  • 1. Data: 2016-06-02 14:42:54
    Temat: Patrzcie w lusterka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ... bo rowerzysci sa wszedzie

    http://www.gazetawroclawska.pl/wiadomosci/a/wypadek-
    rowerzystki-we-wroclawiu-wpadla-wprost-pod-busa-nagr
    anie-z-rejestratora,10058652/

    brr.

    Samochody zreszta tez
    http://www.gazetawroclawska.pl/komunikacja/wypadki/a
    /karambol-na-zmigrodzkiej-zderzylo-sie-szesc-samocho
    dow-nagranie-z-wypadku,10054414/

    J.

  • 2. Data: 2016-06-02 15:21:47
    Temat: Re: Patrzcie w lusterka
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-02 o 14:42, J.F. pisze:
    > ... bo rowerzysci sa wszedzie
    >
    > http://www.gazetawroclawska.pl/wiadomosci/a/wypadek-
    rowerzystki-we-wroclawiu-wpadla-wprost-pod-busa-nagr
    anie-z-rejestratora,10058652/

    jak to mówią - dla tych co mieli pierwszeństwo są osobne miejsca na
    cmentarzach...

    a.

  • 3. Data: 2016-06-02 17:10:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.06.2016 15:21, Artur Miller wrote:

    rowerzystki-we-wroclawiu-wpadla-wprost-pod-busa-nagr
    anie-z-rejestratora,10058652/

    > jak to mówią - dla tych co mieli pierwszeństwo są osobne miejsca na
    > cmentarzach...

    Hasło z lusterkami powoli robi się nudne i stało się symbolem jakieś
    debilnej świętej wojny. Na szczęście toczonej głównie na forach
    internetowych, bo w praktyce i na 2oo (zarówno rower jak i moto) i 4oo
    jeździ mi się bardzo dobrze jeśli chodzi o kulturę współużytkowników.
    Trochę słabiej z kulturą względem pieszych, ale i ta się poprawia -
    trzeba jeszcze wyeliminować wyprzedzających/omijających na pasach
    (sądząc z ilości artykułów w mediach w końcu się i za to wezmą - może
    nawet zaczną odbierać prawka na 3 miechy).

    Twoje podsumowanie jest niestety częściowo trafne - jak masz mniej
    blachy (lub wcale) to mimo kodeksu, o swoją dupę najlepiej dbać samemu.

    Ale z drugiej strony - co miałeś na myśli w tym konkretnym przypadku?
    Naprawdę jeżdzę sporo na rowerze i motocyklu co daje mi pewnego rodzaju
    6 zmysł, ale takiego manewru ze strony dostawczaka raczej bym się nie
    spodziewał. Więc akurat w tym przypadku do rowerzystki nie można się
    przyczepić nawet "moralnie". Jadąc moto na pewno zapaliłaby mi się
    czerwona lampka z powodu kierunku ale też bym założył, że będzie skręcał
    na skrzyżowaniu, tym bardziej, że tak to wyglądało. Nawet jakbym go
    łykał z prawej strony (czego raczej nie robię motocyklem) to z
    nastawieniem zdziebko paranoicznym (choć pewnie wiele by mi nie
    pomogło). Ale rowerem po wydzielonym pasie?

    Po prostu kierowca dostawczaka średnio rozgarnięty był i tyle - jak
    zresztą w statystycznym wypadku/kolizji auto-cokolwiek innego. Dobrze że
    się tak skończyło, bo mógł ją kołami skasować a i przydzwonić dynką to
    cud że głowa i kręgosłup bez większych uszkodzeń...

    Shrek

  • 4. Data: 2016-06-02 17:12:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:
    > ... bo rowerzysci sa wszedzie
    >
    > http://www.gazetawroclawska.pl/wiadomosci/a/wypadek-
    rowerzystki-we-wroclawiu-wpadla-wprost-pod-busa-nagr
    anie-z-rejestratora,10058652/

    "Chyba że policja uzna, że wyciągniętą ręką rowerzystka zasygnalizowała,
    że będzie skręcać w bramę, a nie w ul. Kościuszki."

