  • 111. Data: 2014-04-06 22:35:05
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Podaż była mała jak stałem po kawę dla rodziców w 1980 w kolejce.
    > 10 dg po 2h czekania.
    > Kto kształtuje podaż? Sprzedawcy Allegro?
    > Oni chcą sprzedać. Pamięci DDR2 masz pełno.
    > Możesz sobie kupić w ebay.de lub w ebay.com.
    > Tego jest naprawdę masa.
    > Gdyby nikt nie kupował, to mógłbys je kupić po 1 zł.

    I ten rynek porównujesz do rynku na sprzęt z DDR3? Od pamięci PS2 przez
    EDO, FPM i wszystkie DDRy jest ten sam problem. Gdy upowszechnia się
    nowy standard to starsze, nawet używane pamięci są po jakimś czasie
    droższe niż nowe. Tak samo było z prockami do PC.

    > :(

    > No to nie wiem dlaczego ich nie stosują.
    > Chyba za duża podaż w konkurencji.
    > Może trzeba mieć drogi debugger?

    Płytka uruchomieniowa z programatorem za 99 zł. I dlaczego sądzisz że
    nie stosują. Nie stosują ci, którzy uważają ze nie trzeba się przenosić
    z -bitowców bo trzeba by użyć pisać w c.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 112. Data: 2014-04-06 22:37:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
    > Aaa... uśpienia!

    Właściwie miałem na myśli hibernację...

    > A po co to uśpienie?

    Po to, aby mieć laptop gotowy do pracy z działającymi okienkami
    jakie zostawiłem przed wysłaniem go w stan uśpienia...

    > Bo inaczej ładowałby się ile czasu?
    > Zwykła proteza.
    > Dzięki że podałeś ten przykład.
    > To was czeka. Ze względu na GIGABAJTOWĄ nadbudowę
    > już powoli strach przeładować system.

    Zagalopowałeś się... Inaczej startowałby może 45-55 sekund.
    I startowałby z pustym pulpitem, a ja chce zachować stan pracy.

    > Gates miał na to 20 lat. Nie udało mu się.
    > Świadczy to o jego geniuszu czy głupocie?

    Gates miał 20 lat na napisanie MS Windows w assemblerze??
    Coś się chyba pogubiliśmy...

  • 113. Data: 2014-04-06 22:39:17
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]

    > Chyba za duża podaż w konkurencji.
    > Może trzeba mieć drogi debugger?

    Płytka uruchomieniowa z programatorem za 99 zł. I dlaczego sądzisz, że
    nie stosują? Nie stosują ci, którzy uważają, że nie trzeba się przenosić
    z 8-bitowców bo trzeba by pisać w c.

    --
    pozdrawiam
    MD

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 114. Data: 2014-04-06 22:42:52
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-04-06 21:27, janusz_k pisze:
    > Tylko po co? żeby młócił powietrze w delay ?

    uC ma reagować na zdarzenia, resztę czasu ma spędzać w trybach
    obniżonego poboru energii.

    --
    Michał

  • 115. Data: 2014-04-06 22:49:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Mario napisał:
> [...]
    [..]

    > Weź pod uwagę, że te systemy działają na bardzo szerokiej platformie
    > sprzętowej z obcymi sterownikami i na nich chodzą z kolei tysiące lepiej
    > czy gorzej napisanych programów

    Czyż nie to właśnie napisałem powyżej? To jest słuszny argument użycia
    języka wysokiego poziomu, w uC argumentem jest czas pisania programu i
    to uważam za niewłaściwe.

    [..]

    > Jeśli chodzi o procki to przecież jest Basic-AVR. Jakoś się nie
    > upowszechnił.

    Nie wiem, nie znam go, może był zbyt słaby, za mało funkcji/bibliotek,
    niedofinansowany...

    > Dziwna logika. Ci co wypromowali c zrobili to dla to dla kasy (za kursy,
    > poradniki itp). Ale ci co mogliby wypromować Basica (Bil) też by
    > zrobili by to dla kasy (licencje). Czemu nie zrobił? Zresztą ja mam w
    > domu ze 3 książki do Basica :) w tym jedna do VB.

    Przypuszczam że Bill już się nauczył że programowanie średnio się
    opłaca, najlepiej sprzedać cudze i zainwestować w marketing.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 116. Data: 2014-04-06 23:01:15
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Mario napisał:
> [...]
    [..]

    > W którym miejscu bo jakoś nie zapamiętałem nic konkretnego.

    "Co do błędów kompilatorów nie podam konkretów bo ich nie mam, co jakiś
    czas gdzieś trafie na jakieś info że coś źle z kompilatora wychodzi ale
    nie kolekcjonuje tego, mam zakodowane że przy kompilatorach mój program
    z moimi błędami jest nakładany na cudzy program (kompilacja) z cudzymi
    błędami, tak jak piszesz trzeba być na bieżąco z danym kompilatorem aby
    znać i omijać jego bolączki. Przy ASMie trzeba być na bieżąco jedynie z
    erratą procka. "

    Nawet odpowiedziałeś na to

    [..]

    > Chyba jesteś tak wybredny jak identyfikator. Jemu też żadna książka nie
    > pasuje.

    Teraz to pojechałeś po bandzie... normalnie dałeś mi taką mokrą szmatą
    po myciu kibli w twarz.. chyba się obrażę ;>

    Wiele ich nie przeglądałem, raczej kilka kursów on-line, nie mam parcia
    na C więc się nie zagłębiam aczkolwiek przy linuxie czasem by się przydał.

