  • 51. Data: 2009-07-18 13:36:37
    Temat: Re: PNK - kolejna nowelizacja
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Jul 2009 13:24:51 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Ja mam wrażenie, że im raczej chodzi o to, żeby się nie dało z miasta
    >dodzwonić.

    Akurat czwarte biuro pod lewym filarem moze obslugiwac dwie setki
    dostawcow i powinni sie oni dodzwonic "z miasta", a nie telefonistka,
    "wybrany numer jest zajety, prosze zadzwonic ponownie".

    >Ale mniejsza o to, nie o tym chciałem. Pytałem dlaczego
    >ludność miałaby dostać kociokwiku od wprowadzenia numeru 22-012-34-56,
    >skoro dzisiaj jest on wolny.

    No w zasadzie tak - nie powinno byc problemow.
    Ale juz by sie z tego nie mozna bylo wycofac.

    J.

  • 52. Data: 2009-07-18 13:54:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Akurat czwarte biuro pod lewym filarem moze obslugiwac dwie setki
    > dostawcow i powinni sie oni dodzwonic "z miasta", a nie telefonistka,
    > "wybrany numer jest zajety, prosze zadzwonic ponownie".

    Możliwe. Nie znam się na biedronkach.

    > No w zasadzie tak - nie powinno byc problemow.

    No to dać im ten numer.

    > Ale juz by sie z tego nie mozna bylo wycofac.

    A to już jest jakiś argument przeciw -- specjaliści od planów numeracji
    cenią sobie wyłącznie takie pomysły, z których za kilka lat trzeba się
    wycofać i rrobić odwrotnie.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2009-07-18 13:55:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]

    A to już jest jakiś argument przeciw -- specjaliści od planów numeracji
    cenią sobie wyłącznie takie pomysły, z których za kilka lat trzeba się
    wycofać i robić odwrotnie.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2009-07-18 14:03:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Jul 2009 13:55:06 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >A to już jest jakiś argument przeciw -- specjaliści od planów numeracji
    >cenią sobie wyłącznie takie pomysły, z których za kilka lat trzeba się
    >wycofać i robić odwrotnie.

    Po prostu sa dobrymi projektantami i przewiduja w przyszlosci
    wszystkie mozliwosci :-P

    J.

  • 55. Data: 2009-07-18 14:57:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Po prostu sa dobrymi projektantami i przewiduja w przyszlosci
    > wszystkie mozliwosci :-P

    W dodatku nie kryją przed nami maluczkimi swoich przewidywań.
    Jak do lokalnych numerów dodawali zero i kierunkowy, to przy tym
    zapowiedzieli, że zero w przyszłości utną. A jak teraz ucinają,
    to nie omieszkali zapowiedzieć, że wkrótce znowu coś dołożą.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2009-07-18 22:32:03
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 17 Lip, 14:51, "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze...

    > Ale czy pare lat temu tez takie byly ?

    Były i są, bo część komutacyjna jest w zasadzie taka sama!
    Mówimy oczywiście o części komutacyjnej.
    Centrale ("stacjonarne" i "komórkowe") są cały czas
    apgrejtowane do aktualnych wymagań-potrzeb.
    Świat się zmienia dość dynamicznie a za nimi
    muszą podążać centrale.

    Ograniczenia np. ilości cyfr, routingu są oczywiście też takie same
    w obu centralach ale należy pamiętać, że apgrejt
    robi się pod konkretną centralę-operatora i stąd głównie
    wynikają różnice.

    > Wcale sie nie dziwie ze dawniej ktos nie przewidzial ze beda
    > wszystkie numery przeniesienione, i ze trzeba centrale stosownie
    > wyposazyc.

    j/w

    Ircys

  • 57. Data: 2009-07-20 10:40:45
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ale jaki krajowy kierunkowy - swobodna przenosnosc numeru w calej Unii
    > :-)

    Ta gadka jest o tyle beznadziejna, że celem jest telefonia internetowa z
    adresami opisowymi.

  • 58. Data: 2009-07-21 05:07:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Jul 2009 12:40:45 +0200, op23 wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >Ta gadka jest o tyle beznadziejna, że celem jest telefonia internetowa z
    >adresami opisowymi.

    Ja tam nie wiem, ale zwykly telefon jest po prostu wygodny. Tylko
    troche drogi.

    Co prawda i Voip ma swoje zalety, ale i na zwyklym mozna sobie opisac
    numery na co lepszym aparacie. Ewentualnie centrala moze zaoferowac
    taka usluge - 10 lub 100 numerow skroconych ..

    J.

  • 59. Data: 2009-07-21 10:38:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ja tam nie wiem, ale zwykly telefon jest po prostu wygodny. Tylko
    > troche drogi.

    Zwykły telefon jest. W tym miejscu najlepiej postawić kropkę. Opisowe
    adresy, tak jak w Skype, są wygodne. Temu nie przeczę. Ale ta wygoda
    okupiona test tym, że śwat Skype niedostępny jest ze zwykłych telefonów.
    A nie zapowiada się na razie, by świat cyfr miał szybko skapitulować
    przed światem liter.

    > Co prawda i Voip ma swoje zalety, ale i na zwyklym mozna sobie opisac
    > numery na co lepszym aparacie. Ewentualnie centrala moze zaoferowac
    > taka usluge - 10 lub 100 numerow skroconych ..

    Odwrotnie też można -- do opisów Skype można (w telefonie lub centrali)
    przypisać numery. Tak się zresztą robi, gdy ktoś chce połączyc oba
    systemy. Ale to są tylko lokalne działania, nie maja one nic wspólnego
    z ogólnie przyjętym systemem numeracji (adresowania).

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2009-07-23 15:22:44
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nie zgadzam się, bo na wiekszości wyswietlaczy się nie mieści, a wiele słuchawek
    pokazuje cyfry "od przodu" numeru niestety, lub co gorsza zmiejsza wielkość czcionki
    do nieczytelnej.
    JaC

    -----