  • 61. Data: 2012-01-30 22:13:32
    Temat: Re: Padł mi akumulator ...
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> napisał(a):

    > Bez kryptoreklamy. U mnie w jednym z samochodów nadal orginalny
    > akumulator - 10lat eksploatacji :-)

    To na razie ma stosunek jakości do ceny taki jak najtańszy z marketu.

  • 62. Data: 2012-01-30 22:16:15
    Od: "Mlody" <mlody@h(tutaj 0).pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jg67ih$iim$1@inews.gazeta.pl...
    > Idz do marketu i kup najtańszy. Jak zdechnie w przeciągu dwóch lat to
    > wymieniają na nowy od ręki. Ale nie bój. Nie zdychają. Prawie cztery lata
    > jeżdżę na tanim marketowym. Kosztował połowę tego co markowe.

    Też tak kiedyś myślałem, aż nabyłem 4 sztuki o różnej pojemności do różnych
    samochodów super akumulatorów marki
    Sakura, były w fajnej cenie. 3 do floty jeden dla siebie.
    Pierwszy padł duży - 100Ah w Volvo XC90, po około roku, odesłany na
    gwarancje - odrzucona.
    Drugi padł w 60 czy 64Ah w Fabii 1.9 SDI po półtora roku, odkręciłem korki i
    mimo że bezobsługowy to tam sucho jak cholera, gwarancja odrzucona.
    Trzeci mój prywatny, jakiś miesiąc temu skończyła się gwarancja, tylko
    zaczęły się mrozy już padł, wody po doświadczeniu z Fabią dolewałem
    regularnie - swoją drogą żeby w dzisiejszych czasach co jakiś czas grzebać
    przy aku? Porażka.
    Czwarty jutro rano pokaże co poteafi, Fabia 1.4 TDI jeżdżona codziennie po
    200-300km, teraz stała 3 dni na mrozie i na kilka godzin zniknęła mi z GPSa,
    jakby prądu nie było. Się okaże.

    Za to pozytywnie musze wypodziedzieć się o Varcie, mam jakąś w Fiaciorze,
    przełożyłem z Garbusa. Garba kupiłem w 2007 roku, i już wtedy nie była nowa.
    I Garb był używany sporadycznie, i Fiat jeździ mało (przez ostanie lato
    jakieś 3000km) od jesieni odpalany co 2-3tygodnie i nigdy nie zawiodła,
    nawet zeszłej mroźnej zimy.

    --
    Pozdrawiam!
    Mlody

  • 63. Data: 2012-01-30 22:17:16
    Od: "Mlody" <mlody@h(tutaj 0).pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jg70us$co1$1@inews.gazeta.pl...
    > Jeżdżę nie codziennie 2,5 kilometra tam i tyle samo nazad. I mam
    > doładowany. Wychodzi że kto mniej jeździ ma lepiej doładowany akumulator.

    Pytanie czy Diesel czy benzyna, i ile czasu zajmuje Ci pokanie tych 2,5km :P

  • 64. Data: 2012-01-30 22:20:37
    Od: "Mlody" <mlody@h(tutaj 0).pl>

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości
    > Bez kryptoreklamy. U mnie w jednym z samochodów nadal orginalny
    > akumulator - 10lat eksploatacji :-)

    Bez kruptoreklamy, mój brat ma 12-letni samochód z silnikiem Diesla i
    oryginalnym akumulatorem :P
    I _NIGDY_ nie zawiódł.

  • 65. Data: 2012-01-30 22:25:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 21:58:27 +0100, Mlody napisał(a):

    > Bo się nagle okaże że jest permanentnie niedoładowany...

    Bo?

    --
    ___________ (R)

  • 66. Data: 2012-01-30 22:27:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 22:03:40 +0100, Mlody napisał(a):

    > Swego czasu miałem w Vento Vartę 100Ah zamiast 64Ah, i jak samochód jeździł
    > 40 km dziennie - 2x20km to niestety ale długo nie pożył i kilka razy

    Mowa o sprawnym samochodzie.

    --
    ___________ (R)

  • 67. Data: 2012-01-30 22:27:43
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Kajak" napisał w wiadomości grup

    > No i mam zgryza. Co kupić?

    Przez dwadzieścia trzy lata za kółkiem miałem rozmaite akumulatory (w
    różnych autach oczywiście). Najdłużej działała centra (ponad 12 lat - ale to
    była taka robiona jeszcze w Polsce), żelowy yuasa (7 lat i jeszcze działa,
    nawet nie czuć po nim wieku, tj. nigdy nie doładowywany poza normalnym
    jeżdżeniem) panasonic (6,5) i banner (3,5 - potem sprzedałem auto, żadnych
    problemów), teraz kolejny panasonic (trzy lata będa za dwa tygodnie, pali
    bez problemu). Miałem też vartę, boscha i ze dwa razy jakieś chińskie
    wynalazki - wszystkie wytrzymywały po dwa lata + miesiąc lub dwa.

    Gdybym kupował dziś - to zdecydowanie yuasa albo panasonic, ze wskazaniem na
    tę pierwszą - o ile tylko masz sprawny układ ładowania, to wkładasz i
    zapominasz o akmulatorze na lata.

    Co do pojemności - to wsadź rzeczywiście największy, jaki wlezie - w
    granicach rozsądku. Jeżeli stać Cię na 80-tkę czy 95-tkę, i mieści się - i o
    ile nie jeździsz po 2 km do pracy, to bierz yuasę na którą Cię stać, nie
    pożałujesz.

    --
    Yogi(n)

    --
    Yogi(n)

  • 68. Data: 2012-01-30 22:28:28
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mlody <mlody@h(tutaj 0).pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:jg70us$co1$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Pytanie czy Diesel czy benzyna, i ile czasu zajmuje Ci pokanie tych 2,5km :P

    Pytanie bez sensu. Policz ile ubywa z akumulatora w czasie rozruchu ( przy
    okazji okaże się czy masz pojęcie o okręcie). A potem w jakim czasie zostanie
    to uzupełnione. 2,5 kilometra i 5 swiateł w jedną, 6 w drugą stronę. Raz fajki
    nie zdążę wypalić innym razem ze dwie fajki pójdą. Loteria.

  • 69. Data: 2012-01-30 22:31:43
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości
    >
    > Bez kruptoreklamy, mój brat ma 12-letni samochód z silnikiem Diesla i

    A mój wujek spod Sosnowca. Strącił chujem odrzutowca.

  • 70. Data: 2012-01-30 22:41:45
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Mowa o sprawnym samochodzie.

    Ja jezdze na bardzo krotkich dystansach. Co chwila odpalam, a maksymalne V
    ladowania mam 13,9.

    sz.