  • Data: 2014-01-26 23:35:04
    Temat: Re: PID z Noty Atmela
    Od: "Lam3r" <L...@L...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message news:op.xabfazg6n0u1o8@moj...

    > Ale to masz zbyt małą bezwładność, grzałkę daj do garka z wodą i wsadź tam
    > też czujnik temp np ds18s20 lub podobny, podłaczasz go pod rs-a są
    > schematy w sieci i czytasz po 1-wire temp.

    Dam sobie radę z tym. Sam układ ma małe znaczenie w tej chwili. Czy z NTC
    czy PTC czy DS18 to bez znaczenia teraz.Mnie o teorię chodzi :-)

    >Jak grzałka to możesz zamiast pwm-a stosować półokresy do sterowania,
    >czyli sterujesz najlepiej przez tranzystor tym ssr-em grzałką. Ustalasz
    >okres pracy, liczba z pid-a wtedy będzie czasem właczenia a pozostały czas
    >okresu jest wyłączona.

    Ale jaki czas ? Na wyjściu PID mam int16_t, która się zmienia dziwnie.
    Czasem doliczy do maximum, a czasem ledwo setkę i co z ujemnymi liczbami?
    Jak to przeskalować na 0..100% ?