  • 1. Data: 2003-07-29 13:35:11
    Temat: Łączadzierżawione - koniec, trzeba płacićdrożej!
    Od: "Blue" <b...@o...pl>

    Największy operator telekomunikacyjny w Polsce zakłada filtry na łącza
    dzierżawione analogowe i proponują w zamian za to łącza cyfrowe o
    odpowiedniej przepustowości.
    Oznacza to, że nie będzie można wykorzystać na łaczu analogowym modemów np.
    1mbps (?)
    Dlaczego? Czy mają takie prawo? Przecież transmisja pomiędzy modemami odbywa
    chyba się analogowo?
    Do tej pory miałem na tym łączu modemy 115kbps i chciałem powiększyć do
    1mbps, a teraz podobno nie będę mógł uzyskać takiej prędkości tylko max
    9600bps (!)
    Czy modemy (115kbps lub większe) wykorzystują większe pasmo niż 300-3400 Hz?
    Nie bardzo to rozumiem tą kwestię więc proszę Was o przedstawienie swojej
    opini, a może przedstawiciel Tp wyjaśni o co tu chodzi?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-07-29 14:50:45
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Blue" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    A gdzie Ty byłeś przez ostatni rok ???
    Burza na ten temat była wiosną ubiegłego roku. Teraz już chyba wszyscy mają
    to w dupie. No może poza UOKiK, bo z nimi przeprowadzałem w ciągu ostatnich
    miesięcy parę rzeczowych rozmów na ten temat.

    Z#

  • 3. Data: 2003-07-29 14:50:51
    Od: jarek p <j...@i...com>

    Użytkownik Blue napisał:
> [...]
    > Nie bardzo to rozumiem tą kwestię więc proszę Was o przedstawienie swojej
    > opini, a może przedstawiciel Tp wyjaśni o co tu chodzi?

    tpsa zaklada tlumiki na drucie ..... chodzi o uwalenie konkurencji i
    sprzedaz innych uslug ... wlasnie i tylko o to chodzi :(
    jp

  • 4. Data: 2003-07-29 14:51:01
    Od: "R <r_k"@task.gda.pl (NO_SpaM]@poczta.onet.pl>)

> [...]
    > Nie bardzo to rozumiem tą kwestię więc proszę Was o przedstawienie swojej
    > opini, a może przedstawiciel Tp wyjaśni o co tu chodzi?

    tak już jest od dawna - wg mnie chodziło o to, żeby konkurencja telepsy nie
    korzystała z ich łącz (przecież na takiej dzierżawce można puścić 2Mbps a na
    tym trakt 30B+D). Inni operatorzy też tak robią, a czy mają prawo - telepsa
    dotyczy sprawa operatora dominującego, ale z tego co wiem tam nic nie ma na
    ten temat.
    Zresztą na tej samej zasadzie żaden operator nie dzierżawi aktualnie
    ciemnych światłowodów tylko kanały cyfrowe.
    Z tego co wiem, jeśli już od dawna masz (lub Twój dostawca ma) umowę z
    telekompromitacją to będzie mógł sobie przesyłać dane na dotychczasowych
    warunkach do momentu wygaśnięcia umowy.

    pozdrawiam,

    R.

  • 5. Data: 2003-07-29 14:51:06
    Od: "Baroo" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > odpowiedniej przepustowości.
    > Oznacza to, że nie będzie można wykorzystać na łaczu analogowym modemów
    Tak bo zawierając umowę jest mowa o dostarczeniu łącza o określonych
    parametrach zapewniającego szybkość powiedzmy 9600.

    >Przecież transmisja pomiędzy modemami odbywa
    > chyba się analogowo?
    W przypadku 1Mbit (a tak naprawdę już od sdi) cyfrowo.

> [...]
    > 9600bps (!)
    > Czy modemy (115kbps lub większe) wykorzystują większe pasmo niż 300-3400
    Dokładnie kilka MHz.

  • 6. Data: 2003-07-29 17:33:06
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > W przypadku 1Mbit (a tak naprawdę już od sdi) cyfrowo.

    nie przesadzaj, QAM to jest modulacja robiona przez uklady analogowe,
    jedynie interpretacja wyników jest cyfrowa... zresztą wszystko jest
    analogiem :)

    > Hz?
    > Dokładnie kilka MHz.

    nie przesadzaj, SDI zajmuje jakies 300-400kHz, a nowe modemy G.SHDSL przy
    2Mbit mieszczą się w 1MHz. Kilka MHz to zjadają VDSL'e.

    Marcin

  • 7. Data: 2003-07-29 17:33:13
    Od: "Olgierd `Kingsajz' Ziolko" <k...@r...pl>

    "Blue" <blue70nospam#op.pl> pisze:

    >Największy operator telekomunikacyjny w Polsce zakłada filtry na łącza
    >dzierżawione analogowe i proponują w zamian za to łącza cyfrowe o
    >odpowiedniej przepustowości. [ciach resztę...]

    Możesz podać jakieś źródła? Na WWW tpnet[1] niczego nie znalazłem.

    [1] http://www.telekomunikacja.pl/biznes/df/transmisja_d
    anych/dzierzawione_linie/

    >Pozdrawiam.

    Pozdrawiam

    PS. Zrób coś z kodowaniem w swoim kliencie, bo koszmarki ślesz.
    --
    Pomóż znaleźć lek na raka: http://www.intel.com/
    `History had wanted surgery. Sometimes Dr Chopper is the only surgeon to hand.

  • 8. Data: 2003-07-30 06:33:52
    Od: "Baroo" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl> napisał w
    wiadomości news:bg638r$46$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

    > nie przesadzaj, QAM to jest modulacja robiona przez uklady analogowe,
    > jedynie interpretacja wyników jest cyfrowa... zresztą wszystko jest
    > analogiem :)
    Tu się nie zgodzę. DSL to już technologia polegająca na ucyfrownieu łączy.

    > nie przesadzaj, SDI zajmuje jakies 300-400kHz, a nowe modemy G.SHDSL przy
    > 2Mbit mieszczą się w 1MHz. Kilka MHz to zjadają VDSL'e.
    >
    > Marcin

    Chciałem pokazać koledze kontrast skoro pytał czy takie modemy zajmują
    więcej niż 3,4kHz. Wystarczyło wstawić "do" żeby brzmiało "Dokładnie do
    kilka MHz".

  • 9. Data: 2003-07-31 14:27:37
    Od: "Blue" <b...@o...pl>

    (ciach)
    > Chciałem pokazać koledze kontrast skoro pytał czy takie modemy zajmują
    > więcej niż 3,4kHz. Wystarczyło wstawić "do" żeby brzmiało "Dokładnie do
    > kilka MHz".
    No wlasnie o to mi chodzilo. Dzieki za wyjasnienie... jednak faktycznie maja
    prawo tlumic pasmo wyzsze niz 4300Hz :(
    Łącze mam juz od trzech lat. Niektorzy mowia, ze takie filtry juz dzialaja
    od roku, ale do mnie jeszcze nie dotarli, i dobrze... hihi.. dopiero teraz
    bede musial przeksztalcic lacze na wieksze pasmo (w sumie oplaty nie sa az
    tak wielkie...).
    Dzieki