  • Data: 2014-04-07 01:05:00
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
    news:lhsh2g$7u2$1@mx1.internetia.pl...

    > Nie ja.
    > Czyli podsumujmy fakty:
    > 1) Ja uważam, że uśpienie/hibernacja to protezy, aby móc szybciej
    > korzystać
    > z kiepskiego oprogramowania po włączeniu urządzenia.

    Zgoda,
    z tym że wspomnianym wyżej faktem jest że Ty tak uważasz
    a nie jest faktem że hibernacja to proteza :-) To tylko Twoja *opinia*.

    > 2)bo producent oprogramowania po 20 latach doświadczeń,
    > po prostu nie umie tego zrobić, aby po naciśnięciu przycisku,
    > procesor z zegarem 1GHz= 1 000 000 000Hz,
    > zdążył wykonać swój program pokazujący obraz taki jak ostatnio
    > w czasie 16 sekund.

    No jak to nie umie, skoro umie - właśnie to robię.
    Nazywa się to hibernacja. Polega na zatrzymaniu działania programów,
    zamrożenie wszystkiego z pamięci DRAM do pliku na dysku i wyłączeniu
    zasilania. Ponowne uruchomienie powoduje odczytanie zawartości DRAM
    i "odmrożenie" zamrożonych wcześniej aplikacji w stanie w jakim
    zostały zamrożone... Oczywiście upraszczam, bo jeszcze trzeba hardware
    poinformować że idziemy spać ale z grubsza na tym to polega.

    > 2) "Ty" (a nie producent) uważasz, że to fajne, bo możesz zaoszczędzić 30
    > z tych powiedzmy 45 sekund.

    To jest punkt 3 czy może 2a?

    > 3) I uważasz, że 45 sekund to mało.

    Nie wmawiaj mi czegoś, czego nie napisałem.
    Napisałem, że 45 sekund to mniej niż te kilka minut jakie wcześniej
    sugerowałeś.

    > 4)Ja z kolei uważam, że gdyby program obsługujacy urządzenie był
    > napisany zwięźle, to mógłby się włączyć po 50ms od włączenia
    > urządzenia i być gotowy do pracy.

    Naprawdę?
    A te 50ms od włączenia to wyliczyłeś jakoś czy może to tylko
    taka formuła retoryczna którą trzeba interpretować jako
    bliżej nieokreślone "krótko od włączenia"? :-)

    Bo obawiam się że przetestowanie DRAM, enumeracja magistrali USB,
    zainicjowanie Ethernetu i komunikacja z serwerem DHCP aby uzyskać
    aktualny adres IP z sieci zajmnie Ci dużo więcej niż te 50ms od włączenia.
    I jest to podyktowane wyłącznie samą budową sprzętu i protokołów.

    > 5) Jeśli, aby zrealizować pkt. 4 potrzeba by było, aby napisać kod na
    > poziomie ASM, to bym tak zrobił. np. dlatego, że kompilatory C
    > były marne w latach 1995-2014.

    Co robiłeś Miszczu Złoty w latach gdy Gates robił kasę na MS-DOS
    i MS Windows??? Czemu nie zbijałeś kasy na swoim osie?

    > No to teraz mi powiedz:
    > a) dlaczego uważasz się, że hibernacja 15 sekundowa jest lepsza niż
    > uruchomienie urządzenia w 50 ms?

    Emocje Ci zalewają mózg i nie myślisz klarownie...
    Gdzie ja napisałem że "uważam się" że hibernacja jest lepsza od 50ms startu?

    Taki 50msekundowy start byłby świetny... mam podobny tylko nie od
    power off tylko ze stanu "sleep", gdzie mój pecet gasi tylko LCD
    i zatrzymuje dysk twardy :-)

    > b) dlaczego nie wymienisz procka na 10x szybszy,
    > skoro tak bardzo chcesz zaoszczędzić 30 sekund?

    Skoro jak bardzo?
    Hibernacja to ficzerek systemu operacyjnego od Gatesa.
    Nic mnie nie kosztuje kasy włączenie go, w przeciwieństwie
    do zakupu 10x szybszego procesora, jeśli taki produkują...
    A mam laptop ASUSa A47U na procku i7 - byłoby mi ciężko
    znaleźć 10x szybszy procesor do tego lapka.