  • 131. Data: 2013-09-15 11:15:45
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.09.2013 00:56, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > dostawałby odszkodowanie od wypłacalnego ubezpieczyciela), bo prawdę mówiąc
    > obowiązek zabezpieczenia sprawcy jest trochę bez sensu.
    >
    > Cokolwiek więcej (czyli właśnie zniesienie tego regresu), to już powinna
    > być kwestia dobrowolnego doubezpieczenia się.
    >
    > Wtedy podstawowe ubezpieczenie mogłoby być bardzo tanie (bo pokrywałoby tak
    > naprawdę tylko niewypłacalność sprawcy), a reszta ubezpieczenia oferowana
    > na warunkach rynkowych, czyli dowolne udziały własne, wyłączenia, warunki
    > dodatkowe itp. itd.
    >
    > Dzięki temu bezszkodowi kierowcy mogliby płacić mało, a wysokoszkodowi w

    no patrzcie państwo! Dało by się normalnie i odpowiedzialnie żyć? Zapisz
    to gdzieś, z uwagami kogutka bo też nie głupie, a może kiedyś się to ziści.
    ToMasz

  • 132. Data: 2013-09-15 11:30:11
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.09.2013 01:15, t? pisze:

    > Nie, dzięki temu menelstwo by płaciło mniej za ubezpieczenie, a w razie
    > czego nic by się z nich nie dało ściągnąć, bo nic nie mają, więc wszyscy
    > pozostali płacili by więcej.

    nie masz racji. Taki niewypłacalny menel, mógłby spowodować szkodę tylko
    raz w życiu, bo jak nie zapłaci to nie będzie miał ubezpieczenia. jak
    chętnie zapłacę za to żeby nigdy nie siadł za kółkiem. w przypadku
    stłuczki - niema wogóle sprawy, w przypadku śmierci 3 ludzi - za 10 lat
    będzie znowu jeździł. Pomyśl sobie teraz o tirach które wyprzedzają na
    trzeciego. ich kierowcy nie będąc wypłacalni tracili by prace, albo
    płacili np 12 razy więcej za polisę niż ja i Pyra.

    Teraz taka uwaga osobista do pana "to". Ten syf ubezpieczeniowy który
    mamy jest totalnie niesprawiedliwy. tak samo jak szkoły, szpitale, zus i
    99% tego co państwowe i/lub zależne od państwa. Każda właściwie zmiana,
    zmiana powstała w umyśle człowieka na tyle inteligentnego żeby mieć
    firmę, ogólnie nie "odstrzelonego" od rzeczywistości, będzie zmianą na
    lepsze. Zazwyczaj takie pomysły nie są przemyślane, przetestowane w
    100%, bo tego się nieda zrobić. po to są wersje beta, po to istnieją
    testerzy, nawet piloci oblatywacze, żeby wyłapać błędy a następnie je
    skorygować. W tym przypadku udoskonalić pomysł. Ty jednak zachowujesz
    się jak "hejter" partii opozycyjnej. jak pomysł jest prawie dobry, ale
    zobaczysz mały mikroskopijny błąd - no to dawaj - jedziemy jak po burej
    suce. Do czego zmierzasz takim zachowaniem? Masz pełne prawo się tak
    zachowywać, tak robi większość polaków, ale nie rozumiesz ze za TAKIE
    zachowanie będą płaciły Twoje dzieci i wnuki?
    ToMasz

  • 133. Data: 2013-09-15 11:31:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-09-15 10:59, DoQ wrote:

    > Myślisz że ESP w magiczny sposób sprawi że ponad 500KM pójdzie od razu w
    > asfalt?

    Oczywiście, że nie. Ale skoro ma 4,6 sekundy do setki, to znaczy, że
    zbyt długo się nie ślizga.

    Shrek.

  • 134. Data: 2013-09-15 11:35:15
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.09.2013 01:16, t? pisze:

    > Ale nie jest umyślnym doprowadzeniem do wypadku.

    dobra, załóżmy że masz racje, ale taki przypadek staje się precedensem
    Jakiś gostek jedzie 130 i trafia na pieszych Twoją żonę z dzieckiem.
    Zabija ich na miejscu. Piesi przechodzili na drugą stronę, zakładając że
    może się pojawić jakiś samochód, ale jadący z prędkością 50km/h Jaka
    linia obrony? Przekroczył prędkość 2.5 raza ale nie z myślą zabicia kogoś.
    Lepiej teraz?
    ToMasz

  • 135. Data: 2013-09-15 11:36:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-15 08:21, Użytkownik Cavallino napisał:

    > Tego nie wiesz, chyba że znasz uzasadnienie wyroku.
    > Może faktycznie skręcający nie był w stanie zauważyć przeciwnika.

    Wiem i każdy inteligentny powinien sam na to wpaść.
    O ile sąd może jakiś przepis pominąć bo jest niezawisły to
    obrońca skazanego powołał by się na taki przepis i sąd
    musiał by go uwzględnić, wniosek, taki przepis nie istnieje.

    Pozdrawiam

  • 136. Data: 2013-09-15 11:38:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-15 00:07, Użytkownik t? napisał:

    > A powinien widzieć, o ile patrzył.

    Nie prawda.

    Pozdrawiam

  • 137. Data: 2013-09-15 12:03:21
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-09-15 11:31, Shrek pisze:

    > Oczywiście, że nie. Ale skoro ma 4,6 sekundy do setki, to znaczy, że
    > zbyt długo się nie ślizga.

    Aha.

  • 138. Data: 2013-09-15 12:05:20
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-09-15 11:35, ToMasz pisze:

> [...]
    > może się pojawić jakiś samochód, ale jadący z prędkością 50km/h Jaka
    > linia obrony? Przekroczył prędkość 2.5 raza ale nie z myślą zabicia kogoś.

    Odpowiedź jest jedynie słuszna. Wina żony, bo nie przewidziała. A ze
    sprawcą można się zakumplować, może da się karnąć szybką furką :P

  • 139. Data: 2013-09-15 12:06:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 11:10:52 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Ale do więzienia (jak się uprawomocni) facet pójdzie? 40 tyś ( o ile
    > dobrze pamiętam) też zapłaci ze swojego grubego portfela?
    > Dziwne to jest, że tu go OC nie chroni...... Taki dualizm odpowiedzialności.

    Bo to ubezpieczenie od odpowiedzialności _cywilnej_, a nie karnej.

  • 140. Data: 2013-09-15 12:15:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia 14 Sep 2013 23:15:25 GMT, tᴏ napisał(a):

    > Nie, dzięki temu menelstwo by płaciło mniej za ubezpieczenie, a w razie
    > czego nic by się z nich nie dało ściągnąć, bo nic nie mają, więc wszyscy
    > pozostali płacili by więcej.

    Takie znowu menelstwo samochodami nie jeździ.
    Jak ktoś ma na samochód i na to żeby go od czasu do czasu tankować, to i
    komornik z niego ściągnie co trzeba.
    A trzeba pamiętać że większość odszkodowań to sumy czterocyfrowe, a nie
    jakieś miliony.