  • 81. Data: 2012-01-30 23:37:17
    Temat: Re: Padł mi akumulator ...
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Kupuje normalne i nie mam takich problemów, może po prostu warto
    > serwisować samochód zanim coś się urwie i odpadnie?

    Bo wiesz oni musza miec duzy bo odpala im dopiero za 10 razem ;)
    Test akumulatorow nastapi w czwartek rano.

    sz.

  • 82. Data: 2012-01-30 23:37:36
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Adam Płaszczyca

    > Żeby w wielkie mrozy odpalić auto.

    Wybierasz się na koło podbiegunowe? W naszym klimacie normalny aku w
    zupełności wystarczy (o ile auto jest sprawne).

  • 83. Data: 2012-01-30 23:50:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 22:41:45 +0100, szufla napisał(a):

    > Ja jezdze na bardzo krotkich dystansach. Co chwila odpalam, a maksymalne V
    > ladowania mam 13,9.

    No i?

    Na rozruch idzie, załóżmy 10Ah.
    Sytuacja 1.
    Masz akumulator 35Ah. Ile czasu autko musi ładować do pełna akumulator 35Ah
    rozładowany do stanu 25Ah?
    Sytuacja 2.
    Masz akumulator 90Ah. Ile czasu autko musi ładować do pełna akumulator 90Ah
    rozładowany do stanu 80Ah?

    Jaka jest różnica pomiędzy władowaniem do akumulatora 10Ah i władowaniem do
    akumulatora 10Ah?

    --
    ___________ (R)

  • 84. Data: 2012-01-30 23:50:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 22:48:16 +0100, Mlody napisał(a):

    > Był sprawny bo pierwsze na co wpadłem to sprawdzić czy ładowanie w porządku.

    Skoro był sprawny, to czemu nie doładowywała akumulatora?

    --
    ___________ (R)

  • 85. Data: 2012-01-30 23:51:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 19:37:37 +0100, Cezary Daniluk napisał(a):
    > Jaki problem ??
    > Znajomy w czasach świetności poprzedniego ustroju miał w malarze
    > wsadzone w schowek z przodu 120Ah z ciężarówki ;)

    W maluchu ? Tam taki porzadny aku na pewno nie wejdzie :-)

    > Zdechło mu ładowanie - z Nasielska dojechał do Nowego Dworu
    > Mazowieckiego, z powrotem do Nasielska i jeszcze następnego dnia
    > spokojnie do roboty :D

    Stare samochody malo pradu potrzebowaly. Kilka amper do cewki .. i to by
    bylo na tyle. Czyli nawet maluch na swoich ~30Ah mogl z 5-10h przejechac.

    A potem doszly swiatla obowiazkowe, pompka, wtrysk, radio, wentylatory,
    wspomaganie, ABS, ESP ...

    J.

  • 86. Data: 2012-01-31 00:35:23
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

> [...]
    > rozładowany do stanu 80Ah?
    >
    > Jaka jest różnica pomiędzy władowaniem do akumulatora 10Ah i władowaniem do

    To nie grupa "Wróżki". Tu się nie zakłada tylko liczy. To nie jest również
    grupa " Czołgi" lub " Lokomotywy ". Policz. Wariant 1. Silnik benzynowy.
    Rozruch 1 sekunda prąd 150A. Wariant 2. Diesel. Sam sobie podstaw dane.
    Oczywiście ja piszę o pełnosprawnych silnikach, rozrusznikach, alternatorach.
    A nie o sąsiedzie co jak się naprawdę zimno zrobiło to jak wściekły gania z
    akumulatorem. Wieczorem wyciąga byka z 80 Ah. Targa do domu. Całą noc go
    gotuje na prostowniku sprzed 30 lat. Rano parujący wstawia do samochodu. Kręci
    ze dwadzieścia sekund i nie zapala. Dzwoni po taksówkę. Przyjeżdża gościu i go
    ciągnie. I tak od kilku dni codziennie. Jak było w miarę ciepło to tak z 10
    sekund kręcił i zapalał jak już było słychać że akumulator mięknie. Ktoś o
    fizyce pisał. Czy to przypadkiem nie Ty.

  • 87. Data: 2012-01-31 00:41:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 30 Jan 2012 22:29:41 GMT, to napisał(a):
    > begin Adam Płaszczyca
    >
    > Kupuje normalne i nie mam takich problemów, może po prostu warto
    > serwisować samochód zanim coś się urwie i odpadnie?

    A konkretnie co ?
    Np akumulator wymieniac zanim calkiem padnie ? :-)

    Z drugiej strony ... sprawne auta odpalaja i na mniejszym akumlatorze :-)

    J.

  • 88. Data: 2012-01-31 00:44:09
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > 90Ah
    > rozładowany do stanu 80Ah?
    >
    > Jaka jest różnica pomiędzy władowaniem do akumulatora 10Ah i władowaniem

    Pradem 1/10 ? To sobie policz, chyba niezbyt skomplikowane. Jednak wydaje
    mi sie, ze piszesz nie na temat. Wiesz co jest napisane w gwarancji ?

    sz.

  • 89. Data: 2012-01-31 00:54:42
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    szufla <b...@e...pl> napisał(a):

    > Pradem 1/10 ? To sobie policz, chyba niezbyt skomplikowane. Jednak wydaje
    > mi sie, ze piszesz nie na temat. Wiesz co jest napisane w gwarancji ?
    >
    > sz.

    W samochodzie akumulator nie jest ładowany prądem 1/10. Po rozruchu dostaje
    tyle ile alternator może dać.

  • 90. Data: 2012-01-31 01:02:16
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > No nie ma, nie ma. W sumie po co miec rezerwę na bardzo duże mrozy.

    Jak są opony zimowe i letnie to prościej mieć akumulator letni i zimowy. Na
    Syberii i w Alasce takich używają. Letni 100 pojemności ma przy +20 a zimowy
    100% pojemności ma przy -20. proste jak budowa cepa. Właśnie mowy produkt
    wymyśliłem. Przechowalnia akumulatorów zimowych. One nie lubią dodatnich
    temperatur i trzeba by je w chłodni trzymać. Jak by który taki biznes
    rozkręcił to flaszka się należy.