-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Date: Sat, 3 Nov 2018 13:39:47 -0500
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 1
Message-ID: <prkq1k$82c$1@dont-email.me>
References: <og710n$rva$1@dont-email.me> <oh11qa$kma$1@dont-email.me>
<oku0do$nuu$2@dont-email.me>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 3 Nov 2018 18:39:49 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="eac052124a8b850d468bc94946b6fe65"; logging-data="8268";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+K0l53J8h5zJIPyJEABtlp"
Cancel-Lock: sha1:GHrUwRgbd6KJ/YE1GsojaV+62dA=
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <oku0do$nuu$2@dont-email.me>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642989
[ ukryj nagłówki ]"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
news:oku0do$nuu$2@dont-email.me...
> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
> news:oh11qa$kma$1@dont-email.me...
>> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
>> news:og710n$rva$1@dont-email.me...
>>> Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem 2004 Passat GLX porzuconego 3
>>> lata temu, bez opieki, przez poprzedniego właściciela :-)
>>>
>>> Czy oprócz (bardzo upierdliwego) problemu z wodą w kabinie i chlupiącą
>>> pod
>>> dywanikiem po stronie pasażera, wesoło wpływającą sobie z komory silnika
>>> przez wlot wentylacji powinienem sobie sprawdzić inne mankamenty
>>> trapiące
>>> właścicieli tych samochodów?
>>>
>>> Ktoś zrobiłby tu jakąś zwięzłą listę najczęstszych problemów, typowych
>>> usterek i wad produkcyjnych jakie warto sprawdzić?
>>
>> Ha, ha - przypadkiem trafiłem na to wideo o passatach B5 & B5.5,
>> 1998-2005:
>> https://www.youtube.com/watch?v=_Hz-9OQaluY
>>
>> Facet z (modną ostatnio) arabską brodą jedzie po najczęstrzych
>> problemach:
>>
>> 1. wycieki oleju zewsząd: od pokrywki zaworów poprzez liczne
>> uszczelniacze
>> aż do miski olejowej... wycieki tak liczne i tak częste że mechanicy
>> dostawali
>> pozwolenie na robotę tylko tych większych wycieków na gwarancji aby
>> fabryka nie poszła z torbami :-)
>>
>> 2. wlewanie się wody deszczowej do kabiny pasażera z komory silnika
>> przez wlot powietrza, filtr pyłkowy. Grube wyściółki gąbki pod dywanem
>> akumulowały tą wodę i nie pozwalały jej wyschnąć - pleśń, smród i mogiła.
>> Do tego pod dywanem ukryte są dwa układy elektroniczne z wtyczkami
>> i grubymi wiązkami przewodów: układ sterowania "komfortem" (grzanie
>> i klima) umieszczony pod dywanem z przodu pod kierowcą oraz sterownik
>> automatycznej skrzyni biegów w plastikowej puszce pod dywanem pasażera.
>> 30-40-pinowe wtyczki i wiązki przewodów zalane wodą - nie jest to coś
>> co tygrysy lubią najbardziej... Właśnie to suszę teraz w moim pasku :-)
>>
>> 3 four-link suspension: wadliwe zawieszenie... do tego stopnia że
>> wyskakiwało przy dużym skręcie z gniazda, i dowidzenia... Drogie części.
>> A do tego skomplikowane (czytaj: drogie) ustawianie geometrii
>> zawieszenia.
>>
>> 4. problem najczęstrzy w wersji z silnikiem 1.8T: szlam olejowy.
>> VW rekomendował dłuższe interwały między wymianami oleju, nie
>> rekomendował olejów syntetycznych, miał małą objętość skrzyni
>> korbowodowej i do tego usterki w odpowietrzaniu obudowy wału
>> korbowego - efekt: konieczność rozkręcenia miski olejowej, wyczyszczenie
>> wymiana ssaka pompy olejowej - oraz wymiana filtru oleju na większy,
>> aby dać więcej przestrzeni na olej. Przestroga: wymieniajcie częściej
>> olej!
>> :-)
>>
>> 5. ostatni z najczęstrzych problemów: szybkie zużycie hamulców tylnych.
>> Klienci zgłaszali się do naprawy tylnych hamulców po 20-30 tysiącach mil
>> (30-45 tys km) i oprócz wymiany klocków trzeba było wymieniać też
>> tarcze, bo są bardzo ciękie i nie można było ich toczyć/szlifować...
>>
>> A potem szybka litania innych częstych usterek w przyspieszonym tempie
>> :-)))
>
> Od maja mam wrażenie że ten czerwony wyświetlacz między zegarami
> coś słabo świeci w dzień... to było nic! Teraz dopiero zaczęły się
> gorętsze
> dni, temperatury 28-30C i jak auto postoi po południu na parkingu to
> wyświetlacz w ogóle jest nieczytelny... w centralnej jego części da się
> coś
> zobaczyć ale narożniki, zwłaszcza górne i górna krawędź: zero kontrastu.
>
> Z tego co czytam w sieci - typowa usterka (a może "uroda"?) tych Passatów.
>
> I teraz pytanie do posiadaczy: czy te wyświetlacze nie znoszą gorąca
> od nowości czy dopiero jak się zestarzeją? Czy wymiana pomaga czy nie?
Chyba się dziś wyleczyłem na dobre z tego Passata GLX V6 2,8 litra...
Padł mi wczoraj alternator - ok, normalna sprawa, może się zdarzyć.
Myślę sobie - przywiozę auto do domu na lawecie i wymienię samemu.
W końcu bez problemu wymieniłem w 1995 Toyocie Camry, 1994
Nissanie Sentra, 2004 Hondzie Accord i nawet niedawno w zeszłym
roku w 2007 Acurze TL-S. We wszystkich tych Japończykach wymiana
alternatora to pestka - robota do zrobienia na parkingu przed domem.
Zabieram się dziś do Passata w śpiewającym nastroju a tu zonk - raz,
że alternatora w ogóle nie widać to dwa nie ma jak się do niego dostać!
Oglądam na youtube co tam ludziki wyrabiają i za głowę się łapię:
cały przedni pas ściągają do "pozycji serwisowej" - wygląda na pół
dnia roboty aby się w ogóle do tego alternatora dostać...
No i się poddałem - psia jego mać German Engineering - mechanik
lokalny wycenił robotę na 4 i pół godziny, z częściami $880 - no jaja.
Mam lepsze rzeczy do roboty niż bawić się w rozbieranie Passata :-)
Odrazam to auto - kupujcie Japończyki: proste i łatwe w naprawie
jeśli się w ogóle psują, bo z moim nie miałem dużo problemów.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.18 20:41 JDX
- 03.11.18 21:59 PiteR
- 03.11.18 22:56 Pszemol
- 03.11.18 22:56 Pszemol
- 04.11.18 03:24 PiteR
- 04.11.18 12:19 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB