  • 11. Data: 2012-09-14 07:03:45
    Temat: Re: Parkowanie roweru na parkingu
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 13 Sep 2012 22:37:23 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

    > Gdyby to zaczynało się od "czy mogę pana" to powiedziałbym, że ani nie mam
    > rowerka, ani czasu na dyskusję...

    Ciebie, bobas, i tak by nikt nie pytał o zdanie.

    AK

  • 12. Data: 2012-09-14 08:40:57
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > Oczywiście jakby tych rowerów było kilka, to sens postawienia
    > np. 5 rowerów (na miejscu parkingowym) byłby "jakiś".
    > A tak go nie widać.
    >
    > pzdr, Gotfryd
    Pod tym nieszczęsnym bankiem jest przy ścianie stojak na rowery, jest
    chodnik tak na oko 4 metry szerokości i dalej parking na 4 miejsca mniej
    więcej coś, jak zatoka dla autobusów.
    Nie za bardzo jest czas na dyplomatyczne rozmowy, bo jezdnia wzdłuż tego
    miniparkingu jest wąska i jadą auta, więc gdybym się zatrzymał na
    dyskusję, to bym zablokował jadących z tyłu.
    Jacek

    PS
    Tak przy piątku podsumuję zachowania osób korzystających demonstracyjnie
    z ich prawa w postaci np. zwalniania kroku gdy idą po pasach, czy też
    jazdy rowerkiem 10 km/h tam, gdzie wspomniana podwójna ciągła itp.

    Król dżungli lew zwołał zebranie zwierząt i poprosił, żeby zgrabne i
    ładne ustawiły się po prawej, a mądre, inteligentne po lewej.
    Żaba stoi na środku i przestępuje z nogi na nogę.
    Pytają dlaczego tak się kiwa?
    Żaba na to: przecież się k...a nie rozdwoję

  • 13. Data: 2012-09-14 10:30:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Sep 2012, Jacek wrote:

    > Pod tym nieszczęsnym bankiem jest przy ścianie stojak na rowery,

    Tu byłbym ostrożny.
    Stojaków na rowery to trzeba szukać, i to uczciwie, aby znaleźć.
    Co innego stojaki na przednie koła ;)

    > jest chodnik tak na oko 4 metry szerokości

    No to pisałem, że na głupotę nic nie poradzisz.
    Niespecjalnie różni się od trąbienia na drodze z całymi dwoma
    pojazdami w zasięgu wzroku "bo tam jest ścieżka" :P
    Ale prawdą jest, iż ustawodawca do tego się przyczynił.

    > Nie za bardzo jest czas na dyplomatyczne rozmowy, bo jezdnia wzdłuż tego
    > miniparkingu jest wąska i jadą auta, więc gdybym się zatrzymał na dyskusję,
    > to bym zablokował jadących z tyłu.

    To też jest jasne :)

    > PS
    > Tak przy piątku podsumuję zachowania osób korzystających demonstracyjnie
    > z ich prawa w postaci np. zwalniania kroku gdy idą po pasach

    BTW - primo jesteś w błędzie; nie ma takiego prawa, art.14..2 PoRD
    Jak Ci się taki trafi, to też wyprowadź go z błędu :)
    Secundo, to nie jest przypadek "korzystania z prawa", a "podporządkowania
    się prawu". Obowiązek "parkowania tak jak samochody" to jest formalny
    nakaz z PoRD, który byłby bardzo dokuczliwy dla rowerzystów, jakby
    policja zechciała pilnować aby stawiali rowery na parkingach
    (zresztą samochodów też to dotyczy :>).
    O ile w 100% zgadzam się, że podporządkowywanie się temu nakazowi
    w omawianym przypadku jest głupotą, to nijak nie stanowi on "korzystania
    z prawa".
    Korzystaniem z prawa byłoby np. odkręcanie dzwonka, aby moc rower
    (w roli "rzeczy nie nadającej się do ruchu") pozostawiać na chodniku
    i nie musieć go wlec na parking :D

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-09-14 11:06:58
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-09-14 02:13:52 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Oczywiście jakby tych rowerów było kilka, to sens postawienia
    > np. 5 rowerów (na miejscu parkingowym) byłby "jakiś".

    Ale to nie ma znaczenia.
    Te 4 dodatkowe rowery mogłys ię tam pojawić za 3, 18 lub 47 minut.
    I zająć w piątkę to jedno miejsce...

    Cały wic tutaj oparty jest ma tym, że autor nie miał pojęcia, iż nie ma racji.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2012-09-14 18:58:43
    Od: tÎż

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tu byłbym ostrożny.
    > Stojaków na rowery to trzeba szukać, i to uczciwie, aby znaleźć. Co
    > innego stojaki na przednie koła ;)

    A jaki problem postawić w takim rower tyłem i przypiąć za ramę?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 16. Data: 2012-09-14 19:51:11
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-14, t? <t?> wrote:
    > A jaki problem postawić w takim rower tyłem i przypiąć za ramę?

    Jeśli masz przerzutkę z pantografem (taką najbardziej popularną),
    to przypięcie tylnego koła bywa problemem nietrywialnym. Nie da się
    wcisnąć go na tyle daleko, żeby rower stał, a nie każdy ma nóżkę.

    Generalnie z jakiegoś zupełnie niezrozumiałego powodu te stojaki
    mają formę trójkąta prostokątnego - najczęsciej bardzo niskiego.
    Dużo lepiej sprawdzałyby się pionowe (w które mógłbyś wpakować prawie
    pół koła). Zresztą oczywiście najlepszym stojakiem jest pozioma rura
    na wysokości 60-80cm i na szczęscie miasto stawia właśnie takie :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 17. Data: 2012-09-14 23:24:53
    Od: tÎż

    PK wrote:

    > Jeśli masz przerzutkę z pantografem (taką najbardziej popularną), to
    > przypięcie tylnego koła bywa problemem nietrywialnym. Nie da się wcisnąć
    > go na tyle daleko, żeby rower stał, a nie każdy ma nóżkę.

    Jakoś mi się to zawsze udawało. ;)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 18. Data: 2012-09-14 23:30:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.09.2012 18:58, t? wrote:

    > A jaki problem postawić w takim rower tyłem i przypiąć za ramę?

    Problem z takimi "stojakami" jest taki, że naciskają na szprychy i
    obręcz bardzo cienką powierzchnią próbując ustabilizować cały rower.
    Szkoda koła.

    Michoo

  • 19. Data: 2012-09-14 23:35:40
    Od: tÎż

    Michoo wrote:

    > Problem z takimi "stojakami" jest taki, że naciskają na szprychy i
    > obręcz bardzo cienką powierzchnią próbując ustabilizować cały rower.
    > Szkoda koła.

    No tak, to rzeczywiście niesamowity problem.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 20. Data: 2012-09-15 14:24:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-09-13 18:46, Jacek wrote:

    > "czy coś by się stało, gdyby pani postawiła ten rower na chodniku?"

    No to się specjalnie nie dziwię.

    > W odpowiedzi dowiedziałem się, że parking jest też dla rowerów i robiła
    > jakieś wstręty. Odpowiedziałem, że nie mam czasu na takie dyskusje i
    > poszedłem dalej.
    > Może powinienem zagaić: "czy mogę panią prosić o przestawienie rowerka
    > na chodniczek?"

    Trzeba było spróbować. Bez zdrobnień. Naprawdę bycie kulturalnym to nie
    obciach.

    > W każdym razie był to przykład klasycznej polskiej bezinteresownej
    > złośliwości.

    Raczej ignorancji. Obie strony się "wykazały". Choć motywów rowerzystki
    nie znamy, więc mogło być różnie.

    Shrek.