-
1. Data: 2019-07-29 23:31:23
Temat: Kryzys nadciąga
Od: p...@g...com
https://www.wiwo.de/unternehmen/auto/insolvenz-der-e
isenmann-gruppe-der-naechste-grosse-autozulieferer-k
ippt/24850518.html
Niemieccy dostawcy dla przemysłu samochodowego padają jak muchy. Granie dieslem
przeciwko e-rewolucji nie wypaliło i rynek pokazał im właśnie środkowy palec.
-
2. Data: 2019-07-29 23:57:25
Temat: Kryzys nadciąga
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Sadzisz ze elektrycznych samochodow nie trzeba lakierowac? Pies jebal niemcow. Zastoj
w przemysle motoryzacyjnym zwiazany jest z ubozeniem ludzi zyjacych w uznawane za
bogate krajach. W niemczech 1/4 zatrudnionych pracuje za najnizsza ichnia krajowa.
Francja podobnie. Hiszpania i Portugalia tez w czarnej dupie. Wlochy ze swoim dlugiem
ledwo sie utrzymuja na powierzchni. Europejski bank centralny nie nadaza z
wypisywaniem zlecen na dodruk ojro. To sie musi zle skonczyc.
-
3. Data: 2019-07-30 00:19:29
Temat: Re: Kryzys nadciąga
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 29 Jul 2019 14:31:23 -0700 (PDT),
p...@g...com napisał(a):
> https://www.wiwo.de/unternehmen/auto/insolvenz-der-e
isenmann-gruppe-der-naechste-grosse-autozulieferer-k
ippt/24850518.html
>
> Niemieccy dostawcy dla przemysłu samochodowego padają jak muchy.
> Granie dieslem przeciwko e-rewolucji nie wypaliło i
> rynek pokazał im właśnie środkowy palec.
No ale co - kupuja Renaulty i Toyoty ?
Bo przeciez nie Tesle.
A samochody rynek kupuje i czesci nadal potrzebne.
A moze tak powalczyli ze zmowa w stosunku podwykonawcow, ze ci padli ?
:-)
J.
-
4. Data: 2019-07-30 09:29:52
Temat: Re: Kryzys nadciąga
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-07-29 o 23:31, p...@g...com pisze:
> https://www.wiwo.de/unternehmen/auto/insolvenz-der-e
isenmann-gruppe-der-naechste-grosse-autozulieferer-k
ippt/24850518.html
>
> Niemieccy dostawcy dla przemysłu samochodowego padają jak muchy. Granie dieslem
przeciwko e-rewolucji nie wypaliło i rynek pokazał im właśnie środkowy palec.
>
Wczoraj czytałem, że przewidują spadek zamówień o 3-5%, to jeszcze nie
taki dramat.
No i to nie rynek im pokazał palec, ale Tiememrmans z kolegami i ich
regulacjami. Pewnie Bieńkowska do Polski to lata elektrycznym samolotem...
T.
-
5. Data: 2019-07-30 18:46:21
Temat: Re: Kryzys nadciąga
Od: p...@g...com
Osoby prywatne już nie chcą TDI mimo wciskania i namawiania w salonach a i firmy
skracają leasing żeby nie umoczyć. Przyszły do firmy nowe polówki i wszystkie TSI
choć robią 300 km dziennie. TDI tylko dla szyszek ale ci klepią dłuższe trasy.
-
6. Data: 2019-07-30 19:00:47
Temat: Re: Kryzys nadciąga
Od: p...@g...com
Niektórzy dostawcy znikną np ZF bo kto potrzebuje skrzynię biegów w elektryku ?
Wtryskiwacze Boscha ? Nie dziękuję też zbędne. Tąpnięcie będzie konkretne i na bank
odczuwalne dla wszystkich.
-
7. Data: 2019-07-30 19:16:30
Temat: Re: Kryzys nadciąga
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:07317266-737c-4854-aca4-f299cb9112f5@go
oglegroups.com...
>Niektórzy dostawcy znikną np ZF bo kto potrzebuje skrzynię biegów w
>elektryku ?
Sprawdzic. To chyba ciagle nie jest "direct drive" i ma przekladnie.
A moze i dyfer.
>Wtryskiwacze Boscha ? Nie dziękuję też zbędne.
A kto bedzie robil falowniki, i silniki, i baterie ?
Bosch nie zniknie tak latwo :-)
>Tąpnięcie będzie konkretne i na bank odczuwalne dla wszystkich.
Na razie, to ciagle jeszcze elektryki stanowia jakis nieznaczacy
ulamek sprzedazy.
A poza tym sa drozsze, to branza wiecej zarobi :-)
J.
-
8. Data: 2019-07-30 19:43:25
Temat: Re: Kryzys nadciąga
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2019-07-30 o 19:16, J.F. pisze:
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:07317266-737c-4854-aca4-f299cb9112f5@go
oglegroups.com...
>> Niektórzy dostawcy znikną np ZF bo kto potrzebuje skrzynię biegów w
>> elektryku ?
>
> Sprawdzic. To chyba ciagle nie jest "direct drive" i ma przekladnie.
> A moze i dyfer.
Przekładnia planetarna. Bez mechanicznych zmian przełożeń.
>
>> Wtryskiwacze Boscha ? Nie dziękuję też zbędne.
>
> A kto bedzie robil falowniki, i silniki, i baterie ?
> Bosch nie zniknie tak latwo :-)
Prawda. Skończą się jedne elementy - będzie robić się w zamian inne.
Druga prawda: silniki hybrydowe są prostsze i bardziej niezawodne.
Elektryczne jeszcze lepsze pod tym kątem.
--
MN
-
9. Data: 2019-07-30 19:44:33
Temat: Re: Kryzys nadciąga
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2019-07-30 o 19:00, p...@g...com pisze:
> Niektórzy dostawcy znikną np ZF bo kto potrzebuje skrzynię biegów w elektryku ?
> Wtryskiwacze Boscha ? Nie dziękuję też zbędne. Tąpnięcie będzie konkretne i na bank
odczuwalne dla wszystkich.
Nie cieszyłbym się. Raczej trzeba liczyć, że europejscy producenci
szybko wyjmą z szuflad pochowane patenty na hybrydy.
--
MN
-
10. Data: 2019-07-30 20:52:40
Temat: Re: Kryzys nadciąga
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d4081be$0$17362$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2019-07-30 o 19:16, J.F. pisze:
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
>>> Niektórzy dostawcy znikną np ZF bo kto potrzebuje skrzynię biegów
>>> w elektryku ?
>
>> Sprawdzic. To chyba ciagle nie jest "direct drive" i ma
>> przekladnie.
>> A moze i dyfer.
>Przekładnia planetarna. Bez mechanicznych zmian przełożeń.
ZF w automatach byl dobry, to pewnie i przekladnie planetarne potrafi
:-)
>>> Wtryskiwacze Boscha ? Nie dziękuję też zbędne.
>
>> A kto bedzie robil falowniki, i silniki, i baterie ?
>> Bosch nie zniknie tak latwo :-)
>Prawda. Skończą się jedne elementy - będzie robić się w zamian inne.
>Druga prawda: silniki hybrydowe są prostsze i bardziej niezawodne.
>Elektryczne jeszcze lepsze pod tym kątem.
I tak sie zastanawiam ... producenci rozrusznikow zaczna robic
silniki,
czy nie potrafia i padna ? :-)
Tak czy inaczej - ropa jeszcze jest, to chyba spalinowce jeszcze dlugo
bedziemy robic :-)
J.