  • 51. Data: 2013-09-14 22:16:06
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 14.09.2013 21:58, k...@g...com pisze:
    (...)
    wycięte linie i spaprane kodowanie

    tu wyjątkowo się z Tobą zgadzam. Nawet nie chodzi o ten przypadek. Czy
    na ubezpieczycielu spoczywa odpowiedzialność za celowe przejechanie
    człowieka na pasach? Takie z premedytacją? (Jakby jeszcze kierowca
    wyraził skruchę i przeprosił to by może zawiasy dostał.) Jeśli
    niekoniecznie, to czy 2.5xprzekrocznie prędkości nie jest takim przypadkiem?

    ToMasz

  • 52. Data: 2013-09-14 22:17:15
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > i powinien też umieć zahamować w obliczu niespodziewanego zagrożenia
    > (wymuszenia pierwszeństwa chociażby) z takiej prędkości, z jaką popierdala

    Tam w ogole jest bardzo slaba widocznosc na lewoskrecie: barierki, drzewa.
    Bardzo niebezpieczne miejsce:
    http://goo.gl/maps/M5xoD

  • 53. Data: 2013-09-14 22:23:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 21:50:58 +0200, DoQ napisał(a):
    > Z tym że on nie jechał 130. Gdyby hamował AMG z tych 130 na 54m to
    > uderzenie byłoby bardziej "kosmetyczne". Wiem ze swoich źródeł że gość
    > grzał tam blisko 200 i na tych 54m zdążył wyhamować te 70-80km/h.

    A skad te twoje zrodla ?

    Bo pomijac trudnosc zajscia zdarzenia przy 200,
    to ponoc wyjechal z Odynca.
    Do Malczewskiego niecale 300m. Takie szybkie te AMG ?

    J.

  • 54. Data: 2013-09-14 22:24:31
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Sporo nienormalnych w tym kraju :-)
    w zeszłym tygodniu ktoś pisał ze w Skandynawii złapali kolesia
    140/50km/h i wylądował na tydzień u czubków na obserwacji
    Przydało by się u nas
    ToMasz

  • 55. Data: 2013-09-14 22:31:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Sep 2013 19:50:27 GMT, tᴏ napisał(a):

    > Raczej tak, bo podana prędkość to tyle, ile udało się bezsprzecznie
    > udowodnić. Margines błędu raczej tylko w górę.

    Przez sekunde mozna wytracic ~30km/h.
    ok sekundy potrzebujesz tez na decyzje o hamowaniu.
    a po dwoch sekundach astra powinna opuscic jego pas.

    J.

  • 56. Data: 2013-09-14 22:33:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Z tym że on nie jechał 130. Gdyby hamował AMG z tych 130 na 54m to
    > uderzenie byłoby bardziej "kosmetyczne". Wiem ze swoich źródeł że gość
    > grzał tam blisko 200 i na tych 54m zdążył wyhamować te 70-80km/h.

    Wg. danych testowych, takie AMG to z 200km/h na 54m wyhamowałoby zaledwie
    do 160km/h, a wtedy to żywy by z tego nie wyszedł.

    Zakładając (myślę w miarę realnie) uderzenie przy 70km/h (wystarczy żeby w
    Oplu trafionym w bok były ofiary, a żeby z dużej E-klasy uderzonej przodem
    jeszcze wyjść bez uszkodzeń), dokładając 54m efektywnego hamowania,
    wychodzi zaledwie 140km/h.

    Całkowita droga hamowania ze 140km/h to 72m, zabrakło 18m, które potem
    przeleciał Opel aż na chodnik.

    I to przy założeniu warunków hamowania takich jak w testach motoryzacyjnych
    - czyli dobra przyczepność i kierowca który potrafi to zrobić.

  • 57. Data: 2013-09-14 22:35:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 21:52:39 +0200, _Michał napisał(a):

    > kupić coś wysokiego, ciężkiego i bezpiecznego gdzie się te jadące
    > z boku 200km/h pod spód wbiją

    Gdybym miał takie wysokie, to bym widział nad tym co tam widoczność
    zasłania ;)

    W sumie to tam wyjeżdżam zazwyczaj zaklatkowaną rajdówką, więc strach jakby
    mniejszy.

  • 58. Data: 2013-09-14 22:39:54
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 14 września 2013 22:09:07 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sat, 14 Sep 2013 12:58:40 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Nie ma podstaw przy obecnej ustawie.

    > A krok nastepny ?
    >
    > Razaca wiekszosc wypadkow to blad ludzki, i co - tez z regresem, bo
    >
    > ktos w lewo skrecil gdy auta z przeciwka byly za blisko ?
    >

    > Bo kolejne kroki to znam :-)
    >
    > Dobrowolne ubezpieczenie OC od wlasnych bledow, liczne obciecia
    >
    > odszkodowan, a wiec dobrowolne ubezpieczenia ochrony prawnej (DAS) :-)

    > Sporo nienormalnych w tym kraju :-)
    >

    > J.

    świadome a wręcz z premedytacją nie zastosowanie się do obowiązujących przepisów może
    dawać podstawę do wystąpienia z regresem. I niech sprawca wypadku się odwołuje do
    sądu.

  • 59. Data: 2013-09-14 22:45:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 22:16:06 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > na ubezpieczycielu spoczywa odpowiedzialność za celowe przejechanie
    > człowieka na pasach? Takie z premedytacją?

    Na ubezpieczycielu w przypadku ubezpieczenia obowiązkowego OC,
    odpowiedzialność spoczywa bez względu na okoliczności.
    Natomiast w przypadkach określonych w ustawie, może wystąpić z regresem do
    sprawcy.

    Te przypadki są określone w art. 42 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych
    i jest to:
    - szkoda umyślna
    - nietrzeźwość (lub stan po użyciu), narkotyki
    - pojazd kradziony
    - brak uprawnień
    - ucieczka z miejsca zdarzenia

    Tak przy okazji z rzeczy o których warto przy okazji pamiętać żeby samemu
    nie wtopić:
    - 0.2 promila to niby tylko wykroczenie, ale jak widać na regres wystarczy
    - jazda z przyczepką (nawet pustą), której DMC w sumie z DMC holownika
    przekracza 3500kg choćby o kilogram, to już jazda bez uprawnień (dla kat
    B), a nawet nieduża przyczepa lubi mieć DMC powyżej 1500kg, a większość
    osobówek ma DMC około 2000kg. Łatwo więc tu wtopić przez nieuwagę.

  • 60. Data: 2013-09-14 22:46:15
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 14 Sep 2013 20:43:58 +0200, DoQ <p...@d...gmail.com> wrote:

    >Służbowe auto dla pracownika za najniższą krajową?

    A co w tym dziwnego? ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280