    Przypuśćmy, że Policja uzna, że rowerzystka sygnalizowała wyciągniętą
    ręką, że będzie skręcać w bramę. Wtedy to jej wina? Moim zdaniem wina
    kierującego samochodem jest ewidentna, nawet gdyby wyciągnięta ręka
    miała sygnalizować skręt w bramę, to tak kierowca busa jest sprawcą wypadku.

  • 5. Data: 2016-06-02 17:22:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.06.2016 17:12, Poldek wrote:

> [...]
    > kierującego samochodem jest ewidentna, nawet gdyby wyciągnięta ręka
    > miała sygnalizować skręt w bramę, to tak kierowca busa jest sprawcą

    Dziennikarze. Nawet jakby miała kierunek w drugą stronę, to dopóki jest
    na swoim pasie, to ma pierwszeństwo. Tutaj nawet jakby "machała" do
    bramy to nic to nie zmienia. Zmieniałoby (a przynajmniej dawało
    podstawy, choć wątłe) jakby się mogli w tej bramie zmieścić razem, ale
    pasy niewyznaczone poza drogą publiczną, to już wyższa szkoła absurdu;)

    Shrek

  • 6. Data: 2016-06-02 18:23:40
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-02 o 17:10, Shrek pisze:

> [...]
    > blachy (lub wcale) to mimo kodeksu, o swoją dupę najlepiej dbać samemu.
    >
    > Ale z drugiej strony - co miałeś na myśli w tym konkretnym przypadku?

    dokładnie to co napisałeś niżej, czyli spodziewać się niespodziewanego,
    wiedzieć, że na drodze są idioci a nie zakładać, że skoro powinien
    ustąpić, to to zrobi.

> [...]
    > czerwona lampka z powodu kierunku ale też bym założył, że będzie skręcał
    > na skrzyżowaniu, tym bardziej, że tak to wyglądało.

    kiedyś poznałem bardzo fajne hasło: "assumption is the mother of all
    fuckups". sam fakt, że coś 10 razy większego i 20 razy cięższego może
    być ze mną na kursie kolizyjnym wystarcza, żeby trzymać się od tego w
    rozsądnej odległości. może paranoiczne, ale wolę taką paranoję niż
    wyciąganie spod dostawczaka.

    > Nawet jakbym go
    > łykał z prawej strony (czego raczej nie robię motocyklem) to z
    > nastawieniem zdziebko paranoicznym (choć pewnie wiele by mi nie
    > pomogło). Ale rowerem po wydzielonym pasie?

    może się narażę, ale... chyba kobiety tak mają ,że jak ktoś coś
    powinien, to zakładają, że on to zrobi. bo musi. zupełnie jakby to był
    warunek wystarczający... kiedyś, za moich początków kierowania
    pojazdami, moja kobieta bardzo chciała mi pomóc przy parkowaniu tyłem w
    ciasnym miejscu. więc stanęła dokładnie a tyłu, między zderzakiem a
    przeszkodą. na hasło "weź idź stamtąd, bo jak mi się noga ze sprzęgła
    omsknie, to będziesz o pół metra niższa" stwierdziła "no to niech ci się
    nie omsknie"... według dziwnej kobiecej logiki to wystarczyło, żeby się
    nie omskła...

    a.

  • 7. Data: 2016-06-02 18:36:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >internetowych, bo w praktyce i na 2oo (zarówno rower jak i moto) i
    >4oo jeździ mi się bardzo dobrze jeśli chodzi o kulturę

    Na moto bys jechal srodkiem pasa i by problemu nie bylo.
    No chyba, ze jednak bys jechal bokiem i bys kierowce zaskoczyl :-)

> [...]
    >Naprawdę jeżdzę sporo na rowerze i motocyklu co daje mi pewnego
    >rodzaju 6 zmysł, ale takiego manewru ze strony dostawczaka raczej bym

    A przeciez wyraznie sygnalizowal :-)

    >Więc akurat w tym przypadku do rowerzystki nie można się przyczepić
    >nawet "moralnie".

