  • 11. Data: 2011-04-23 05:50:09
    Temat: Re: PLAY - zmiana regulaminu
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2011-04-22 20:01, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Jeśli dobrze rozumiem koncepcję autora tego rozwiązania, chodzi o zmianę
    > cen wynikającą ze zmian prawa, a dokładniej art.61 ust. 6a. "Przepisu
    > ust. 6 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany, o której
    > mowa w ust. 5, następuje na skutek zmiany przepisów prawa".

    tak tylko zmiana cennika (dodanie 0700 i 0800) nie wynika z przepisow
    zmiany prawa ! tak jak te w/w unijne

    PLAY przemyca zmiane regulaminu (dodanie do cennika tych polaczen) z
    unijnymi rozporzadzeniami dotyczacymi roamingu o to tu chodzi

    gregor

  • 12. Data: 2011-04-23 07:14:05
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-23 07:50, gregor pisze:

    > tak tylko zmiana cennika (dodanie 0700 i 0800) nie wynika z przepisow
    > zmiany prawa ! tak jak te w/w unijne

    ??? Możesz rozwinąć swoją myśl?

  • 13. Data: 2011-04-23 07:44:52
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2011-04-23 09:14, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > ??? Możesz rozwinąć swoją myśl?

    przeciez walkuje to przez kilka postow, nic nie rozumiecie ??

    Play do tej pory nie mial 0800 i tych innych co byc powinno od dawna -
    wprowadzenie tych numerow do cennika nie jest zobligowane zmiana ustawy
    typu VAT czy te unijne pierdu pierdu o roamingu.
    Play do tej pory zaslanial sie wprowadzeniem tych numerow do cennika
    tym, ze niby bedzie to skutkowalo jakimis machlojakmi w zwiazku z roznym
    MTR miedzy sieciami, najwidoczniej pod naciskiem klientow PLAY UKE
    wymusilo na nim w koncu umozliwienie laczenia sie przez klientow z tymi
    numerami.

    Play w momencie wprowadzenia unijnych dyrektyw zwiazanych z roamingiem,
    przemyca niby legalnie zmiane cennika ! ktora to nie jest obligowana
    ZADNA zmiana prawa telekomunikacyjnego.

    W zwiazku z tym zmieniaja cennik i pisza, ze jest to obligowane zmiana
    przepisow prawa !
    co jest totalna BZDURA !

    gregor

  • 14. Data: 2011-04-23 08:31:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-23 09:44, gregor pisze:

> [...]
    > wprowadzenie tych numerow do cennika nie jest zobligowane zmiana ustawy
    > typu VAT czy te unijne pierdu pierdu o roamingu.

    Miał 80x, tylko w jakiś innych papierach. Cena 50 gr + ówczesny VAT
    czyli 61 gr/min.

> [...]
    > ZADNA zmiana prawa telekomunikacyjnego.
    >
    > W zwiazku z tym zmieniaja cennik i pisza, ze jest to obligowane zmiana

    Jeśli coś, to nie jest ZMIANA cennika, tylko wprowadzenie nowej pozycji.
    A z punktu widzenia statystycznego użytkownika, do tej pory płacił 50 gr
    netto i nadal tyle płaci. A podwyżka VAT, jak wiadomo, jest uregulowana
    i nie stanowi podstawy do zerwania umowy.

    Rozumując w ten sposób, nie mógłbyś wprowadzić żadnych nowych usług.
    Ceny połączeń powinny dotyczyć tylko i wyłącznie sieci 900 MHz (Era,
    Plus) 1800 MHz (Orange) i 2100 MHz (Play), żadnych MMSów czy transmisji
    danych. Zamroziłeś wszystko na poziomie usług z dnia publikacji
    pierwszego cennika.

  • 15. Data: 2011-04-23 08:58:17
    Od: Sławek <s...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisał w wiadomości grup

    > Jeśli coś, to nie jest ZMIANA cennika, tylko wprowadzenie nowej pozycji.

    OK

    > A z punktu widzenia statystycznego użytkownika, do tej pory płacił 50 gr
    > netto i nadal tyle płaci. A podwyżka VAT, jak wiadomo, jest uregulowana i
    > nie stanowi podstawy do zerwania umowy.

