  • 11. Data: 2003-08-13 15:19:25
    Temat: Re: Odp: PRO-FUTURO vs. CROWLEY
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Sat, 9 Aug 2003 07:47:52 +0000 (UTC) I had a dream that User Vatazhka
    <v...@l...localdomain> wrote:
    >Też mam pulę publicznych adresów, tylko zmapowane są one 1:1 na
    >prywatne, których używam w konfiguracji interfejsów sieciowych.

    A to ja nie jestem masochistą :)

    >Linuksowy na pewno, no może nie linuksowy, ale redhatowy na pewno. ;)
    >Shaper shaperowi nierówny, a w przypadku Linuksa jest dostępnych kilka
    >rozwiązań.

    No i? Ważne, że kiepsko działa.

  • 12. Data: 2003-08-14 04:33:47
    Temat: Re: PRO-FUTURO vs. CROWLEY
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Mon, 11 Aug 2003 18:53:55 +0000 (UTC) I had a dream that Wojciech Apel
    <w...@p...pl> wrote:
    >Crowley, Futuro i nawet Formus miały tą samą technologie i działało to tak
    >samo.

    Nieprawda. Jedna firma sprzedaje 2Mbps realne, druga sprzedaje 2Mbps na
    papierze, bo realnie jest 1.5Mbps.
    Widzisz różnicę?

    >Ci co mieli łacza w świetnym Formusie wiedzą o czym mówię a ostatnie sygnały
    >biznesowe co do tych dwóch pozostałych firm są dużo, dużo ważniejsze niz te
    >dotyczące strat pakietów i czasu reakcji na awarie.

    Można jaśniej?

  • 13. Data: 2003-08-14 04:34:02
    Od: User Vatazhka <v...@l...localdomain>

    Grzegorz Janoszka wrote:
    > A to ja nie jestem masochistą :)

    Ja też nie - to Futuro mapuje na swoim routero-shaperze.

    > No i? Ważne, że kiepsko działa.

    Możliwą przyczynę i zarazem rozwiązanie problemu już podałem.

  • 14. Data: 2003-08-14 10:01:46
    Od: Mariusz Walczuk <m...@w...niespamuj.pl>

    Wojciech Apel napisal:

    > Jeżeli będziecie rozmawiać na poziomie technicznym to rozmowa
    > będzie o tym czy lepsza jest Pepsi i Cola.
    >
    > Crowley, Futuro i nawet Formus miały tą samą technologie i
    > działało to tak samo. Oceniając co jest lepsze oceńcie co się
    > ostało bo jakoś to nie tylko przepustowość łacza ale też to, czy
    > to łacze będzie działać za miesiąc i czy nie przestanie działać
    > bez wypowiedzenia.

    LMDS LMDSowi nie równy, to po pierwsze. Po drugie - zasadniczne
    znaczenie ma sposób dalszego obchodzenia się z ruchem IP, a na
    poziomie sieci szkieletowej różnice pomiędzy wszystkimi tymi
    firmami są/były znaczne.

> [...]
    > ostatnie sygnały biznesowe co do tych dwóch pozostałych firm są
    > dużo, dużo ważniejsze niz te dotyczące strat pakietów i czasu

    Ci co pracowali w Formusie też wiedzą ... Powiem tyle - mam
    nadzieję, że kierownictwo Crowleya i Futuro wyciągnęło wnioski
    z upadku Formusa. Inną sprawą jest fakt, że Futrzakom nikt nie
    wyłączy z dnia na dzień międzymiastówki, tak jak to nam zrobiło
    TE - zbyt mocno obie firmy są związane ze sobą. A Crowley ...
    cóż zawsze miał rozsądną politykę kadrową, solidną bazę klientów
    - chyba tego nie roztrwonią.

    Zeus

  • 15. Data: 2003-08-14 10:02:07
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    User Vatazhka <v...@l...localdomain> napisał(a):

    > Ja też nie - to Futuro mapuje na swoim routero-shaperze.

    Po czym wnosisz?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 16. Data: 2003-08-16 15:26:46
    Od: User Vatazhka <v...@l...localdomain>

    Przemyslaw Frasunek wrote:
    > Po czym wnosisz?

    1. Po rozmowie z pracownikiem Futuro odpowiedzialnym za obsługę ww.
    urządzenia.

    2. Po organoleptycznej obserwacji obsługi ww. urządzenia przez
    wspomnianego pracownika.

    ;)

  • 17. Data: 2003-08-26 08:46:28
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl>

    Tomasz Nowak wrote:

    > - jakiś miesiąc temu futuro miało trzy, następujące
    > po sobie awarie styku z tepsą, ponoć z winy tepsy.
    > routing był puszczany niby przez telię, ale tak
    > naprawdę ludzie z tpnetu nie mogłi korzystać
    > z żadnych usług na serwerach w sieci futuro
    > (w niedzielę była najdłuższa taka przerwa - dobre
    > parę godzin (!), potem następne dwa dni po godzinie).

    mnie to nie dziwi, bo tepsa: "nie uznajemu ruchu peeringowego".
    robia jakies dziwne rzeczy z BGP. gdzie bym nie pytal,
    to slysze powtarzane niczym mantra "oni nie maja pojecia
    o ruchu dynamicznym". chociaz ja osobiscie uwazam,
    ze oni nie chca miec o tym pojecia.

    btw. nie pierwszy to operator ktory z tepsa ma problem.

    aha. jak ktos ma dwa lacza 2mbit z polpakiem,
    to lepiej sprawdzic transfer (chocby przez mass pingi)
    do routera brzegowego. niestety zdarza sie, ze 2 lacza
    od klienta o przeplywnosci 2mbit, wpadaja w jedno
    2mbitowe lacze. a tepsa zdziera kase w sumie za 4mbit.
    to jest nienormalne. w takich przypadkach powinni odmowic
    uruchomienia drugiego lacza ze wzgledu na brak mozliwosci
    technicznych.

    znik.