  • 11. Data: 2013-03-03 14:53:38
    Temat: Re: PILNE - rozebranie, nasmarowanie wentylatora
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:5133416d$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mama taki wentylator w laptopie - bardzo zatarty, warczy, ale musi
    > jeszcze pociągnąć zanim kupie (jeśli się uda) nowy.
    > Chciałem go nasmarować, ale nie wiem czy da się go rozebrać?

    Nie da rady tego rozebrać, bez zniszczenia. "Śmigiełko" jest tak mocno
    wciśnięte w łożysko, że bez zniszczenia nie da się tego ściągnąć.

  • 12. Data: 2013-03-03 15:05:42
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 03.03.2013 13:26, pueblo pisze:
    > Mama taki wentylator w laptopie - bardzo zatarty, warczy, ale musi
    > jeszcze pociągnąć zanim kupie (jeśli się uda) nowy.
    > Chciałem go nasmarować, ale nie wiem czy da się go rozebrać?
    > zdjęcie z góry
    > http://www.bankfotek.pl/image/1434958.jpeg
    > i z dołu
    > http://www.bankfotek.pl/image/1434959.jpeg
    > Jak próbuję lekko wyciągać wirnik - nie idzie, a nie chce nic na siłę.
    > Zastawiam się, czy coś się może niedobrego stać jak wpuszczę tam
    > kropeleczkę oliwy itp. - nie wiem czy z dołu, czy z góry.

    ja bym Ci radził "kropelkę" smaru do otworka, a potem przyłożyć pompkę
    (pistolet) i wdmuchnąć smar do środka. potem posprzątać żeby się nie
    kleiły do smaru kłaki.
    ToMasz

  • 13. Data: 2013-03-03 16:37:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Ok. Dzięki. A coś się stanie jak poleci gdzieś na to uzwojenie? Może
    > potem być jakieś zwarcie?

    Wejdź na youtube, wpisz oil cooling i sprawdź. ;)
    Skoro nie ma przebicia na 230V to tym bardziej na 12 (?)V. ;)

  • 14. Data: 2013-03-03 17:11:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-03 14:01, pueblo pisze:
    > Witaj Irokez, 03 mar 2013 w

    > Rzecz w tym, że ja tu nie widzę żadnego zabezpieczenia, zawleczki do
    > ściągnięcia. Tak jak pisał BartekK - chyba jest nierozbieralny.

    Jak nierozbieralny?
    Weź igłę i w środek ośki (fota druga) ugniataj dookoła ten elastyczny
    pierścień zabezpieczający - no chyba że on już nie jest elastyczny i na
    klej na twardo to zrobili.
    Normalnie to się ten elastyczny pierścień ściąga i dalej wiadomo...

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2013-03-03 17:27:54
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "pueblo" <n...@n...pl> wrote in message
    > Rzecz w tym, że ja tu nie widzę żadnego zabezpieczenia, zawleczki do
    > ściągnięcia. Tak jak pisał BartekK - chyba jest nierozbieralny.

    jezeli nie da sie wyciagnac wirnika lekko ciagnac to jest nierozbieralny
    lozysko jest zaprasowane, oliwienie pomoze na jakis czas, ale tu sie nie
    ma w sumie co zastanawiac bo wentylatory kosztuja grosze (najlepiej
    zaczac od ebaya)

  • 16. Data: 2013-03-03 18:07:05
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj pueblo, 03 mar 2013 w news:5133416d$0$1226$65785112
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Mama taki wentylator w laptopie - bardzo zatarty, warczy, ale musi
    Ok. Sprawa była pilna, ale już załatwiona, laptop oddany właścicielowi,
    wiatrak na jakiś czas reanimowany.
    Dzięki wszystkim za pomoc.

  • 17. Data: 2013-03-03 18:07:07
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj m4rkiz, 03 mar 2013 w news:kgvtjt$n9v$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

> [...]
    > czas, ale tu sie nie ma w sumie co zastanawiac bo wentylatory
    > kosztuja grosze (najlepiej zaczac od ebaya)
    Właśnie na ebayu znalazłem, ale coś niedowierzam chińczykom...
    Z tym modelem są niezłe cyrki - na Ebayu są prawie takie same o mniejszej
    mocy, ale mają inne symbole, a na allegro wentylatory o tych samych
    oznaczeniach, co na ebay wyglądają zupełnie inaczej i nie pasują. A jak
    szukam po orginalnych oznaczeniach - znajduję też jakieś niepasujące...

  • 18. Data: 2013-03-03 18:07:10
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Irokez, 03 mar 2013 w
    news:5133764b$0$1227$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > elastyczny i na klej na twardo to zrobili.
    > Normalnie to się ten elastyczny pierścień ściąga i dalej wiadomo...

    Wiesz, już kompa poskładałem, ale to wyglądało jak brzeg miedzianej
    tulejki, a nie jak jakiś pierścień zabezpieczający.
    Nie chciałem ryzykować - wentylator ma jeszcze chwilę pociągnąć.
    Kwestia czy jest bezpiecznie rozbieralny, czy nie wyjaśni się jak będę
    miał w rękach jego następcę.