    Tu można polemizować.
    "Statystyczny użytkownik" nie płacił "netto"
    Ze Statystycznym użytkownikiem (w taryfach niefirmowych) sprzedawca umawia
    się na cenę BRUTTO.
    Ustawa mu tylko nakazuje _pokazywać_ ile wynosi cena netto, ale umowa jest
    na cenę brutto.
    Sam Play to wie bo po zmianie stawki VAT nie podniósł cen brutto.
    BTW rykoszetem odbyło się to z korzyścią dla mnie bo w Firmowej spadła cena
    netto abonamentu ;-)

    > Rozumując w ten sposób, nie mógłbyś wprowadzić żadnych nowych usług.

    Jednego tu nie rozumiem - jeśli cena za 80x BYŁA (jak piszesz) w cenniku to
    co tu jest nowego?
    Chodzi o zwiekszony zakres numerów?

    -- Sławek

  • 16. Data: 2011-04-23 09:01:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 10:58:17 +0200, Sławek napisał(a):

    > Tu można polemizować.

    nie można.
    Wspomniana powyżej ustawa nie pozostawia takiej możliwości.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

  • 17. Data: 2011-04-23 12:28:21
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > nie można.
    > Wspomniana powyżej ustawa nie pozostawia takiej możliwości.

    A dokładniej jej nowelizacja z grudnia 2010 :-(

  • 18. Data: 2011-04-23 12:34:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Apr 2011 10:01:34 +0100, Waldek Godel wrote:

    >nie można.
    >Wspomniana powyżej ustawa nie pozostawia takiej możliwości.

    Nie bardzo, a przynajmniej nie wprost.

    to jest aktualne ?
    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia
    zmian, o których mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany
    przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień
    umownych.

    Jesli operator umowil sie na cene brutto (ustawa o cenach itp), to nie
    wiem czy fakt iz musi teraz odprowadzic wyzszy podatek jest
    _bezposrednia_ koniecznoscia wprowadzenia podwyzek. Szczegolnie gdy
    mowa o 1%.

    Trzeba bylo napisac w umowie/cenniku "stawka 50gr/min plus 22% VAT".

    J.

  • 19. Data: 2011-04-23 12:48:34
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-23 14:34, J.F. pisze:

> [...]
    > zmian, o których mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany
    > przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień

    i jeszcze to

    Art. 61a.
    1. Jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany warunków umowy, w tym
    określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych lub w cenniku usług telekomunikacyjnych, wynika
    wyłącznie ze zmiany stawki podatku od towarów i usług stosowanej dla
    usług telekomunikacyjnych, dostawca publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych wykonuje obowiązki, o których mowa w art. 60a ust. 1
    i 1b oraz art. 61 ust. 5 i 5a, poprzez podanie do publicznej wiadomości
    informacji:
    1) o zmianie warunków umowy, w tym określonych w regulaminie świadczenia
    publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, zmianie w cenniku
    usług telekomunikacyjnych, terminie ich wprowadzenia, wraz ze wskazaniem
    miejsca udostępnienia treści zmiany lub warunków umowy lub cennika
    uwzględniających tę zmianę;
    2) o prawie wypowiedzenia umowy przez abonenta w przypadku braku
    akceptacji tych zmian;
    3) o przysługującym dostawcy usług telekomunikacyjnych roszczeniu
    odszkodowawczym, a także konieczności zwrotu ulgi, o której mowa w art.
    57 ust. 6, w przypadku skorzystania przez abonenta z prawa do
    wypowiedzenia umowy.

> [...]
    > mowa o 1%.
    >
    > Trzeba bylo napisac w umowie/cenniku "stawka 50gr/min plus 22% VAT".

    W przypadku konsumentów konieczność stosowania cen brutto narzuca z
    kolei ustawa o cenach, więc nie można napisać "stawka 50gr/min plus 22% VAT"

  • 20. Data: 2011-04-26 19:44:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Apr 2011 14:48:34 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
> [...]
    >wyłącznie ze zmiany stawki podatku od towarów i usług stosowanej dla
    >usług telekomunikacyjnych, dostawca publicznie dostępnych usług [...]

    Ech ten nasz Sejm - przeciez z tego tak wprost nie wynika ze operator
    ma prawo do bezkarnego podniesienia cen brutto, a jedynie do
    wprowadzenia niezbednych zmian w cenniku - np poprawienia ceny netto
    :-)

    J.