  • Data: 2015-02-11 14:56:13
    Temat: Re: Pamięć w Androidzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Tue, 10 Feb 2015 22:29:57 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Jest podana dobrze. Sa dwie pamięci wew. storage (dwie partycje).
    >Było to.dokładnie opisane w wątku o czyszczeniu śmieci po
    >deinstalacji aplikacji.

    Nie zawsze.

    Ja juz sam nie wiem co mam, ale na S4 ta "storage" jest chyba
    wspoldzielona z /.
    ES Expoler pokazuje w /mnt:
    asec
    extSdCard (*)
    media_rw
    obb
    sdcard (*)
    secure
    shell
    UsbDriveA (*)
    UsbDriveB (*)
    UsbDriveF (*)

    Te oznaczone (*) maja przy ikonce strzaleczke, jakby jakis link.

    "storage" wystepuje jako
    /sdcard
    /mnt/sdcard
    /storage/emulated/legacy
    /storage/emulated/0

    programy korzystaja raczej z tej ostatniej.
    Jest na niej katalog Android z podkatalogami data i obb, gdzie sa
    zainstalowane aplikacje.
    Niektore z nich zakladaja wlasne katalogi i przechowuja tam dane.

    po podlaczeniu kablem USB do peceta ten telefon nie ma trybu "karta
    pamieci" tylko "MultiMedia Storage" czy jakos tak.
    A w nim katalogi "Card" (zewnetrzna) i "Phone" - "storage" powyzej.

    skopiowanie czegos do /sdcard/ zmniejsza ilosc wolnej pamieci na /
    tylko jakos dziwnie Total Commander (na telefonie) pokazuje ze na "/"
    jest 20MB wiecej wolnego niz na "/storage/emulated/0".
    Juz jednak przy zejsciu ponizej ~500MB wolnego zaczynaja sie klopoty z
    upgradami.

    katalog Android jest tez na /extSdCard. I tam aplikacje zainstalowane
    na karcie pamieci.
    Jak sobie z tym programy radza to nie mam pojecia -

    A oprocz tego jak Pszemol pisze - jest tez RAM, nie wiem jak
    zorganizowany, ale jesli kazda aplikacja moze miec czuwajaca usluge,
    to chyba tego RAM troche zajmuje, nawet jak sie nam wydaje ze
    nieuzywana..

    Nie podoba mi sie ten Android, ale coz ... inne chyba jeszcze gorsze.

    J.