  • 1. Data: 2010-08-09 16:11:46
    Temat: Panasonic GF-1 - jakie są obiektywy i jaki jest crop ?
    Od: "mietek" <w...@N...gazeta.pl>

    cześć,
    znalazłem dwa obiektywy do GF-1
    - 14-45 3,5-5,6 i
    - 20 1,7
    na stronie panasonica piszą że to odpowiedniki
    28-90 i 40
    http://www.panasonic.pl/html/pl_PL/2878798/module/ge
    neral/compare/products/dis
    playResult.html?p=DMC-GF1K&p=DMC-GF1C

    wychodzi na to że crop to x2, choć na stronie dpreview.com nie ma słowa o nim
    w GF1

    bo zastanawiam się czy moża uzyskać szerszy kąt niż w panasonicu LX3, bo w nim
    oryginalnie jest 24-60

  • 2. Data: 2010-08-09 16:47:38
    Od: mt <t...@i...pl>

    mietek pisze:
    > wychodzi na to że crop to x2, choć na stronie dpreview.com nie ma
    słowa o nim
    > w GF1

    Wszystkie aparaty systemów 4/3 i m4/3 mają crop 2.

    > bo zastanawiam się czy moża uzyskać szerszy kąt niż w panasonicu LX3, bo w nim
    > oryginalnie jest 24-60

    Można, ale nie tymi obiektywami, które wymieniłeś lecz takim m.zuiko
    9-18 mm jak najbardziej.

    --
    marcin

  • 3. Data: 2010-08-09 16:55:57
    Od: "mietek" <w...@g...pl>

    > Można, ale nie tymi obiektywami, które wymieniłeś lecz takim m.zuiko
    > 9-18 mm jak najbardziej.

    ale chyba wyłącznie przez jakieś przejściówki ?
    i czy nie będzie większy niż cały GF1 ?

  • 4. Data: 2010-08-09 17:01:08
    Od: mt <t...@i...pl>

    mietek pisze:

    > ale chyba wyłącznie przez jakieś przejściówki ?
    > i czy nie będzie większy niż cały GF1 ?

    Nie nie, ja piszę o szkle dedykowanym do m4/3 a nie tym lustrzankowym.
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/olympus-mzuiko-digital
    -9-18mm-f-40-f-56-ed.html

    --
    marcin

  • 5. Data: 2010-08-09 18:21:25
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik mt napisał:
    > Można, ale nie tymi obiektywami, które wymieniłeś lecz takim m.zuiko
    > 9-18 mm jak najbardziej.

    A po co zuiko? Panasonic robi świetny zoom 7-14mm. Niestety bardzo drogi
    ale odpowiednik małoobrazkowego 14-28mm.
    http://www.dpreview.com/lensreviews/ i niżej poszukaj "Panasonic".
    Trochę wyżej są m.zuiko, czyli mikro4/3 w wykonaniu Olympusa.
    Maciek

  • 6. Data: 2010-08-10 08:33:44
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > bo zastanawiam się czy moża uzyskać szerszy kąt niż w panasonicu LX3, bo w nim
    > oryginalnie jest 24-60

    Można obiektywami systemowymi mikro cztery trzecie:

    Panasonic 7-14mm f/4 (14-24mm)
    Olympus 9-18 (18-36mm)

    z szerszych Olympus ma wydać (podobno) jeszcze w tym roku 12mm f/2.8 (24mm "w
    LX3") a Panasonic bardzo malutkie (mniejsze od 20/1.7) 14mm f/2.5 (28mm "w LX3")

    Olympusy mogą pracować na GF1 i Panasoniki na E-PL1. Należy tylko pamiętać, że
    jeśli szkło jest drugiego producenta (Oly na GF1, np.) przenoszona do i
    wykonywana w aparacie jest tylko korekcja geometryczna obiektywu. Korekcja aberracji
    jest tylko kiedy i obiektyw i aparat są tego samego producenta.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 7. Data: 2010-08-10 08:39:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 10:33:44 +0200, gietrzy napisał(a):

    > a Panasonic bardzo malutkie (mniejsze od 20/1.7) 14mm f/2.5 (28mm "w
    > LX3")

    Skąd wiadomo, że ten 14 mm ma być mniejszy od dwudziestki? (I czy to
    miałoby sens...?)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 8. Data: 2010-08-10 10:20:55
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Skąd wiadomo, że ten 14 mm ma być mniejszy od dwudziestki? (I czy to
    > miałoby sens...?)

    Była kiedyś taka fotka "zza szyby" 14 i 20 obok siebie.
    Nie mogę jej teraz znaleźć.
    Jest maluńka bo pewnie będzie kitem do "thinnest m43 camera ever done by Panas",
    wg niektórych to następca GF1.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 9. Data: 2010-08-10 12:13:27
    Od: "mietek" <w...@g...pl>

    > A po co zuiko? Panasonic robi świetny zoom 7-14mm. Niestety bardzo drogi
    > ale odpowiednik małoobrazkowego 14-28mm.

    by był doskonały, ale .... ponad 4000 zł za szkło do kompakta ...

  • 10. Data: 2010-08-10 12:13:27
    Od: "mietek" <w...@g...pl>