  • 11. Data: 2009-03-28 13:48:16
    Temat: Re: Panasonic G1 - rozmiar i proporcje wizjera
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Pytający po Waszych odpowiedziach i jego przeciętnej wiedzy na temat
    > foto nic już nie wie :) A w zasadzie wie że jest duży :)

    Dodalbym - wystarczajaco duzy ;)

    I tego nalezy sie trzymac :)

  • 12. Data: 2009-03-28 14:26:26
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Agent" napisał

    Panorama ; )

    > Pytający po Waszych odpowiedziach i jego przeciętnej wiedzy na temat foto
    > nic już nie wie :) A w zasadzie wie że jest duży :)

    Duży/mały - tego nie da się powiedzieć po rozmiarze okienka. Wizjery mają
    jeszcze parę innych istotnych cech, o których pisał Paweł.
    W przypadku wizjera jednak trzeba samemu weń zajrzeć żeby wiedzieć.

    adam

  • 13. Data: 2009-03-28 17:51:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Mar 2009, Agent wrote:

    > Użytkownik "Pawel W." <p...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    [...]
    > Chodzi Ci o regulacje dioptrii?

    Nie.
    Wyjdź z siebie, stań obok i powiedz czy jesteś w stanie *ostro*
    obejrzeć cokolwiek, co ktoś położy Ci w odległości oko-matówka.
    Nie? (tak mi się wydaje ;))
    To to "wielkość obrazu" który będziesz widział, ściśle określona
    przez *kąt* jaki pokrywa obraz, będzie zależał od tego przez jak
    mocną lupę będziesz patrzył na tę matówkę.
    Z oczywistą zależnością - "większy obraz --> ciemniejszy obraz".
    Producent może albo zadowolić tych co focą w dzień (i dać im
    "większe powiększenie") albo tych co focą w nocy (aby nie pisali
    że ciemno jak wiadomogdzie :>).
    W pierwszym przypadku ("za małe powiększenie") użyszkodnik może
    zadowolić się sam, dokładając jakiś wynalazek na wizjer
    (najczęściej kątowy, co wynika IMVHO ze względów bezpieczeństwa,
    znaczy aby sobie oka nie wybił).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-03-30 14:07:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > mocną lupę będziesz patrzył na tę matówkę.
    > Z oczywistą zależnością - "większy obraz --> ciemniejszy obraz".

    Tak w zasadzie, to lupa nie zmienia jasności obrazu.
    Chyba że idzie o jakiś bardziej złożony układ.