  • Data: 2009-07-25 14:37:05
    Temat: Re: PNK - kolejna nowelizacja
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    op23 napisało:

    > Skype nie jest telefonia powszechna. Powszechny jest SIP.

    W znaczeniu "powszechności telefonicznej" (usługa powszechna i okolice),
    Skype nie jest mniej powszechny od SIP. W innym znaczeniu jest chyba
    powszechny bardziej.

    > Masz do tego cala mase telefonow roznych producentow, ktore bez problemu
    > moga ze soba gadac.

    Protokół SIP faktycznie na wiele pozwala, w tym na zastąpienie cyfr
    literami. Ale nie spotkałem jeszcze telefonu SIP z klawiaturą
    alfanumeryczną zamiast zwykłej cyfrowej. Nie widziałem też szaleńca,
    który by tworząc w miarę poważną sieć w oparciu to ten protokół, wymusił
    lub choć umożliwił używanie adresowania słownego zamiast numerów, a tym
    samym odciął się od całej reszty świata. Jedyną dużą powszechnie znaną
    siecią łączności głosowej (quasitelefoniczną) jest Skype. Innym do tej
    pory się nie udało.

    > I co, emaile tez masz numeryczne ? Adresy witryn ? Juz dawno skapitulowal
    > tylko akurat tego nie dostrzegasz.

    To znaczy do kiedy adresy witryn były podawane numerycznie? Bo faktycznie
    ten przełomowy moment zmiany jakoś umknął mojej uwadze.

    > Ogolnie przyjety system adresowania SIP umozliwia przeciez uzywanie
    > adresow opisowych i nie wymaga zadnego lokalnego wsparcia.

    Oczywiście poza tym w aparacie telefonicznym.

    > Kwestia czy sie mowi o systemie telefonii sprzed nie wiem tam ilu
    > lat czy wspolczesnym.

    O tym sprzed nie wiem ilu lat. Dla każdego, kto prześledził cały wątek,
    powinno to być jasne.

    --
    Jarek