  • Data: 2009-01-20 19:44:46
    Temat: Re: Panas G1 na dpreview
    Od: Radio Erewan <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 19:28:11 +0000 (UTC), m...@a...net.pl napisał(a):

    > Nie widze nic dziwnego.
    > Obiektywy malpek jednak DAJA taka rozdzielczosc jak daja, prawda?

    Z jakich ogniskowych, z jakim kontrastem i przy jakich przysłonach?

    > Bedzie, i bedzie spora.

    No, w małpkach f/11 jest często niedostępne, ze względu na jakość obrazu.
    Poszukaj obliczeń Marka Wyszomirskiego dotyczących wpływu dyfrakcji na
    rozdzielczość. A znalazłem dla Ciebie:
    Maksymalne wartości rozdzielczości obiektywu w zależności od stosowanej
    przysłony.
    f/11 - 135 lp/mm
    f/16 - 93 lp/mm
    f/22 - 67 lp/mm
    f/32 - 46 lp/mm
    f/45 - 33 lp/mm

    > Zdrowego rozsadku.

    Jak mówisz, że następuje zwrot, to spodziewał bym się jakichś objawów tego
    zwrotu. Choćby śladu takiego zakręcania technologii. Jaskółek. Był aparat
    bez filtra AA, ale w roku bodaj 2003. Jeden, firma już nie robi lustrzanek,
    a kompakty jej sprzedają się średnio.

    > Szczerze? Nie wiem. Natomiast mysle ze takich sporo,
    > w segmencie kompaktow i komorek, gdzie obiektyw jest
    > niewymienny i konstruktor z gory wie jaka ma rodzielczosc
    > szkla a jaka ma rozdzielczosc matrycy.

    Segment komórek :-). Jeszcze raz napiszę, jeżeli twierdzisz, że taki zwrot
    następuje, pokaż przykłady.

    Oczywiście, fajnie by było, gdyby pojawiły się multimegapikselowe matryce,
    udające ziarno, ale na dziś to mogą się pojawić takie matryce do studio, w
    których kosztem dynamiki rozmnożymy piksele.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl