    Date: Tue, 28 Sep 2010 22:20:28 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [PRESS] Maciej Z. usłyszał zarzuty

    W dniu 2010-09-28 21:37, masti pisze:

    > mylisz "rozsądną" z ograniczeniem

    Mówię tylko że sąd nie musi (i pewnie nie będzie) zastanawiać się nad
    tym czy 150km/h to była w tym przypadku prędkość rozsądna czy nie, a
    stwierdzi że doszło do znacznego przekroczenia prędkości dozwolonej i że
    przyczyniło się to w znacznym stopniu do wypadku.

    Rozsądek bardzo trudno zmierzyć i określić czy doszło do przekroczenia
    jego granic.
    I dlatego, tak jak pisałem, świat poszedł na łatwiznę i wprowadził prawo
    kodeksowe (a nie "rozsądkowe" jak było wcześniej) gdzie literalnie
    zapisuje się czego nie wolno.

    I jak się komuś zdarzy taki wypadek, to główną okolicznością obciążającą
    będzie to że przyczyniło się do niego złamanie tych zapisanych praw.
    Ciąganie się przed sądem za różne "miękkie" kryteria typu rozsądek czy
    wyobraźnia, to już będzie zawsze ciężka sprawa.