  • Data: 2014-01-27 03:03:37
    Temat: Re: PID z Noty Atmela
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 23:14:21 +0100, Lam3r napisał(a):

    > Właśnie edukuję się z PID i chcę sobie coś zbudować na czym będę robił
    > eksperymenty.
    > Dalej nie rozumiem jak mam to przeliczyć na wypełnienie. Grzałeczkę chcę dla

    Jak chcesz. Zacznij np od tego ze -1000 to 0%, a +1000 to 100% -
    zobaczysz w praktyce jak to dziala w ciekawym przypadku

    > zabawy, bo szybko zestawiłem stanowisko. Mogę użyć lutownicy nawet.
    > A jak często mam wykonywać taki algorytm? Dla grzania to ile razy na sekundę
    > czy lepiej raz na sekundę czy jak ?

    W zaleznosci od obiektu. Do grzania lutownicy to pewnie raz na sekunde
    wystarczy, gora kilka razy.
    Zbyt czesto powoduje problemy z calkowaniem - tam pewnie dodawanie
    jest ? to jak bedziesz obliczal np co 1ms, to bedzie dodawal, dodawal,
    sumator sie przekreci, a temperatura ledwo drgnie.

    > Mogę zrobić nawet sterowanie fazowe
    > ssr-em ale potrzebyję "wypełnienie" od 0 do 100 okresów. A może od zera do
    > 50 okresów, a może do 1000 okresów ?

    Fazowe chyba nie, tylko grupowe. Okres tego grupowego sterowania PWM
    nie moze byc zbyt duzy, bo pewnie nie chcesz zeby np przez minute
    grzac a druga minute czekac.
    Przyjac za podstawe np 100 okresow sieci (2s) to calkiem rozsadnie,
    sterowac ile w tym czasie okreso bedzie przepuszczonych ... tylko nie
    ma sensu regulatora co sekunde przeliczac, skoro PWM wartosc wyjsciowa
    tylko co 2s czyta.

    J.