  • Data: 2009-03-15 08:46:06
    Temat: Re: Panele słoneczne
    Od: " Walter" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Waga <a...@o...pl> napisał(a):

    > Generalnie poszukałbym czegoś co ma jeszcze wyjście prądu stałego. A
    > może tutaj można się podpiąć do akumulatora? Podłączając laptopa za
    > pomocą zasilacza samochodowego do tych 12V ominiesz 2 kosztowne
    > konwersje DC->AC->DC, podobnie można zrobić z oświetleniem. Może i z
    > radiem Ci się uda.
    >

    > pozdr.
    > w.

    Witam
    Czytam wszystkie posty i przypomina mi się dyskusja o pomiarze grubości
    lakieru w samochodzie. Po przeanalizowaniu różnych dziwnych rozwiązań okazało
    sie że jest gotowe,proste rozwiazanie w postaci śrubki i magnesu.

    Kolega (ten który zaczął wątek) pisze że czasem musi wszystko spakować i wiać
    -czyli ma samochód podejrzewa że terenowy (przynajmniej tak to sobie wyobrażam
    oglądając WC w Afryce) w takim samochodzie powinien być dobry akumulator z
    którego bez problemu powinno się dać przez kilka godzin zasilać laptopa czy
    jakąś mniejszą lampke. Jak akumulator sie rozładuje -oczywiście nie całkiem
    -odpalamy autko i ładujemy. Tu może być problem z czasem ładowania ale przy
    dużych obrotach (wiejemy) powinno to być dość szybko. Można też kupić drugi
    akumulator i np podmieniać gdy jeden sie rozładuje. Poziom uciążliwości
    pracującego samochodu powinien być łatwy do akceptacji. Wystarczy odpalić i
    sprawdzić.