  • 51. Data: 2015-01-07 17:03:13
    Temat: Re: Paliwo miało byc poniżej 4zł :)
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 07/01/15 08:25, Czesław Wiśniak wrote:

    > Tam podatek w paliwie to z 5%

    ech ta wiara w usa-raj... Nie jest tak mocno, choć
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_taxes_in_the_Unite
    d_States -> 25%

    (nadal mniej niż u nas, no ale nie 12 razy tylko 2)

    --
    Alf/red/

  • 52. Data: 2015-01-07 19:10:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

    >ech ta wiara w usa-raj... Nie jest tak mocno, choć
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_taxes_in_the_Unit
    ed_States -> 25%
    >(nadal mniej niż u nas, no ale nie 12 razy tylko 2)

    Czekaj czekaj - srednio 50c/gal, czyli po obecnym kursie jakies
    43gr/litr.
    To jest 4x mniej niz u nas, a a z VAT to blizej 6x mniej.

    J.

  • 53. Data: 2015-01-07 19:18:50
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 07/01/15 19:10, J.F. wrote:

    > Czekaj czekaj - srednio 50c/gal, czyli po obecnym kursie jakies 43gr/litr.

    Hmm, Czesław nie napisał jasno, czy "podatek w paliwie" rozumie
    procentowo (ja tak liczyłem) czy w bezwzględnych centach (Ty tak liczysz).

    --
    Alf/red/

  • 54. Data: 2015-01-07 19:26:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 07/01/15 19:10, J.F. wrote:
> [...]

    >Hmm, Czesław nie napisał jasno, czy "podatek w paliwie" rozumie
    >procentowo (ja tak liczyłem) czy w bezwzględnych centach (Ty tak

    To nie jest dobry pomysl na obliczenia, bo moga dowalic 20, 50, 100,
    czy bez Kozery powiem 1000x wiekszy podatek niz w USA, i sie
    pochwalic - u nich 25%, u nas 99%, no to jest tylko 4x wiecej :-)

    J.

  • 55. Data: 2015-01-07 20:59:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "masti"

    ... Matematykę masz taką jak czytnik?
    ---
    Jaki czytnik ? :-)

  • 56. Data: 2015-01-07 21:02:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > w wawie ostatnio auchan 4,19 pb95 i diesel

    W USA ciągle jeszcze ceny spadają: nie warto tankować do pełna :-)
    Codziennie ceny ciut mniejsze...
    Czasem nawet o 10 centów na galonie tańsze wieczór niż było rano.

    Na przedmieściach Chicago wczoraj widziałem już pierwszy
    raz cenę poniżej 2 dolarów USD za gallon (1 gallon to ok 3,8litra).
    To "poniżej" to może lekka przesada, bo cena brutto $1.999/gal :-)
    ---
    Galon pisze się przez jedno "el" :-)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Galon_(miara)

  • 57. Data: 2015-01-07 21:58:16
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2015-01-06 o 21:29, masti pisze:

    > w 2007 . Kaczyński podpisał
    > http://jazdadom.salon24.pl/624641,uproszczenia-czyli
    -o-oplacie-zapasowej

    To sprawia, że mój tekst był kłamstwem? :)

    A co do artykułu"

    "Niepokorni "dziennikarze" z trudem przełknęli ten fakt, bo dopiero co
    lansowana była afera taśmowa i rzekome słowa Tuska, że "teraz paliwo
    może być po 7 złotych". Tymczasem ceny spadły do poziomów z 2009 r. z
    perspektywą dalszych spadków. Sensacji z tego zrobić nie można. Ale gdy
    tylko pojawiła się niczym nie uzasadniona prognoza, że cena może
    wzrosnąć o 4-5 groszy na litrze, od razu pojawiają się artykuły, w
    których można wykazać, że rząd działa na niekorzyść kieszeni Polaków. "

    Jakoś trudno mi sobie wyobrazić jak przyczynił się nasz rząd do spadku
    cen. Nie dowalił 30% VAT? Nie podniósł akcyzy?

  • 58. Data: 2015-01-07 22:27:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    PlaMa wrote:

    -o-oplacie-zapasowej

    > To sprawia, że mój tekst był kłamstwem? :)

    w senise nowości podatku? niestety tak.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 59. Data: 2015-01-07 22:40:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-07 o 13:20, T. pisze:

    > Już było. Za tego przebrzydłego Kaczora (ok. 3,70 zł). Wtedy baryłka
    > kosztowała ok. 70 USD.
    > T.
    Bo dolar był po 2 - 2,50 teraz jest po 3,60 więc zasługa kaczki żadna.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 60. Data: 2015-01-07 22:41:29
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2015-01-07 o 22:27, masti pisze:

    > w senise nowości podatku? niestety tak.

    "Chodzi rzecz jasna o opłatę zapasową, która weszła w życie 1 stycznia
    2015" To z Twojego artykułu. Dowalili od 1 I 2015? Dowalili. Gdzie tu
    kłamstwo?