  • 11. Data: 2019-07-31 09:53:11
    Temat: Re: Padniety aku czy cos innego?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Jul 2019 23:00:28 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Czasem 2A...bo ma ładowarkę USB z 2 gniazdami.

    Taki to istotnie moze klamac ... chocby spadek na kablach i
    bezpieczniku.

    > Ma 3 tryby.
    > Woltomierz/amperomierz (tego co ładujesz) i termometr, jesli nie
    > ładujesz.

    Bo ja ladujesz, to i termometr klamie :-)

    > Tanie i fajne:
    > https://alltech24.pl/3057-large_default/ladowarka-sa
    mochodowa-usb-woltomierz-termometr-4w1.jpg

    umiarkowanie fajne.
    Wolno zmienia odczyty, trzeba sie naczekac, a w czasie jazdy gapienie
    nie wskazane.
    Kable od telefonu zaslaniaja wyswietlacz.
    Szerokosc utrudnia wsadzenie w rozdzielacz ... wiec odczyt "bokiem".
    No ale wtedy kable mniej przeszkadzaja :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-07-31 10:00:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-31 o 09:53, J.F. pisze:

    > Taki to istotnie moze klamac ... chocby spadek na kablach i
    > bezpieczniku.

    Nie zauwazyłem różnicy wskazań, woltomierza, kiedy podłączam np telefon.

    > Bo ja ladujesz, to i termometr klamie :-)

    Dlatego opcjonalnie jest wyłączony :]

    mochodowa-usb-woltomierz-termometr-4w1.jpg

    > umiarkowanie fajne.
    > Wolno zmienia odczyty, trzeba sie naczekac, a w czasie jazdy gapienie
    > nie wskazane.

    Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque
    i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

    > Kable od telefonu zaslaniaja wyswietlacz.

    To zalezy, jak je rozmiescisz.

    > Szerokosc utrudnia wsadzenie w rozdzielacz ... wiec odczyt "bokiem".
    > No ale wtedy kable mniej przeszkadzaja :-)

    Nic nie utrudnia :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 13. Data: 2019-07-31 11:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tak. Z godziny na godzine wrecz.

    > Laduje caly czas ... ale pilnowac to raczej trzeba, czy nie pojawia
    > sie ponizej 13 ..

    Ok, ale w takim razie, przepraszam za głupie pytanie, jak to sie dzieje,
    ze aku naładowany, czy nie, dostaje cały czas prąd ładowania i pomimo
    tego nic mu sie złego nie dzieje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 14. Data: 2019-07-31 12:15:08
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-07-31 o 11:59, Budzik pisze:

    > Ok, ale w takim razie, przepraszam za głupie pytanie, jak to sie dzieje,
    > ze aku naładowany, czy nie, dostaje cały czas prąd ładowania i pomimo
    > tego nic mu sie złego nie dzieje?

    Bo nikt mu tego prądu nie "wpycha na siłę". Jak aku już nie potrzebuje
    prądu, to go nie pobiera.
    Analogia do wody:
    Masz 2 naczynia połączone rurką, jedno puste, drugie pełne.
    Otwierasz zaworek, woda przelatuje, do czasu aż wyrównają się poziomu
    wody. Potem przepływ wody jest zerowy. Do czasu, aż z jednego z naczyń
    wody ubędzie.
    Tak samo działa ładowanie akumulatora, jak się wyrównają poziomy napięć,
    aku przestaje pobierać prąd.

    --
    viktorius

  • 15. Data: 2019-07-31 13:06:23
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 31 Jul 2019 10:00:03 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

    [...]
    > Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque
    > i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

    A które... "OBD2"... te od T-Mobile?

  • 16. Data: 2019-07-31 13:40:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Ok, ale w takim razie, przepraszam za głupie pytanie, jak to sie
    >dzieje,
    >ze aku naładowany, czy nie, dostaje cały czas prąd ładowania i pomimo
    >tego nic mu sie złego nie dzieje?

    Napiecie wlasnie.
    Naladowany akumulator po chwili odpoczynku ma okolo 13.2V,
    jak go podlaczysz pod 13.8 to prad plynie bardzo znikomy,
    jak pod 14.2 to znosnie maly, jak pod 14.5 to ciagle w granicach
    przyzwoitosci.

    Wiec co sie dziwic, ze teraz modne regulatory na ok 14V,
    albo i sterowanie z komputera, ktory obnizy do 13.8V w miare potrzeby.

    Tylko uwazaj - to przy napieciu stalym.
    "Zwykly prostownik" sieciowy daje pulsujace o amplitudze do 19V - wiec
    momentami laduje nawet naladowany akumulator.
    Co ciekawe - srednie z takiego prostownika to ok 12V - gdyby bylo
    stale, to by nie naladowalo wcale :-)

    Altenator tez 3-fazowy i troche pulsuje, ale na 3 fazach to z natury
    mniej ...

    J.

  • 17. Data: 2019-07-31 13:43:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Nie zauwazyłem różnicy wskazań, woltomierza, kiedy podłączam np
    >telefon.

    Ja widze, ale moze trzeba bylo poobracac w gniezdzie :-)

    mochodowa-usb-woltomierz-termometr-4w1.jpg

    >Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz
    >Torque i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się
    >odjebało :]

    Wole na biezaco niz w domu.

    >To zalezy, jak je rozmiescisz.

    gniazdko zazwyczaj nisko, a telefon wysoko :-)

    U mnie utrudnia :-(

    J.

  • 18. Data: 2019-07-31 16:27:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-31 o 13:43, J.F. pisze:

    > Ja widze, ale moze trzeba bylo poobracac w gniezdzie :-)

    mochodowa-usb-woltomierz-termometr-4w1.jpg

    > Wole na biezaco niz w domu.

    Na bieżąco też jest...i dodatkowo w domu :]

    Sam piszesz, że podczas jazdy gapienie nie wskazane, to jak? Gdzie
    konsekwencje?

    > gniazdko zazwyczaj nisko, a telefon wysoko :-)

    A jak napisałem, gdzie umiejscowiłem woltomierz?

    > U mnie utrudnia :-(

    Huh.

  • 19. Data: 2019-07-31 16:28:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-31 o 13:06, dantes pisze:
    > Dnia Wed, 31 Jul 2019 10:00:03 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > A które... "OBD2"... te od T-Mobile?

    Nie, z warzywniczego :]

  • 20. Data: 2019-07-31 16:59:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    mochodowa-usb-woltomierz-termometr-4w1.jpg

    >Na bieżąco też jest...i dodatkowo w domu :]

    >Sam piszesz, że podczas jazdy gapienie nie wskazane, to jak? Gdzie
    >konsekwencje?

    Dlatego lepszy taki, ktory stale napiecie pokazuje, i wystarczy jeden
    rzut oka.
    Albo stoisz na swiatlach, masz chwile, a on sie uparl temperature
    pokazywac :)

    Telefon i tak mam wyzej :-)

    J.