  • Data: 2009-07-26 11:45:22
    Temat: Re: PNK - kolejna nowelizacja
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    op23 napisało:

    > W znaczeniu użyteczności dla komunikacji powszechnej. Popularność nie
    > oznacza, że nadaje się.

    Popularność zostawmy na boku. Na całym świecie Skype ma ledwie tylu
    użytkowników, co telefonia stacjonarna w Polsce. To zupełnie inna
    skala, chociaż z drugiej strony można mówic o sukcesie.

    Natomiast *każdy* kto ma komputer z dostępem do internetu, *może*
    w kilka minut zacząć używać Skype i rozmawiać ze *każdym innym*
    użytkownikiem tej sieci. Spełnienie takiego kryterium świetnie nadaje
    się do orzekania, czy coś jest powszechne, czy nie. Świetnie pasuje
    do tego, w jakim znaczeniu słowo to występuje najczęściej w naszej
    mowie (mamy na przykład biblioteki powszechne -- i co z tego).

    > A widziałeś zwykły telefon, który takowej NIE posiada ? Bo ja jakoś nie.

    Nie dziwi mnie to. Od samego początku mam wrażenie, że zasób naszych
    doświadczeń jest zdecydowanie różny.

    > Pod każdą cyferką są literki.

    Ja mam taki bez literek. A widziałem ich znacznie więcej niż jeden.

    > Co tu wymuszać albo umożliwiać ?! Serwery SIP zapewniają swobodne
    > zestawianie połączeń między sobą a zwykle także z telefonią stacjonarną.

    Skoro (załóżmy) wciąż istnieje taka swoboda, to oznacza, że wpięte do nich
    telefony muszą mieć numery, a nie jakieś nazwy słowne. Widać szaleńcy nie
    przeszli jeszcze od słów do czynów.

    > Co się nie udało ?

    To, co udało się Skype. Że jak ktoś usłyszy "dzwoń do mnie wieczorem
    na Skype Ziutek56", to bez trudu się połączy.

    > Masz serwer SIP to możesz dzwonić do ludzi, którzy korzystają z innych
    > serwerów SIP. Podstawowa funkcjonalność.

    Nieprawda. Jak ktoś nieznany będzie próbował dodzwonić się na któryś
    z moich serwerów SIP, to mu się nie uda. Połączenine z nieznanego
    serwera zostanie odrzucone.

    > Takich serwerów jest na świecie mnóstwo.

    Jakich serwerów? Takich, gdzie każdy z każdym może jak chce? Czy takich,
    które jakoś starają się wpisywać w ramy zastanej sieci telefonicznej?

    > A potrzeba było kiedykolwiek podawać numerycznie ??

    No przecież to ja o to pytałem! Miał być przykład "skapitulowania świata
    cyfr przed światem liter". Adresy witryn nigdy nie były zapisywane
    numerycznie, więc podawanie ich jako przykładu świadczy o niezdolności
    do kojarzenia faktów. Telefony mają numery "od nie wiem ilu lat" i nic
    nie wskazuje, by to się miało zmienić.

    > Dlatego właśnie średnio sensowna jest ta gadka.

    Ale to jest grupa pl.misc.telefonia, przeznaczona właśnie do takich
    "średnio sensownych gadek".

    --
    Jarek