  • 11. Data: 2009-01-18 20:22:40
    Temat: Re: Panoramy - skąd ta "winieta"
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    Przecież to nie jest winietowanie, obiektyw nie ma z tym nic wspólnego -
    według mnie za duże zakładki

  • 12. Data: 2009-01-18 22:15:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

    > Mnie interesuje dziwne jak dla mnie zjawisko. Przecież to taka sama
    > ekspozycja i ten sam fragment nieba, a wygląda inaczej.

    Bo stare obiektywy nie radziły sobie ze zdjęciami pod światło.

  • 13. Data: 2009-01-19 11:26:54
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > jasniejsza. Drugie zdjecie zrobiles po obrocie w prawo -
    > zmienila sie jasnosc nieba. Ta czesc ktora byla ciemna
    > (prawa) stala sie jasniesza i to wszystko.

    Kuba, według Ciebie jasność fragmentu nieba zmienia się po zmianie kąta
    patrzenia?

  • 14. Data: 2009-01-19 11:50:07
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 19.01.2009 Robert <r...@u...com.pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Kuba, według Ciebie jasność fragmentu nieba zmienia się po zmianie kąta
    > patrzenia?

    A czasami osłonki p.słonecznej nie było? Promienie słoneczne wpadające na
    przednią część szkła też trochę mieszają, widać z resztą skośną "wniete".

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 15. Data: 2009-01-19 12:54:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > A czasami osłonki p.słonecznej nie było? Promienie słoneczne wpadające na
    > przednią część szkła też trochę mieszają, widać z resztą skośną "wniete".

    Żadnej osłonki, żadnego filtra. Pentacon 1.8/50 taki jakim go bozia
    stworzyła + przejściówka na bagnet :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 16. Data: 2009-01-19 15:40:22
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 19.01.2009 Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Żadnej osłonki, żadnego filtra. Pentacon 1.8/50 taki jakim go bozia
    > stworzyła + przejściówka na bagnet :)

    No i właśnie o ten brak osłonki się rozchodzi :) bezpośrednie promienie słoneczne
    padają na pentacona (mam też to szło, ale poszło w odstawke na rzecz ef 50/1.4)
    Zwróć uwagę na tą ukośną winietę na klatkach, od górnego lewego rogu w dół do
    prawego dolnego.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***