  • Data: 2014-04-06 19:51:18
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gdyby nie słowo "raczej", Twoje zdanie byłoby kompletną bzdurą.
    Obok masz przykład.
    Po podaniu kompilacji przez kolegę - po minucie widzę błędy w kodzie
    mikrokontrolera,
    na który w życiu nie napisałem nawet linijki.
    A ja nie jestem nadczłowiekiem.

    > Są dwie możliwości błędów kompilatora: błąd ujawnia się w postaci
    > błędnie działającego kodu wynikowego (takie wyłapiesz) lub nie
    > ujawnia się w postaci błędnie działającego kodu wynikowego...
    > Tych drugich nie ma potrzeby wyłapywać ani się nimi przejmować.
    Tak samo jak dziurą w bucie. Przecież jakoś kuśtykasz.

    > Obawiam się, że sztucznie demonizujesz coś, czego nie znasz..
    > Uważaj, bo strach przed nieznanym ma wielkie oczy ! :-)
    To prawda.
    Faktem jest, że niemal jedyna w Twoich postach, ale ważna.
    Nie ma się co bać C.
    Nie musisz nic czytać, ani po polsku, ani po angielsku.
    Nauką jest Twój kompilator. Często darmowy lub w promocji czasowej po
    zalogowaniu.
    Przykłady w liczbie 3+ masz w katalogu EXAMPLES.
    Otwierasz projekt, kompilujesz i otwierasz plik *.lst
    Tam masz pięknie rozrysowane:
    instrukcja w C
    i 10-20 linijek kodu w czystym ASM, który znasz i rozumiesz.
    Jak widzisz, że za dużo, to zostaw sobie:
    void main() {
    ALMAKOTA =1;
    }
    i popatrz na Lambadę ;-)

    Jak zaczniesz czytać książki, to może się okazać, że dowiesz się
    jakie są "dobre zwyczaje".
    Dobre zwyczaje są dobre, jeśli są dobre.
    Cały kod w C jest i tak zamieniany na kod maszynowy,
    gdzie BASICowy rozkaz GOTO jest najważniejszy.

    > i na innych użytkownikach drogi. Owszem, jadąc rowerem (asembler)
    > pojedziesz najkrótszą drogą do celu, krótszą niż autobusem (C/C++)
    > ale niekoniecznie najszybszą... A wypadki zdarzają się i busom i rowerom.
    Albo odwrotnie.
    Lecąc F16 (ASM) będziesz szybciej niż drezyną (C) u celu.
    Na dwoje babka wróżyła.
    Jeśli operujesz z rozdzielczością 20 ns, to rób sobie w C i szukaj procków,
    co spełnią Twoje
    założenia i tańczą Lambadę (R)Alex od wtorku do niedzieli.

    S.