3 r nice s
    > spore,
    > rozszerzenie wiec pamieci w starym komputerze mo e by kosztowne

    No właśnie o to chodzi, żeby ktoś się życzliwie wypowiedział, a nie
    wyśmiewał czy szukał dziury w całym.

    No ale cóż, jesteśmy tylko ludźmi :D

  • 46. Data: 2012-06-17 18:39:36
    Od: Dyletant <d...@y...pl>

    On 17 Cze, 11:12, "Robert Winkler" <n...@n...org> wrote:

> [...]
    > to lepiej kupi gotowy zestaw z przed u on gwarancj .
    >
    > Czy planuj c sw j zestaw liczy e energii potrzebuj poszczeg lne elementy,
    > jaki zasilacz musia by wiec kupi.
    > Zastanawia ae si jak rozmie i je w obudowie, oraz jak obudowe wybra
    > i jak poprowadzic w rodku przewody
    > aby zapewnic optymalny przek yw powietrza i najlepsze ch odzenia.
    >
    > To co teraz napisze nie jest zwi zane z grup , ale pewnie bedzie dla ciebie
    > wa ne.
    > Pisa e e chcesz nauczy si pisa makra w Excelu
    > pewnie wiec twoim systemem bedzie Windows.
    stronie:http://www.microsoft.com/oem/pl/licensing/sb
    licensing/pages/licensing...
    > jest to kolejny pow d dla kt rego powiniene zleci z o enie zestawu komu
    > innemi,
    > mo esz poprosi go o na przyk ad 20-letni gwarancje na ten zestaw.
    > Naprawy wykonane w ramach gwarancji, nawet gdyby by a to
    > wymiana p yty g wnej czy te procesora, nie powoduj wyga ni cia licencji
    > OEM.
    >
    > _____
    > Robert

    Dobrze. Wszystko jasne. Zwrócę się do firmy, sam nie będę tego robił.

    I o to chodzi, wystarczy poczekać i być grzecznym i rozsądni ludzie
    odpowiadają.

    Dziękuję i pozdrawiam :D

    D.

  • 47. Data: 2012-06-17 18:40:40
    Od: Dyletant <d...@y...pl>

    On 17 Cze, 11:37, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:
    > "Dyletant" napisa :

    > Czyli system Windows 7 64 bit.

    > 30 GB na dysk systemowy dla tego systemu? Bez sensu. Je li nie sta ci w
    > tej chwili na SSD co najmniej 60 GB (te b dzie ciasno, 120 GB by oby
    > optymalnie), to lepiej wzi jakiego sprintera mechanicznego i poczeka , a
    > ceny SSD o rozs dnych pojemno ciach znajd si w twoim zasi gu.
    >
    > JoteR

    Przyjąłem, dziękuję :D

  • 48. Data: 2012-06-17 18:42:11
    Od: Dyletant <d...@y...pl>

    On 17 Cze, 12:53, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > JoteR napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > JoteR, Dylatant nas tu sprytnie troluje ;)

    Ta. Sprytnie, bo jestem uprzejmy a Ty jeszcze nigdy o czymś takim nie
    słyszałeś? ;D

    To znaczy, że sam się z tego wątku czegoś nauczysz, no nie? ;D

  • 49. Data: 2012-06-17 18:42:31
    Od: Dyletant <d...@y...pl>

    On 17 Cze, 12:04, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:
    > "Dyletant" napisa :

    > Nie.
    >
    > JoteR

    ok

  • 50. Data: 2012-06-17 18:43:15
    Od: Dyletant <d...@y...pl>

    On 17 Cze, 10:54, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > Nie, zwykly przyzwoity dysk SATA.
    >
    > Jeden na system, drugi na dane zeby dostep do danych nie
    > spowalnial pracy systemu i odwrotnie.

    Dobra, powiem technikowi, który to będzie robił.

    A cena, jaka orientacyjnie?