eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPanele słoneczneRe: Panele słoneczne
  • Data: 2009-03-15 10:20:35
    Temat: Re: Panele słoneczne
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam

    Walter napisał(a) :
    > Witam
    > Czytam wszystkie posty i przypomina mi się dyskusja o pomiarze grubości
    > lakieru w samochodzie. Po przeanalizowaniu różnych dziwnych rozwiązań okazało
    > sie że jest gotowe,proste rozwiazanie w postaci śrubki i magnesu.
    >
    > Kolega (ten który zaczął wątek) pisze że czasem musi wszystko spakować i wiać
    > -czyli ma samochód podejrzewa że terenowy (przynajmniej tak to sobie wyobrażam
    > oglądając WC w Afryce) w takim samochodzie powinien być dobry akumulator z
    > którego bez problemu powinno się dać przez kilka godzin zasilać laptopa czy
    > jakąś mniejszą lampke. Jak akumulator sie rozładuje -oczywiście nie całkiem
    > -odpalamy autko i ładujemy. Tu może być problem z czasem ładowania ale przy
    > dużych obrotach (wiejemy)

    Podejrzewam, że nie wieją częściej niż raz na tydzień/miesiąc. Na
    pewno nie codziennie.

    > powinno to być dość szybko. Można też kupić drugi
    > akumulator i np podmieniać gdy jeden sie rozładuje. Poziom uciążliwości
    > pracującego samochodu powinien być łatwy do akceptacji. Wystarczy odpalić i
    > sprawdzić.

    I trafiłeś w sedno. Rozwiązanie najprostsze.
    Kwestią ekonomiczną pozostaje tylko, czy na dłuższy czas bardziej
    nie opłacałoby się jednak kupić choćby i najtańszy generator *.
    Z kolei kwestią praktyczną jest, że silnik na luzie, a nawet
    przygazowany, chodzi wielokrotnie ciszej niż taki generator marki
    Ga-Raż-Pod-Pek-i-Nem.
    Tyle tylko, że z samochodu nie uzyskasz bezpośrednio 230V. Nic
    nie stoi na przeszkodzie, by akumulator samochodowy z którego
    pracuje przetwornica na 230V , jednocześnie był doładowywany
    silnikiem.


    * - trzeba by zmierzyć zużycie paliwa na luzie i ile w tym czasie
    wyprodukowano prądu. Można nawet dodać cegłówkę ;-) na pedał
    gazu, żeby zwiększyć trochę obroty, bo może okazać się, że przy 2
    razy większym zużyciu paliwa, uzyskamy 3 razy więcej energii z
    alternatora.

    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: