  • Data: 2014-01-26 23:59:04
    Temat: Re: PID z Noty Atmela
    Od: "ARO" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lam3r" <L...@L...pl> napisał :

    > Czyli chwila...
    >
    > Jeżeli mam int16_t -32k...+32k
    >
    > Czy to co na minus to oznacza, że miałbym chłodzić? Chłodzenia nie mam
    > więc mogę jedynie dojść od góry do zera i ujemne ignorować. Jako
    > wyłączenie ?
    > Pozostaje 0 .. +32767 ale to dużo działek. Mam to przeskalować np
    > podzielić przez 128 czy coś w tym stylu ?

    Bingo!

    > On się zachowuje dziwnie. Jak włączam program z Tzadaną = Tzmierzoną to
    > zroi na zero. Jak lekko udaję, że obiekt się chłodzi to wolno liczy w
    > górę. Jak się temperatury wyrównają to liczenie staje i zostaje na tylu
    > ile naliczył.

    ...a jak temperatura wzrosnie, to wartosc ktora regulator do tej pory
    naliczyl, bedzie maleć. Tak działa całkowanie. Regulator "uznał" że sygnał
    który podaje na wyjściu jest odpowiedni by zachować zerowy uchyb regulacji.
    Stąd nie zmienia stanu.

    Zasada działania takiego regulatora wygląda łopatologicznie tak:
    człon P: amplituda sygnału sterującego (na wyjsciu z regulatora) będzie
    proporcjonalna do wielkości uchybu;
    człon I: sumuje w czasie wartość uchybu i da sygnał tym większy im dłużej
    ten uchyb będzie trwał, a amplituda sygn. ster. narośnie tym szybciej im
    większa będzie wartość uchybu - to jest dokładnie to co zaobserwowałeś;
    człon D: amplituda sygn. ster. jest proporcjonalna do prędkości zmian
    uchybu. Różniczkowanie zapobiega powstawaniu oscylacji z dwóch pozostałych
    członów.

    pzdr
    --
    ARQ