  • 11. Data: 2013-06-30 12:55:43
    Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:15:47 +0100, X-Man napisał(a):
    > ja od zawsze wożę w bagazniku pod dywanikiem taki:
    > http://allegro.pl/klucz-krzyzak-do-odkrecania-kol-17
    -19-21-23-i3347002661.html
    > + do tego rurka od lewarka/żaby o takiego:
    > http://allegro.pl/podnosnik-hydrauliczny-zaba-leware
    k-2t-karton-2000-i3298243884.html
    > (który też zawsze mma ze sobą)
    >
    > jako przedłużenie ramienia siły i ten zestaw jeszcze nigdy mnie nie zawiódł

    Przeciez ta rurka nie wejdzie na ten klucz.

    A czy nie zawiedzie ... zalezy od nasadki na kluczu.
    Cztery za 20 zl to raczej nie jest dobra stal :-)
    Ale kto wie, moze ... gatunkowa stal nie jest znow taka droga..

    J.

  • 12. Data: 2013-06-30 13:01:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:41:47 +0200, LEPEK napisał(a):
    > Krzyżak jest IMO najlepszy, bo przykłada się siłę równomiernie w dwóch
    > przeciwnych kierunkach i cała włożona siła idzie na kręcenie śrubą, a
    > nie np. w połowie na bujanie samochodem.

    Energia nie sila. A tej energii malo.

    Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze niz
    nogi, ani na to rurki nalozyc, a nawet jak sie uda, to za bardzo
    odsadzony. Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia ..

    > Niestety - zajmuje dużo miejsca
    > w bagażniku, dla tego ja mam taki składany z Lidla - daje radę od paru lat.

    I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci.
    No i koncowka taka ze sie nie rozpadnie.

    > Jak felgi stalowe, to możne też miedziowego?

    Dowolny, towot tez daje rade.

    J.

  • 13. Data: 2013-06-30 15:18:23
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia 30 Jun 2013 10:20:51 GMT, tᴏ napisał(a):

    > A co na to rodzina tej opony? Często podróżujesz z całą rodziną opon?

    Naucz się czytać, opona jechała z rodzią, czymkolwiek by to nie było.

    AK

  • 14. Data: 2013-06-30 16:15:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 22:20:16 +0200, AT napisał(a):
    > Chciabym pięknie podzięokwać za nieocenioną pomoć o 24tej w nocy na A1 ok
    > 70km przed Łodzią nr rej dwoch tirow jadacych z Bydgoszczy na śląski
    > jadąc z rodzią wystrzeliła nam na nowym odcinku autostrady opona,
    > oryginalny klucz do koł oplowski nie dał rady, rozpadł się

    Po takiej przygodzie woze tez pojemnik uszczelniacza :-)

    > po 20min walki z latarką, w końcu zatrzymały się dwa tiry, odetchnąłem z
    > ulgą ze wzglęów bezpieczeństwa rodziny, dopiero metrowa rura i ich klucze
    > pomogły nam tak było zapieczone.

    Dziwne ze mieli takie male rozmiary :-)

    > PS laweciarz chcial 800zł za pomoc

    No coz, troche przesadzil, ale z tego zyje. A tu jeszcze ze 200km
    trzeba przejechac. I za dzien wolny doliczyc, za nocke, za ekspres ..

    Czy policja nie zna numeru do jakiegos tanszego laweciarza ?
    Ewentualnie mozna probowac u swojego ubezpieczyciela ..

    J.

  • 15. Data: 2013-06-30 17:03:56
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message
    > A ile razy miałeś okazję to sprawdzić?

    hmm kilka-naście? dwa razy do roku zmieniam np. koła z letnich na zimowe i na
    odwrót, ostatnio np czyściłem tylne hamulce więc koła ściągałem do tego, raz czy
    dwa w ciągu ostatnich 2-3 lat złapałem gumę itd.

    Pzdr
    Piotrek

  • 16. Data: 2013-06-30 17:05:27
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

> [...]
    > Cztery za 20 zl to raczej nie jest dobra stal :-)
    > Ale kto wie, moze ... gatunkowa stal nie jest znow taka droga..

    nie wiem jakiej jakości jest ta stal w każdym razie swój klucz mam już ze 4-5
    lat i użyty był co najmniej kilkadziesiąt razy i daje radę. Rurka wchodzi w
    klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bez zastrzeżeń

    Pzdr
    Piotrek

  • 17. Data: 2013-06-30 18:26:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 16:05:27 +0100, X-Man napisał(a):
    k-2t-karton-2000-i3298243884.html

    > nie wiem jakiej jakości jest ta stal w każdym razie swój klucz mam już ze 4-5
    > lat i użyty był co najmniej kilkadziesiąt razy i daje radę.

    Mogles uzywac i tysiace razy - klucz sie od tego nie rozrywa.
    Pytanie ile razy tak sie zapieklo ze trzeba bylo skakac po rurce.

    > Rurka wchodzi w klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bez zastrzeżeń

    Hm, gleboki ten klucz ?
    To raczej nie jest polaczenie do przenoszenia duzych sil.

    J.

  • 18. Data: 2013-06-30 19:46:51
    Od: tá´Ź

    Andrzej Kubiak wrote:

    > Naucz się czytać, opona jechała z rodzią, czymkolwiek by to nie było.

    Przepraszam, poprawię się. :(

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 19. Data: 2013-06-30 20:11:07
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    > Mogles uzywac i tysiace razy - klucz sie od tego nie rozrywa.
    > Pytanie ile razy tak sie zapieklo ze trzeba bylo skakac po rurce.

    przy takiej długości rurki byłbym w stanie ukręcić śrubę gołymi rękami bez
    żadnego skakania, ewentualnei klucz by pękł na łbie śruby, dokręcam zawsze tak
    że bez rurki nie ma szans odkręcić, wg mnie wystarczy zawsze przed wkręceniem
    śrub przejechac je szczotką drucianą i potem troszkę jakiegoś smaru na gwint i
    się nic nie zapiecze, poza tym jak pisałem wczesniej mam uraz do niedokręconych
    śrub i wolałbym się pomęczyć z odkręcaniem niż żeby mnie kiedyś koło wyprzedziło

    > Hm, gleboki ten klucz ?

    nie wiem jakieś 3,5cm, mnie to wystarcza

    > To raczej nie jest polaczenie do przenoszenia duzych sil.

    ten klucz jest do tego właśnie przeznaczony żeby nim koła dokręcać/odkręcać więc
    szansa że pęknie jest raczej niewielka (nie twierdzę ze jest to niemożliwe)
    no ale zawsze można na jakiegoś bubla trafić

    Pzdr
    Piotrek

  • 20. Data: 2013-06-30 20:24:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-06-30 11:41, LEPEK pisze:
> [...]
    24-27-32-3-4-yato.html

    > Krzyżak jest IMO najlepszy, bo przykłada się siłę równomiernie w dwóch
    > przeciwnych kierunkach i cała włożona siła idzie na kręcenie śrubą, a
    > nie np. w połowie na bujanie samochodem.

    Też tak myślałem. Teraz jeżdżę ze składanym z porządną nasadką udarową.

    --
    Irokez