  • Data: 2009-06-26 16:55:47
    Temat: Re: Panasonic troszczy się o swoich klientów ...
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "XX YY" <j...@u...at> napisał:

    >[...]
    >nie znam sie na tym w kazdym razie fakt ze mnie po zalozeniu obcej
    >bateri panasonic padl ( nie mam pewnosci ze przez nia ) oraz ze
    >panasonic blokuje obce zrodla zasilania daje troche do myslenia.

    Panasonic blokuje obce źródła zasilania z bardzo prostego powodu - jak
    będzie miał monopol na spzredaż akumulatorków do swoich aparatów będzie mógł
    skuteczniej doić klientów.

    >Co sie stanie jesli bateria ma za maly opor wewnetrzny ?
    >kto to moze wiedziec?

    Każdy kto ma jakieś pojąęcie o prądzie elektrycznym. Napiecie na niej pod
    obciążeniem mniej sie obniży. Współczesna elektronika jest tak projektowana
    że nie robi to na niej wrażenia. Jedyne znane mi typ urządzenia konsumpcyjne
    wrażliwe na zastosowanie baterii o mniejszym oporze wewnętrznym to niektóre
    bardzo stare lampy błyskowe (z czasów gdy nikt nie stosował akumulatorów o
    rozmiarach 'paluszków' AA). Baterie wówczas stosowane miały znaczną oporność
    wewnętrzną i była ona wykorzystywana do ograniczenia prądu pobieranego pzrez
    przetwornicę pzry łądowaniu lampy. Włożenie do takiej lampy akumulatorków
    NiCd o wprawdzie niższym napięciu znamionowym ale i wielokrotnie mniejszym
    oporze wewnętrznym mogło spowodować przeciążenie przetwornicy i w
    konsekwencji jej uszkodzenie. Ale to naprtawdę bardzo dawne czasy.
    Nie wierzę też aby akumulatorki niezależnych producentów miały znacząco
    mniejszą rezystancję wewnętrzną niż ogniwa Panasonica - ze względu na
    sprawność producenci dążą do zminimalizowanie rezystancji wewnętrznej - i
    trudno oczekiwać, aby ogniwa z jakiejś 'lewej' fabryki były pod tym względem
    lepsze od ogniw Panasonica - który w końcu jest jednym z najbardziej
    renomowanych producentów akumulatorków.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)