  • 141. Data: 2013-09-15 12:20:19
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 10:02:08 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ale to przeczy samej idei ubezpieczeń.

    Ubezpieczenie obowiązkowe jest tu na tyle specyficznym ubezpieczeniem, że o
    ideach mających sens w przypadku ubezpieczeń dobrowolnych, można zapomnieć.

    A przynajmniej rozdzielić je na część obowiązkową i dobrowolną.

  • 142. Data: 2013-09-15 12:23:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 09:23:44 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > Nie wyglada ? Opel splaszczył sie o polowe. Uderzenie bylo centralnie w bok,
    > wiec na duza powierzchnie.

    Uderzenie było jakie było - jak na moje oko jeden i drugi pojazd wyglądają
    właśnie na okolice 70km/h w chwili zderzenia.

    A że wyszło mi "po amatorsku" 140km/h w chwili rozpoczęcia hamowania, to by
    nawet się całkiem mocno zgadzało z ustaleniami biegłego.

  • 143. Data: 2013-09-15 12:24:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-09-15 12:03, DoQ wrote:

    > Aha.

    No to przy jakiej prędkości da się wbić 500KM (powiedzmy 400 koni dla
    równego rachunku) przy powiedzmy kołach o średnicy 25cm i masie 1,6 tony
    na suchej nawierzchni? Bo próbowałem policzyć i... wyszło zaskakująco
    mało. Policzysz?

    Shrek.

  • 144. Data: 2013-09-15 12:33:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 12:24:02 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > równego rachunku) przy powiedzmy kołach o średnicy 25cm i masie 1,6 tony
    > na suchej nawierzchni? Bo próbowałem policzyć i... wyszło zaskakująco

    500KM to 1.6T sily przy 23m/s.

    Czyli na dobrych oponach i 4WD gdzies juz od 80km/h mozna wykorzystac
    cala moc. A przy spolczynnikach tarcia ponad 1 nawet przy mniejszej.

    Ale to tylko teoria, bo amerykanskie dragstery w 4 sekundy osiagaja
    500km/h i za cholere nie wiem jak. To jakies 3g.

    J.

  • 145. Data: 2013-09-15 12:35:14
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-09-15 12:24, Shrek pisze:

> [...]
    > równego rachunku) przy powiedzmy kołach o średnicy 25cm i masie 1,6 tony
    > na suchej nawierzchni? Bo próbowałem policzyć i... wyszło zaskakująco

    Nie będe ci nic liczył.
    Powinienem od razu zakończyć dyskusję po tym jak zacząłeś upierać się,
    że start z zatrzymanego to to samo co start z 40km/h.
    Tu masz te swoje koła i ESP, do 40km/h w zasadzie nic się nie dzieje bo
    silnik jest mocno dławiony elektroniką.
    http://www.youtube.com/watch?v=YW3CIEJFoGU

    EOT.

  • 146. Data: 2013-09-15 12:35:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-09-15 12:33, J.F. wrote:

    > 500KM to 1.6T sily przy 23m/s.

    Czyli źle liczyłem.

    Dzięki - zwracam honor.

    Shrek

  • 147. Data: 2013-09-15 12:40:00
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 15 Sep 2013 00:08:15 +0200, DoQ <p...@d...gmail.com> wrote:

    >W obecnych czasach to albo masz własny samochód i opłacasz jego koszty
    >zarabiając nim niewielkie lub średnie pieniądze (firma nie ponosi
    >niemałych kosztów jego utrzymania), albo jesteś dyrektorem,managerem
    >etc. któremu się "należy" bo tak :) Ci ostatni raczej nie pracują za
    >najniższą ;)

    Nie zauważyłeś pewnego niuansu. Rozróznij "zatrudniony na najniższą
    krajową" a "zarabiający najniższą krajową". Umowy typu 1600 brutto na
    papierze, a reszta płacona pod stołem, to w naszym kraju dość częsta
    praktyka. Taka "optymalizacja" ZUS płaconego przez pracodawców.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 148. Data: 2013-09-15 12:44:26
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-09-15 12:40, jerzu pisze:

> [...]
    > papierze, a reszta płacona pod stołem, to w naszym kraju dość częsta
    > praktyka. Taka "optymalizacja" ZUS płaconego przez pracodawców.

    Czyli nie zarabiał/li najniższej krajowej :P

  • 149. Data: 2013-09-15 12:49:49
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 15 Sep 2013 12:44:26 +0200, DoQ <p...@d...gmail.com> wrote:

    >Czyli nie zarabiał/li najniższej krajowej :P

    Oficjalnie zarabiał :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 150. Data: 2013-09-15 12:52:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 11:30:11 +0200, ToMasz napisał(a):

    > nie masz racji. Taki niewypłacalny menel, mógłby spowodować szkodę tylko
    > raz w życiu, bo jak nie zapłaci to nie będzie miał ubezpieczenia. jak
    > chętnie zapłacę za to żeby nigdy nie siadł za kółkiem.

    Ale on dalej bedzie jezdzil, tylko bez ubezpieczenia, jak to pokazuje
    przyklad odebranych PJ :-)
    Poza tym zarejestruje na babcie, na dziadka, na dziecko ...

    A tak w ogole ... w kraju mamy 50 tys wypadkow rocznie - takich z
    rannymi. W tym czesc lekkich, ale dochodza kosztowne stluczki bez
    rannych - wiec pozostanmy przy 50 tys.
    Na 20 mln samochodow to jest jeden wypadek na 400 lat.

    Wiec statystycznie to przecietny kierowca powoduje znacznie mniej niz
    "jeden raz w zyciu". Dwa to juz pech.

    > w przypadku
    > stłuczki - niema wogóle sprawy, w przypadku śmierci 3 ludzi - za 10 lat
    > będzie znowu jeździł. Pomyśl sobie teraz o tirach które wyprzedzają na
    > trzeciego. ich kierowcy nie będąc wypłacalni tracili by prace, albo
    > płacili np 12 razy więcej za polisę niż ja i Pyra.

    Ale nadal by tak jezdzili do pierszego wypadku, tylko odkladali na
    zagranicznym koncie :-)
    A nie o to chodzi aby czekac az kogos zabije - 20 pkt go utemperuja
    rownie dobrze.

    Poza tym - smiem twierdzic ze oni tak wyprzedzaja tam gdzie sa
    warunki. Inaczej juz dawno by kierowcy wygineli.

    > Teraz taka uwaga osobista do pana "to". Ten syf ubezpieczeniowy który
    > mamy jest totalnie niesprawiedliwy. tak samo jak szkoły, szpitale, zus i
    > 99% tego co państwowe i/lub zależne od państwa. Każda właściwie zmiana,
    > zmiana powstała w umyśle człowieka na tyle inteligentnego żeby mieć
    > firmę, ogólnie nie "odstrzelonego" od rzeczywistości, będzie zmianą na
    > lepsze.

    Inteligentny czlowiek sie ubezpieczy od zdarzenia ktore moze go
    kosztowac caly majatek, a zdarza sie raz na 400 lat.
    Nawet jesli z wlasnej nieuwagi.
    Inni inteligentni ludzie wymyslili ubezpieczenia :-)

    J.