eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePOMOCY. Ucieka mi prąd z Fazera 600 2002 r OpcjeRe: POMOCY. Ucieka mi prąd z Fazera 600 2002 r Opcje
  • Data: 2009-05-20 17:34:50
    Temat: Re: POMOCY. Ucieka mi prąd z Fazera 600 2002 r Opcje
    Od: McFerry <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    a...@d...pl pisze:
    > tu wczesniej juz zawracalem glowe
    >
    > http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/brow
    se_thread/thread/0cfbfbf9c862fb91#
    >
    > ale mam nowy objaw. jak przekrecam kluczyk w stacyjce to pala sie
    > kontrolki ale nie pali sie zegar i licznik kilometrow. wlacza sie
    > dopiero jak odpale, oczywiscie zegar wyzerowany. mysle ze jak ktos z
    > Was zna sie na elektryce to moze mi podsunac jakis pomysl. gdzie
    > szukac zwarcia? bo to pewnie zwarcie. jak pochodzi chwile to jest
    > wszystko ok. ale jak postoi doslownie 5 minut to objaw powraca.
    > Kolega sugerowal mi ze moze to zwarcie w rozruszniku, ale czy byly by
    > takie objawy?
    >
    > pzdr
    >
    > Atlobek W-wa FAZER 600 '02
    > www.bikepics.com/members/atlobek
    > http://atlobek.grono.net
    >
    >

    Cześć
    Podane przez Ciebie objawy mogą świadczyć o bardzo różnych przyczynach i
    bez paru pomiarów ciężko będzie coś doradzić.
    Rozrusznika bym się nie czepiał.
    Może być za niskie napięcie - wystarczające dla kontrolek ale nie dla
    zegara. Być może jest padnięty akumulator - nówkę można załatwić bardzo
    szybko ( osobiście spraktykowałem :) ). Jeżeli masz zwartą celę to
    rozrusznikiem zakręci ale napięcie będzie na tyle niskie, że zegar się
    wyzeruje. Akumulator mógł załatwić uszkodzony regulator, złe połączenie
    alternatora z akumulatorem ( to był mój przypadek ). Nie wiem jak w
    Twojej maszynie ale w mojej po przekręceniu kluczyka do akumulatora od
    razu podłączone jest uzwojenie wzbudzenia prądnicy więc obciążenie jest
    znaczne i spadek napięcia duży.
    Najlepiej sprawdź napięcie przy włączonej stacyjce ale bez włączonego
    silnika. Potem przy włączonym silniku i obrotach podanych przez
    producenta moto ( nie wiem jak u Ciebie, u mnie 4500/min ). W zależności
    od stanu akumulatora powinno być w zakresie od ok.12V do 14,5V. Jeżeli
    jest inaczej to jest prawdopodobne uszkodzenie akumulatora ( lub złe
    podłączenie ).
    A najlepiej to faktycznie daj elektrykowi bo takie radzenie przypomina
    wróżenie z fusów.

    --
    pozdrawiam
    Rysiek
    Yamaha FJ1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: