  • Data: 2013-09-15 15:42:12
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 13:50:03 +0200, ToMasz napisał(a):
    > TEN SYSTEM jest NAJGORSZY jaki może być.
    > 1. mozesz ubezpieczyć auto na babcie i jeździć jak chcesz

    Ale co - wolisz miec ubezpieczenie osobowe i problem, bo zona nie
    moze, ojciec nie moze, brat nie moze ... ?
    Ani znajomy nie moze, jak razem jedziecie, a ty zmeczony jestes ?

    > 2. możesz mieć ubezpieczenie, zniżki, a nie miec prawa jazdy

    No, jesli od lat placisz OC i masz mala szkodowosc ... czemu nie ?

    > 3. możesz generować nieograniczone (prawie) straty, co np 2 lata, i
    > korzystać z 50-60% bonusu za bezszkodowość

    A to efekt uboczny. Kiedys babcie i ciotki sie wyczerpia i przyjdzie
    ubezpieczyc na siebie. Kiedys system uszczelnia i nie bedzie tak
    latwo.

    No i jeszcze musisz naprawic wlasny samochod, wiec jak naprawde co dwa
    lata, to jednak drogo.
    I okazuje sie ze ci piraci wcale tak duzej szkodowosci nie maja, za to
    kosztuja niektorzy kapelusznicy - jezdza wolno, ale nieuwaznie ..

    > 4. szkody które wyrządziłeś wcale lub w stopniu minimalnym uszczuplają
    > Twoje konto

    Na tym polega ubezpieczenie.

    > 5. możesz korzystać ze zniżek innych osób dorejestrowując się do ich auta

    powoli domykaja i moze sie okazac ze juz nie, bo ani nie daje ci to
    znizek, a jeszcze innym zabiora.

    > 6. składki są horrendalnie wysokie, bo zrzucamy się do wspólnego wora

    smiem twierdzic ze niskie.
    No chyba ze masz 20 lat i trzylitrowa beemke w Warszawie :-)

    > 7 nieprzestrzeganie przepisów, ryzykowna jazda nie wpływa na składkę

    Jesli przez wiele lat nie owocuje wypadkiem ... to chyba dobrze :-)

    Wolisz po amerykansku ? Karac dodatkowo znacznie wyzej niz mandatami ?

    > popatrz teraz na AC. masz 2 zabezpieczenia auta? taniej. bierzesz na
    > siebie 10% duuuuużo taniej

    Czy tak duzo ... powinno byc 10% taniej.
    Jesli wiecej, to cos jest nie tak :-)

    > PRzy okazji jeszcze jedna sprawa. Dla mnie, to _olbrzymia_ różnica, czy
    > ktoś - dziecko, pracownik, kierowca, coś spieprzył bo popełnił błąd,
    > zapomniał, zagapił się (- jesteśmy tylko ludzmi!) czy też spieprzył bo
    > ewidentnie się o to prosił, bawiąc się brzytwą, szlifując bez okularów,
    > albo jadąc 130/50km/h. Pierwsze jest wynikiem zagapienia, zapomnienia
    > pewnej bierności, a drugie wynikiem aktywnego, czynnego działania,
    > połączenia kilku kroków, ze świadomym pominięciem zasad.

    Tu byla Warszawa, wiec powiedzmy ze celowe przekroczenie,
    ale nie zauwazyc znaku sie zdarza. A ty co - z automatu regres ?

    I czemu tylko predkosc ? Ten z opla to powinien wiedziec ze tam sa
    trzy pasy i trzeba zachowac potrojna ostroznosc ..

    J.