  • 61. Data: 2015-01-07 22:59:14
    Temat: Re: Paliwo miało byc poniżej 4zł :)
    Od: masti <g...@t...hell>

    PlaMa wrote:

    > "Chodzi rzecz jasna o opłatę zapasową, która weszła w życie 1 stycznia
    > 2015" To z Twojego artykułu. Dowalili od 1 I 2015? Dowalili. Gdzie tu
    > kłamstwo?

    a mogli w 2007.
    Do tego nic nie dowalili bo na zmniejszeniu zapasów firmy zarobią a nie
    stracą. Straszliwy ujemny podatek

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 62. Data: 2015-01-07 23:32:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PlaMa m...@w...pl ...

    > Jakoś trudno mi sobie wyobrazić jak przyczynił się nasz rząd do spadku
    > cen. Nie dowalił 30% VAT? Nie podniósł akcyzy?

    Pewnie tak samo jak miał sie przyczynić do 7...

  • 63. Data: 2015-01-08 01:13:20
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2015-01-07 o 22:59, masti pisze:

    > a mogli w 2007.
    > Do tego nic nie dowalili bo na zmniejszeniu zapasów firmy zarobią a nie
    > stracą. Straszliwy ujemny podatek

    Masti... na spokojnie. Padło pytanie czemu ceny paliw dla końcowego
    Kowalskiego przestały spadać. moja odpowiedź brzmiała - z powodu wejścia
    w życie nowego podatku (czy też "podatku" - jeśli tak wolisz) oraz
    słabego kursy zł do $.

    Twoja odpowiedź brzmiała - "Nieprawda! Podatek (czy też "podatek")
    wprowadził kaczyński a firmy na nim zarabiają!".

    Ok, ale ciągle nie wiem gdzie ja napisałem nieprawdę.

  • 64. Data: 2015-01-08 01:37:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Jan 2015 01:13:20 +0100, PlaMa napisał(a):

> [...]
    > Kowalskiego przestały spadać. moja odpowiedź brzmiała - z powodu wejścia
    > w życie nowego podatku (czy też "podatku" - jeśli tak wolisz) oraz

    Zaraz zaraz - ten nowy podatek jest groszowy jak sie okazuje, a moze
    nawet nie ma go wcale.

    J.

  • 65. Data: 2015-01-08 07:32:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-01-07 o 22:40, janusz_k pisze:

    > Bo dolar był po 2 - 2,50 teraz jest po 3,60 więc zasługa kaczki żadna.

    A dlaczego wtedy dolar był tak tani? A dziś tak drogi?
    Czy np. Putin nie ma żadnego wpływu na dzisiejszą cenę rubla?
    T.

  • 66. Data: 2015-01-08 10:14:25
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > A dlaczego wtedy dolar był tak tani?

    Kryzys w Usa.

    >A dziś tak drogi?

    Zloty to koszyk walut wschodnich

    > Czy np. Putin nie ma żadnego wpływu na dzisiejszą cenę rubla?

    Chcialby miec i probuje sprzedajac rezerwy walutowe ale w tym wypadku nie
    ma. Slaba gospodarka oparta tylko na ropie, wiec jesli jej cena spada to
    rubel tez traci no i oczywiscie najwazniesze to sankcje, czyli izolacja. itd

  • 67. Data: 2015-01-08 11:57:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-01-08 o 10:14, Czesław Wiśniak pisze:

> [...]
    > nie ma. Slaba gospodarka oparta tylko na ropie, wiec jesli jej cena
    > spada to rubel tez traci no i oczywiscie najwazniesze to sankcje, czyli

    No więc wynika, że za Kaczora mieliśmy silną gospodarkę, a teraz jakby
    mniej (oczywiście w dużym uproszczeniu)? :-)
    Ale fakt - wzrost mieliśmy 6-7% rocznie...
    T.

  • 68. Data: 2015-01-08 12:32:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości
    >No więc wynika, że za Kaczora mieliśmy silną gospodarkę, a teraz
    >jakby mniej (oczywiście w dużym uproszczeniu)? :-)
    >Ale fakt - wzrost mieliśmy 6-7% rocznie...

    Tak by to mozna okreslic, ale bylo odwrotnie - Kaczynski rzadzil w
    okresie prosperity, gdzie moze nasza gospodarka nie byla bardzo silna,
    ale rozwijala sie zywiolowo.

    W czym niewatpliwie pomogla niedawna akcesja do Unii, przeciw ktorej
    Kaczynscy protestowali, o ile mnie skleroza nie zawodzi.
    Ale jak to oni - protestowali tak, zeby wiecej bylo szumu w mediach
    niz rzeczywistego protestu.

    Jak odszedl (bo wykonczyl koalicjantow) to akurat na swiat przyszedl
    kryzys, raczej bez naszego udzialu.

    J.

  • 69. Data: 2015-01-08 14:28:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>