    Nie chodzi mi o czepianie - ale bardziej o zagrozenie - chwila nie
    uwagi i wyrok gotowy ...

> [...]
    > bardziej, że tak to wyglądało. Nawet jakbym go łykał z prawej strony
    > (czego raczej nie robię motocyklem) to z

    Za to z lewej, srodkiem dwukierunkowej jezdni, po linii, to juz sie
    motocyklista zdarza.
    A kierowca skrecajacy w lewo tez by spogladal do przodu a nie w
    lusterko.

    >Po prostu kierowca dostawczaka średnio rozgarnięty był i tyle - jak
    >zresztą w statystycznym wypadku/kolizji auto-cokolwiek innego.

    No, czesty widok to tez rowerzysci pomykajacy prawa strona pasa bez
    DDR i przeciskajacy sie gdzies miedzy samochodami a kraweznikiem ...

    Swoja droga - czy mi sie wydaje, czy calkiem spora predkosc
    rowerzystka miala ?

    J.

  • 8. Data: 2016-06-02 18:55:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.06.2016 18:23, Artur Miller wrote:

    > dokładnie to co napisałeś niżej, czyli spodziewać się niespodziewanego,
    > wiedzieć, że na drodze są idioci a nie zakładać, że skoro powinien
    > ustąpić, to to zrobi.

    Ostrożność ostrożnością, ale to już by była paranoja paranoidalna (w
    odróźnieniu od tej "zdrowej"). Co więcej powiem ci, że nadmiar paranoi
    jest po prostu niebezpieczny - jak się "boisz" to nie jesteś w stanie
    normalnie prowadzić. Po tym jak zaliczyłem szlifa moto w deszczu to
    miałem problem psychiczny, żeby jeździć normalnie, jak było mokro -
    normalnie znaczy jak wszyscy czyli zgodnie z ograniczeniami, tyle że na
    liczniku w milach;) Na szczęście szybko mi to minęło, bo nie było ani
    bezpieczne, ani zdrowe. Jesteś zawalidroga, jedziesz niepewnie, a inni
    przecież też coś zakładają na twój temat i do tego trochę się
    dostosowują. A zakładają, że skoro moto, to to będziesz jechał jak moto
    a nie skuter. A ty zostawiasz horendalne odstępy, zwaniasz nienaturalnie
    przed skrzyżowaniami i zakrętami, ogólnie jedzisz jak pizda i
    nieczytelnie dla innych- właśnie dlatego, że przesadzasz z paranoją;)

> [...]
    > fuckups". sam fakt, że coś 10 razy większego i 20 razy cięższego może
    > być ze mną na kursie kolizyjnym wystarcza, żeby trzymać się od tego w

    No własnie nie - patrz wyżej. W mieście mijam lub wyprzedzam na moto
    pewnie koło 1000 wiekszych ode mnie puszek dziennie. Jak mam się ich
    trzymać z daleka? Jest jeszcze jeden problem - nawet jakbyśmy chcieli
    trzymać się z daleka od puszek, to kierowcy puszek się do nich zbliżają
    z własnej inicjatywy;) Niestety coś zakładać trzeba, bo to podstawa
    prowadzenia pojazdów. I o ile pewne rzeczy rzeczywiście da się
    przewidzieć (albo nawet jak trochę jeżdzisz zwłaszcza na moto, to po
    prostu czujesz, a nie przewidujesz), to pewnych nie da się przewidzieć i
    już.

    > może paranoiczne, ale wolę taką paranoję niż
    > wyciąganie spod dostawczaka.

    No jak z domu nie wyjdziesz, to cię spod dostawczaka wyciagać nie będą.
    Ale w tym wypadku poza rezygnacją wychodzenia z domu, wyjścia nie widzę.
    Przecież nawet jakby go przepuściła, to zaraz będzie jechał następny,
    brama jest co chwila...

