  • Data: 2012-06-19 13:29:24
    Temat: Re: Pecet składak dla laika?
    Od: neo <d...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Cze, 13:06, WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> wrote:

    > Dokładnie. I prośba jeszcze - czy mógłbyś zwracać się do mnie bez
    > tego "Pan"?

    Wszystko czego sobie tylko życzysz, przyjacielu, oprócz jednej rzeczy.

    Żebym był niemily dla januszka. To takie kochane stworzonko, a takie
    zaniedbane ;D

    > Kiedyś miałem taki przypadek z rozbudową podobnego komputera.
    > Jak wymieniłem procesor to się okazało, że chłodzenie nie wyrabia,
    > wymiana grafiki natomiast wiązała się z wymianą zasilacza itd.
    > Mam również wątpliwości czy da się dołożyć ponad 2GB pamięci do tej
    > platformy (ograniczenia procesora, kontrolera). Trzeba znać model
    > płyty i ew procesora.

    Właśnie. Dlatego pytam. Nie udaję, że się na tym znam, tylko pytam.

    Dochodzę powoli do wniosku, ze dam jej tego kompcia w takim stanie jak
    jest. Może tylko wymienię twardziela na nowego, bo na tym było mnóstwo
    danych mojego ojca. Ja go niby tam formatoweł i kasowałem specjalnymi
    programami, ale nie wiem gdzie ten dysk ostatecznie trafi (nie chcę
    się już o to martwić, ani tym interesować), więc włożę jej nowy czysty
    dysk z systemem, a ten mechanicznie zniszczę.

    Ostatnio czytałem o takim patencie, że np. urzędy wyciepują twardziele
    na śmietnik i np. jacyś studenci z polibudy którzy mają za dużo czasu,
    grzebią w tym i znajdują wrażliwe dane.

    No cóż, ten Matrix nie jest perfekcyjny. Muszę napisać lepszy ;D

    > Przede wszystkim precyzji w określeniu wymagań. Każdy tutaj wie, że do
    > zastosowań domowych, połowę tańszy komputer to jeszcze za mocny sprzęt.

    Ok.

    > Z drugiej strony kupno na dziesięć lat też nie przemawia. Nikt nie jest
    > w stanie przewidzieć jak szybko się zestarzeje w dzisiejszych czasach
    > taki sprzęt. Jak sam możesz się przekonać Twój "dziesięciolatek" to dziś
    > już rupieć. Ja jednak mam takie wrażenie, że tempo starzenia jakby
    > zwolniło, ale zaraz mogą wymyślić jakieś nowe interfejsy i wszystko
    > wróci do normy.

    Ok.

    > Z moich doświadczeń wynika, że lepiej kupić 2 komputery
    > za połowę kwoty w przeciągu 10 lat niż jeden drogi, ale właśnie niektórzy
    > ludzie nie chcą sobie zawracać głowy zbyt częstą wymianą. No i właśnie ja
    > jestem w stanie to zrozumieć.

    No tak, ale Ty jesteś inteligentny, więc możesz zrozumieć, a ktoś
    udaje że nie jest, bo jest tak wygodnie i mnie plonkuje ;D

    Tak jak powiedziałeś, nie chce mi się zawracać sobie głowy tymi
    sprawami. Mam masę innej ciekawszej roboty. Niech ten kompik sobie
    buja z maksymalnym zapasem, a się zajmę czymś ważniejszym.

    > Trzeba było napisać, że potrzebujesz komputera do gier które ukażą się za
    > dwa lata, wtedy podejrzewam nie byłoby problemu z konfiguracją :)

    Kurna, ale ja nie gram. Nudzi mnie to. Masz może na oku jakąś ciekawą
    gierkę, która nie jest nudna. Diablo jest nudne jak diabli ;D Nie
    dałbym za to nawet zeta, a ludzie tyle kasy na to bulą. Nie wiem za
    co, ale się z nich nie wyśmiewam i ich nie plonkuję.

    Co kto lubi, tak?

    > Piszę o tych normalnych użytkownikach, bo jak zauważyłeś zdarzają się
    > również "inteligentni inaczej" :) Zawsze mnie również zadziwiali ci, którzy
    > znają się na wszystkim - od polityki przez fotografię po telewizję :)

    Ja tam się nie znam na niczym i mam święty spokój ;D

    Trochę się znam na pannach, ale tylko trochę ;D

    Dziękuję i pozdrawiam,

    neo

    P.S. Mam jeszcze takie pytanie, masz jakieś doświadczenie z programami
    do nauki szybkiego pisania? Mogą być odpłatne tylko, żeby były
    naprawdę dobre. Ja pisze bezwzrokowo i jakoś tam niby szybko, ale
    chciałbym przejść do etapu większej szybkości. Mogę prosić o jakieś
    sugestie?