  • 1. Data: 2013-03-03 13:26:21
    Temat: PILNE - rozebranie, nasmarowanie wentylatora
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Mama taki wentylator w laptopie - bardzo zatarty, warczy, ale musi
    jeszcze pociągnąć zanim kupie (jeśli się uda) nowy.
    Chciałem go nasmarować, ale nie wiem czy da się go rozebrać?
    zdjęcie z góry
    http://www.bankfotek.pl/image/1434958.jpeg
    i z dołu
    http://www.bankfotek.pl/image/1434959.jpeg
    Jak próbuję lekko wyciągać wirnik - nie idzie, a nie chce nic na siłę.
    Zastawiam się, czy coś się może niedobrego stać jak wpuszczę tam
    kropeleczkę oliwy itp. - nie wiem czy z dołu, czy z góry.

  • 2. Data: 2013-03-03 13:40:32
    Temat: Re: PILNE - rozebranie, nasmarowanie wentylatora
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-03 13:26, pueblo pisze:
> [...]
    > Zastawiam się, czy coś się może niedobrego stać jak wpuszczę tam
    > kropeleczkę oliwy itp. - nie wiem czy z dołu, czy z góry.
    Wpuść z góry, przez jeden z tych trzech otworków, stawiajac wentylatorek
    bokiem, tak by kropelka oleju ściekła w kierunku środka wirnika (do
    ośki). Dobrze by zrobiło, jakby na czas wpuszczania tej kropelki - lekko
    "unieść" wirnik, jeśli ma on jakiś luz, tak by olej wciekł maksymalnie w
    głąb, do ośki. Potem parę ruchów góra-dół i obrotów i powtórka
    smarowania, to może uda ci się troszkę oleju wprowadzić na ośkę (i
    wypełnić luz między ośką a tulejką w której się kręci, dzięki temu
    powinien przestać wpadać w wibracje).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-03-03 13:47:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 03 Mar 2013 13:40:32 +0100, BartekK napisał(a):

    > Wpuść z góry, przez jeden z tych trzech otworków, stawiajac wentylatorek
    > bokiem, tak by kropelka oleju ściekła w kierunku środka wirnika (do

    Ja bym oliwił od dołu :) A jeśli chcesz wyciągnąć wirnik, to wszystkie
    wiatraczki jakie widziałem mają zawleczkę na ośce którą musisz wydłubać.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2013-03-03 13:48:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-03 13:40, BartekK pisze:
> [...]
    > wprowadzić na ośkę (i wypełnić luz między ośką a tulejką w której się
    > kręci, dzięki temu powinien przestać wpadać w wibracje).

    Kiedyś przyniosła koleżanka Asusa. Terkotał wentylator, ale czasami po
    ułożeniu na boku przestawał.
    Okazało się po ściągnięciu wiatraka (czyli fota druga, ściągasz z ośki
    zabezpieczenie a potem wiatrak), że pod spodem płytka elektroniki się
    odkleiła od obudowy i wewnątrz luźno latało powodując terkotanie.
    Przyklejenie spowrotem i bangla od 2 lat :)

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2013-03-03 13:49:48
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj BartekK, 03 mar 2013 w news:kgvgqs$o8$1@mx1.internetia.pl
    napisałeś/aś:

    > Wpuść z góry, przez jeden z tych trzech otworków, stawiajac
    > wentylatorek bokiem, tak by kropelka oleju ściekła w kierunku środka
    > wirnika (do ośki). Dobrze by zrobiło, jakby na czas wpuszczania tej
    Ok. Dzięki. A coś się stanie jak poleci gdzieś na to uzwojenie? Może
    potem być jakieś zwarcie?

  • 6. Data: 2013-03-03 13:55:22
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-03 13:49, pueblo pisze:
    > Witaj BartekK, 03 mar 2013 w news:kgvgqs$o8$1@mx1.internetia.pl

    > Ok. Dzięki. A coś się stanie jak poleci gdzieś na to uzwojenie? Może
    > potem być jakieś zwarcie?

    Przecież olej nie jest przewodzący. Jedyne ryzyko to reakcja chemiczna
    oleju z plastikiem, ale zakładam że nie będziesz tam lał jakiegoś
    wynalazku ostro reagującego typu ropa naftowa, a zwykły olej (maszynowy?
    w sumie silikonowy lepszy, ale pewnie nie masz). Nawet jakbyś cały
    wentylator w tym oleju zanurzył na godzinę, potem wytarł papierem by nie
    brudził i nie kapał - to też nic się nie stanie (poza ubrudzeniem się)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-03-03 13:57:00
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Ja bym oliwił od dołu :) A jeśli chcesz wyciągnąć wirnik, to wszystkie
    > wiatraczki jakie widziałem mają zawleczkę na ośce którą musisz wydłubać.
    Jakbyś popatrzał na zdjęcia, które dał wątkotwórca (bo chyba jemu
    chciałeś odpowiedzieć, a nie mi), to byś zobaczył że z dołu, gdzie
    powinna być zawleczka - ośka jest zaślepiona.
    Spotkałem się już z takimi wentylatorkami, prawdopodobnie jest wirnik na
    zatrzask-wcisk wkładany i jest to nierozbieralne (bez zniszczenia).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2013-03-03 14:01:40
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Irokez, 03 mar 2013 w
    news:51334698$0$1300$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Okazało się po ściągnięciu wiatraka (czyli fota druga, ściągasz z
    > ośki zabezpieczenie a potem wiatrak), że pod spodem płytka

    Rzecz w tym, że ja tu nie widzę żadnego zabezpieczenia, zawleczki do
    ściągnięcia. Tak jak pisał BartekK - chyba jest nierozbieralny.

  • 9. Data: 2013-03-03 14:04:15
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj BartekK, 03 mar 2013 w news:kgvhmm$42t$1@mx1.internetia.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    > jakiegoś wynalazku ostro reagującego typu ropa naftowa, a zwykły
    > olej (maszynowy? w sumie silikonowy lepszy, ale pewnie nie masz).
    Dzięki, niestety mam tylko taki zwykły, ale będzie ok.

    > Nawet jakbyś cały wentylator w tym oleju zanurzył na godzinę, potem
    > wytarł papierem by nie brudził i nie kapał - to też nic się nie
    > stanie (poza ubrudzeniem się)
    Kusząca propozycja, ale potem to zbierałby kurz jak kombajn zboże :)
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-03-03 14:38:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 03 Mar 2013 13:57:00 +0100, BartekK napisał(a):

> [...]
    > Spotkałem się już z takimi wentylatorkami, prawdopodobnie jest wirnik na
    > zatrzask-wcisk wkładany i jest to nierozbieralne (bez zniszczenia).

    Tobie i jemu :) Być może zaślepka da się wydłubać np. igłą. Wydaje mi się
    że zatrzask byłby zbyt skomplikowany dla tak taniej i prostej konstrukcji,
    dlatego wątpię w niego. Osteteczny werdykt wyda wątkotwórca, jak mu się
    zechce podłubać :)
    --
    Jacek