  • Data: 2010-09-28 22:44:45
    Temat: Re: [PRESS] Maciej Z. usłyszał zarzuty
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-28 22:22, masti pisze:

    > ale to ta "definicja" miał stanowić granicę między wypadkiem a
    > morderstwem. A to już nie to samo.

    Morderstwa do tego wypadku to bym nie mieszał.
    Żeby było morderstwo IMO potrzebny jest zamiar, przynajmniej zamiar
    ewentualny.

    A jestem przekonany, że każdy kierowca który powoduje wypadek, bez
    znaczenia jaką bezmyślnością by się nie wykazał, był w 100% przekonany
    że jedzie w sposób poprawny, który nie doprowadzi do wypadku.

    Pomijając jedynie przypadki samobójcze i właśnie te mordercze - jak
    przypadek kierowcy, który maluchem "zapolował" na jakieś rowerzystki i
    celowo w jedną z nich wjechał.

    A teraz sąd ma bardzo szerokie widełki karania za wypadki drogowe w
    zależności od okoliczności, bo kara w sumie od zera do 12 lat więzienia.
    I to powinno wystarczyć do ukarania za nawet najdalej posuniętą
    bezmyślność za kierownicą.