  • Data: 2014-01-27 02:45:09
    Temat: Re: PID z Noty Atmela
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 23:25:22 +0100, Lam3r napisał(a):

    > Czyli chwila...
    > Jeżeli mam int16_t -32k...+32k
    > Czy to co na minus to oznacza, że miałbym chłodzić?

    Jesli masz taka potrzebe ...

    > Chłodzenia nie mam więc
    > mogę jedynie dojść od góry do zera i ujemne ignorować.

    Tam jest czlon I, sam sobie scalkuje potrzebna poprawke.
    Moze byc nawet nawet tak ze -2000 oznacza wylaczenie, a -1000 i wyzej
    grzanie pelna moca.
    Bedzie potrzeba grzania na 50%, to regulator sa dojdzie do -1500.

    > Pozostaje 0 .. +32767 ale to dużo działek. Mam to przeskalować np podzielić
    > przez 128 czy coś w tym stylu ?

    Jedna z mozliwosci.

    > On się zachowuje dziwnie. Jak włączam program z Tzadaną = Tzmierzoną to zroi
    > na zero. Jak lekko udaję, że obiekt się chłodzi to wolno liczy w górę. Jak
    > się temperatury wyrównają to liczenie staje i zostaje na tylu ile naliczył.
    > Wcale do zera nie wraca. jak naliczył 5000 to tam się zatrzyma.

    I prawidlowo. Masz czlon I, jest za zimno, to dajemy mocy coraz
    wiecej. Jak temperatura wzrosnie do zadanej ... to trzymamy te moc, bo
    widac dobra byla. Do zera ma wrocic jak zadasz na tyle niska
    temperature, ze grzanie nie bedzie potrzebne.

    > Może to problem braku odpowiedzi układu.

    Oczywiscie. Chcesz zobaczyc jak reguluje, a nie masz obiektu ani
    sprzezenia zwrotnego ?
    Sam regulator dziala wedle prostego wzoru

    Wy=Kp*We+Ki*calka(We)+Kd*pochodna(We)
    Calka i pochodna po czasie. A We=Tzadana-Tzmierzona

    J.