  • 1. Data: 2009-05-19 14:39:35
    Temat: Panasonic 7-14 do G1
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/1252/cat/69
    Efekty całkiem całkiem jak na tak szerokie i zmiennoogniskowe szkło.

    Pelna dziura, 7 mm (uwaga, pełny rozmiar 6.5MB)
    http://www.slrgear.com/reviews/zsamples/Panasonic7-1
    4f4/zpanasonic7-14f40sl007f40_gh1.jpg

    adam

  • 2. Data: 2009-05-20 10:47:22
    Temat: Re: Panasonic 7-14 do G1
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Pelna dziura, 7 mm (uwaga, pełny rozmiar 6.5MB)

    http://www.slrgear.com/reviews/zsamples/Panasonic7-1
    4f4/zpanasonic7-14f40sl007f40_gh1.jpg

    :shock:
    Nic nie powiem bo nie mógłbym się ponownie zalogować na canon-board ;)

    pozdrawiam,
    El Czternaście Secundo

  • 3. Data: 2009-05-20 12:59:09
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Efekty całkiem całkiem jak na tak szerokie i zmiennoogniskowe szkło.
    >
    > Pelna dziura, 7 mm (uwaga, pełny rozmiar 6.5MB)

    Jest tam gdzies cena?

  • 4. Data: 2009-05-20 13:33:16
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał
    ct/1252/cat/69

    4f4/zpanasonic7-14f40sl007f40_gh1.jpg

    > Jest tam gdzies cena?

    "Unfortunately, at the time of writing (May 18, 2009) we don't yet have
    pricing information on the Panasonic 7-14mm, but history suggests that the
    lens will be relatively expensive." - czyli jak zwykle, rzucili sampla i
    teraz będą kalkulować w stosunku do podniety na rynku ; )
    Ale nie widze powodu dla którego mieliby zejść poniżej Olympusowego 7-14
    czyli $1,750. Tak więc przy tradycyjnym liczeniu 1 dolar = 1 euro mamy na
    starcie siedem i pół kafla oficjalnie.
    Słabo.

    adam

  • 5. Data: 2009-05-20 14:04:37
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 20 May 2009 15:33:16 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    > czyli $1,750. Tak więc przy tradycyjnym liczeniu 1 dolar = 1 euro mamy na

    tak zle to chyba nie bedzie ale dobrze też raczej nie
    http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageN
    ame=STRK:MEWAX:IT&item=150345246427

    --
    www.warszawski.info

  • 6. Data: 2009-05-20 14:53:47
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "...::QRT::..." napisał

    > tak zle to chyba nie bedzie ale dobrze też raczej nie
    > http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageN
    ame=STRK:MEWAX:IT&item=150345246427

    Wychodzi lekko licząc jakieś 4500 zł. 7500 zł, które wyliczyłem na starcie
    to masakra, 4500 też niemało choć to już jest coś. Żeby tak z tysiąc
    mniej...

    adam

  • 7. Data: 2009-05-20 15:27:06
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 20 May 2009 16:53:47 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    >
    > Wychodzi lekko licząc jakieś 4500 zł. 7500 zł, które wyliczyłem na starcie
    > to masakra, 4500 też niemało choć to już jest coś. Żeby tak z tysiąc

    IMO zeby to miało sens musialo by byc konkurencyjne cenowo z olkowym 9-18 +
    adapter. Pod wzgledem wagi i wymiarów (z adapterem) ten drugi zestaw jest
    niewiele wiekszy i cieższy od samego 7-14.
    A bedzie niewatpliwie łatwiej sprzedawalny na rynku wtórnym.

  • 8. Data: 2009-05-20 15:40:19
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "...::QRT::..." napisał
> [...]
    > niewiele wiekszy i cieższy od samego 7-14.
    > A bedzie niewatpliwie łatwiej sprzedawalny na rynku wtórnym.

    Czyli jeszcze z tysiąc mniej.
    Pewnie, byłoby miło ale między 7-14, a 9-18 różnica (i to niemała) jest.
    9-18 plus adapter to byłby niemały grzmot, dodatkowo z tego co widzę
    kompatybilność 9-18 na adapterze jest lekko ograniczona.

    adam

  • 9. Data: 2009-05-20 15:54:34
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 20 May 2009 17:40:19 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    > Pewnie, byłoby miło ale między 7-14, a 9-18 różnica (i to niemała) jest.
    > 9-18 plus adapter to byłby niemały grzmot,

    wcale własnie tak nie jest - jest to raptem 1 cm szersze i 1,5 cm wyższe.
    70x83 dla 7-14 i 80x97 dla 9-18+adapter
    Wiec bez tragedii. Na dodatek ma sie adapter który jest wartości samą w
    sobie.

    > , dodatkowo z tego co widzę
    > kompatybilność 9-18 na adapterze jest lekko ograniczona.

    A skąd ten news? Wiem ze oficjalnie nie jest potwierdzona jego
    kompatybilność, ale ponoć pracuje beż żadnych kłopotów.

  • 10. Data: 2009-05-20 15:56:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Czyli nadal Sigma 10-20mm najsensowniejszym wyborem, jeśli się nie ma
    kupy szmalu, a zdjęciami się na życie nie zarabia ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.