    [..]
    > Zobacz procki NXP.
    > Od DIP8 przez SO (16, 20) , TSSOP (24), QFN (32 i 48), QFP (64, 80, 100,
    > 144), do BGA. Większość obudów taka jakie są w ATMEGA.
    > RAM od 8 kB do 1MB, UARTy od 1 do 5 tak samo różna liczba PWM, ADC itp.
    > Zegar z reguły dość niski np 12MHZ, który jest powielany wewnętrznie do
    > 50 czy nawet 200 MHz.

    Brzmi sensownie.
    Powiem tak, teraz to nie, ale jak nadejdzie ten dzień kiedy będę musiał
    sięgnąć po coś mocniejszego czego w barku nie mam to się grupy poradzę
    co na chwilę obecną jest "na czasie" postęp jest taki że za rok wszystko
    może się wywalić do góry nogami.

    [..]

    > Jeśli robisz coś bardzo wrażliwe czasowo to może być, że musisz ten
    > kawałek kodu zanalizować. Możesz go też napisać w asm. Ale to dotyczy
    > jakichś ułamków procenta kodu, np obsługi przerwań. Nie jest to powód
    > żeby całe np. prawie 100 kB kodu wynikowego pisać w asemblerze. U mnie
    > program składa się głównie z obliczeń, obsługi komunikacji, parsowania
    > poleceń itp. To co dla mnie wrażliwe czasowo (obsługa szybkich zdarzeń
    > na wejściu i praca z szybkimi przetwornikami i tak załatwiam w FPGA)

    Paaanie... ja nie ta liga... ja latawce strugam a Ty właśnie marsa
    kolonizujesz.

    PS: Bardzo podoba mi się dyskusja prowadzona w tym wątku.

  • 117. Data: 2014-04-06 23:04:07
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Czyli jak wyciągniesz w laptopie z Windowsem 7, baterię, włożysz na drugi
    > dzień i obudzisz - masz to samo
    > na ekranie co było wczoraj?

    Jeśli będziesz miał pamięć nieulotną RAM to tak. Jeśli nie, masz możesz
    użyć tzw. hibernacji.
    Ale o czym Ty piszesz? Start systemu operacyjnego pokroju Windows jest
    dość złożonym procesem, chociaż jego normalna praca również.

    --
    Michał

  • 118. Data: 2014-04-06 23:16:52
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Właściwie miałem na myśli hibernację...
    > Zagalopowałeś się... Inaczej startowałby może 45-55 sekund.
    > I startowałby z pustym pulpitem, a ja chce zachować stan pracy.

    Nie ja.
    Czyli podsumujmy fakty:
    1) Ja uważam, że uśpienie/hibernacja to protezy, aby móc szybciej korzystać
    z kiepskiego oprogramowania po włączeniu urządzenia.
    2)bo producent oprogramowania po 20 latach doświadczeń, po prostu nie umie
    tego zrobić,
    aby po naciśnięciu przycisku, procesor z zegarem 1GHz= 1 000 000 000Hz,
    zdążył wykonać swój program pokazujący obraz taki jak ostatnio w czasie 16
    sekund.
    2) "Ty" (a nie producent) uważasz, że to fajne, bo możesz zaoszczędzić 30 s
    z tych powiedzmy 45 sekund.
    3) I uważasz, że 45 sekund to mało.
    4)Ja z kolei uważam, że gdyby program obsługujacy urządzenie był napisany
    zwięźle,
    to mógłby się włączyć po 50ms od włączenia urządzenia i być gotowy do pracy.
    5) Jeśli, aby zrealizować pkt. 4 potrzeba by było, aby napisać kod na
    poziomie ASM,
    to bym tak zrobił. np. dlatego, że kompilatory C były marne w latach
    1995-2014.

    No to teraz mi powiedz:
    a) dlaczego uważasz się, że hibernacja 15 sekundowa jest lepsza niż
    uruchomienie urządzenia w 50 ms?
    b) dlaczego nie wymienisz procka na 10x szybszy, skoro tak bardzo chcesz
    zaoszczędzić 30 sekund?

    S.

  • 119. Data: 2014-04-06 23:22:32
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Ale o czym Ty piszesz? Start systemu operacyjnego pokroju Windows jest
    > dość złożonym procesem, chociaż jego normalna praca również.
    >
    > --
    > Michał
    Dobrze, że producenci samochodów w te brednie nie uwierzyli,
    bo inaczej musiałbym na noc zostawiać samochód na biegu jałowym.
    Inaczej musiałbym przez minutę kręcić rozrusznikiem rano,
    bo to Panie nowoczesny samochód, a nie jakieś dziadostwo!
    :-)
    S.

  • 120. Data: 2014-04-06 23:26:41
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > zwięźle,
    > to mógłby się włączyć po 50ms od włączenia urządzenia i być gotowy do pracy.

    System operacyjny, przeglądarka wyświetlająca grafikę, obsługująca
    flasha, Silverlight itp. Ile lat zamierzałbyś poświęcić na to żeby
    stworzyć taki kod w asm. I czy w ogóle da się stworzyć programy z taką
    funkcjonalnością żeby ładowały się w 50ms? Bo może być w asm stworzył
    przeglądarkę o funkcjonalności Lynxa i stwierdził, ze wszystko ponad to,
    to są fanaberie.
> [...]
    > 1995-2014.
    >
    > No to teraz mi powiedz:
    > a) dlaczego uważasz się, że hibernacja 15 sekundowa jest lepsza niż

    Przecież on nigdzie nie napisał ze woli uruchamianie w 15 sekund zamiast
    w 50ms. A przede wszystkim ty nigdzie nie wykazałeś, że jest możliwe
    napisanie na laptopa czy pc sensownego programu który będzie się
    uruchamiał wraz z urządzeniem w 50 ms.

    --
    pozdrawiam
    MD