    > może się narażę, ale... chyba kobiety tak mają ,że jak ktoś coś
    > powinien, to zakładają, że on to zrobi.

    To pół biedy. Czasem zakładają, że powinien zrobic rzeczy, których wcale
    robić nie powinien;)

    Natomiast co do sytuacji z filmu - nie dało się IMHO tego przewidzieć.
    Jedynym wyjściem jest pozostanie w domu. Z drugiej strony wiekszość
    wypadków podobno zdarza się w domu;)

    Shrek

  • 9. Data: 2016-06-02 19:09:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.06.2016 18:36, J.F. wrote:

    > Na moto bys jechal srodkiem pasa i by problemu nie bylo.
    > No chyba, ze jednak bys jechal bokiem i bys kierowce zaskoczyl :-)

    Dlatego jak już muszę, to staram się nawet to tym wąskim pasie, co go na
    srodku drogi dla motocyklistów namalowali;) niż z prawej. Przepisy
    przepisami, ale należy też jeżdzić w sposób przewidywalny;)

    > A przeciez wyraznie sygnalizowal :-)

    ;)

    > Nie chodzi mi o czepianie - ale bardziej o zagrozenie - chwila nie uwagi
    > i wyrok gotowy ...

    No ale tego nie unikniesz.

    > Za to z lewej, srodkiem dwukierunkowej jezdni, po linii, to juz sie
    > motocyklista zdarza.

    No zdarza;) Sam napisałem, że mi się zdarza;) Powiem więcej - jak się
    nie zdarza, to byłoby dopiero dziwne:P

    > A kierowca skrecajacy w lewo tez by spogladal do przodu a nie w lusterko.

    Jak już jadę w sposób powiedzmy "kontrowersyjny" to zakładam, że to na
    mnie spoczywa odpowiedzialność, żeby nie było "W". Czasem zapewne nic
    się nie da zrobić, ale w tym wypadku (jakbym brał go z lewej i skręcał w
    lewo) by się dało - jak ktoś ma wrzucony kierunek to nigdy (prawie) nie
    wyprzedzam/omijam z tej strony. Chyba że mam pewność, że on nie ma
    miejsca, żeby pojechać a ja mam i mnie widzi/słyszy oraz _spodziewa_ się
    po mnie takiego manewru. W innym przypadku, trudno stoję z innymi w korku.

    Ale tu było inaczej - laska po prostu jechała swoim pasem. Naprawdę, ja
    bym się nie domyślił, że tak to się może skończyć, a ty?

    > No, czesty widok to tez rowerzysci pomykajacy prawa strona pasa bez DDR
    > i przeciskajacy sie gdzies miedzy samochodami a kraweznikiem ...

    No częsty, ale co z tego? Sam tak robiłem (obecnie nawet rowerem robie
    to po motocyklowemu - z lewej). Ale co w tym złego - wolno im, po co
    mają stać w korku? W sumie lepiej byłoby jakby jeździli z lewej w korku,
    ale to dla lepszych wycinaków - do tego trzeba dojrzeć.

    > Swoja droga - czy mi sie wydaje, czy calkiem spora predkosc rowerzystka
    > miala ?

    IMHO wydaje ci się - obstawiam, że koło 20, max 25.

    Shrek

  • 10. Data: 2016-06-02 19:21:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 02.06.2016 18:36, J.F. wrote:

    >No ale tego nie unikniesz.

    A wystarczylo spojrzec w lusterko.

    >Ale tu było inaczej - laska po prostu jechała swoim pasem. Naprawdę,
    >ja bym się nie domyślił, że tak to się może skończyć, a ty?

    Dlatego puscilem posta - moze w przyszlosci ktos sie domysli.

    >IMHO wydaje ci się - obstawiam, że koło 20, max 25.

    Zauwaz, ze jedzie jakby szybciej od samochodow na lewym pasie ...

    J.